Sveiki spoki
Šajā rakstā es atgriezīšos atpakaļ pie amerikāņu muskuļauto leģendām. Šoreiz raksts būs par chevrolet chevelle SS
Sveiki spoki
Šajā rakstā es atgriezīšos atpakaļ pie amerikāņu muskuļauto leģendām. Šoreiz raksts būs par chevrolet chevelle SS
Pirmās chevelles motors sāka rūkt 1964 gadā. Līdz ar parastās chevelles iznākšanu iznāca arī blakus modelis
Chevrolet chevelle Super sport (SS).Pirmās paaudzes SS modeļi vizuāli neatšķīrās no parastajām, taču aizmugurē bija stilīgs SS simbols. Arī tehniskajos parametros īpaši neatšķīrās.
65 gada chevelle ieguva jaudīgāku motoru, taču vēljoprojām nespēja pienācīgi konkurēt ar tā laika muskuļauto bossu Ford Mustang.
66 gada chevelle SS logo novietoja priekšpusē, vietā, kur esam ieraduši redzēt mašīnas logo, un hops, tiklīdz SS logo ir priekšā arī iekļust tā laika pasaules muskuļauto top 5. SS versijas iekšas bija padarītas vēl jaudīgākas. Tehniskā atšķirība starp parasto modeli un SS modeli bija ļoti liela, taču vizuāli viņas atšķīra tikai 2 S burti.
Manuprāt visas foršākās amerikāņu muskuļauto mašīnas ir iznākušas 1969 gadā. Izņēmums nav arī Chevrolet Chevelle. Otrās paaudzes(1968-1969. gada) SS modelis kļuva no sedana par coupe formas mašīnu. Uzreiz izskats palika patīkamāks. Inžinieri šajā mašīnā pamanījās iestūķēt visjaudīgāko v8 Amerikā.
Lūk vēlviens pierādījums, ka 69. gada chevelle bija forša. Don Yenko, Pasaulsavens mašīnu uzlabotājs, izmantoja chevelli, kā vienu no saviem produktiem. Visas yenko mašīnas var atpazīt pēc sYc(Yenko super cars)
Vai zini ar ko atšķiras 71. gada chevelle no agrākajiem modeļiem?
Ar lampām. Sākot ar 1971 gadu tu vairs neredzēsi nevienai chevellei priekšā divlampu gaismas, taču aizmugurē tieši kāreiz būs. Iepriekšējiem modeļiem aizmugurē bija vienlampu sistēma. Taču vēljoprojām vizuālā atšķirība starp šiem abiem modeļiem bija divi S burti, priekšā un aizmugurē.
Tuvojās 80 gadi, laiks kad dodge charger pārvērtās par luksusklases automobili. Nav ne jausmas kas tolaik inžinieriem bija galvā, ka sporta muskuļauto bija jāuztaisa kā hečbeks. Šajā 3 paaudzes hečbekā varēja sasēsties 9 cilvēki.
Taču dažas trešās paaudzes chevelles bija arī veiksmīgas, piemēram šī chevelle tika pārdota 327 tūkstošos eksemplāru un 50 tūkstoši hečbeku, tādejādi ieņemot stabilu pirmo vietu amerikāņu muskuļauto topā, atstājot tālu aiz muguras Ford mustang, ar saviem 131 tūsktoti pārdotiem eksemplāriem.
Chevrolet savu chevelle modeļu sērijanoslēdza ar speciālajiem modeļiem SE. Lielākā atšķirība star parastu SS un SE, bija speciāls dizains krāsojumam, spoileris, taču tehniski viņas nearko neatšķīrās. SE modeļi esot izaisti vien 50.