Sveiki spoki. Šoreiz raksts būs par toyota supra tēvu Toyota celica. Paldies Slinkajam sliņķim par ideju.
Sveiki spoki. Šoreiz raksts būs par toyota supra tēvu Toyota celica. Paldies Slinkajam sliņķim par ideju.
Japāņi un špikošana. Pašlaik man ir izveidojies priekštats, ka tās ir divas nesaraujamas lietas. Paskat uz šo mašīnu, īsts mustangs, vai ne? Iepazīsties tā ir pirmā toyota celica.
Par bāzes auto tika izmantots toyota carina. ZĪmīgi ir tas ka abus auto prezentēja vienlaikus, tomēr neviens auto no šī dzimtskoka - toyota supra, toyota celica, un toyota carina, nav izdzīvojis līdz mūsdienām.
Arī priekša tika maksimāli pielīdzināta mustang priekšai. Paši japāņi šo mašīnu sauc par atbildi ford mustang 1964. Lai nu kā būtu, toyota visu tomēr nenošpikoja. Ja ford mustang iedalās muskuļauto klasē, tad celica paliek sporta auto klasē.
Otrās paaudzes supra nu vairs nepavisam nelīdzinājās ford mustang. Tagad šis auto nolēma veidot pats savu vēsturi. Tieši šajā paaudzē iesākās arī celica XX - pirmās supras. Ja tu pirktu tajā laikā supru, tu varētu izvēlēties vienu no 70 dažādām virsbūvju tipiem. Tu celicu varētu iegādāties gan kā kabrioletu, gan kā hečbeku, gan kā sedanu, gan kā coupe (Kupeja) . Taču par spīti visam lielajam klāstam ko piedāvāja toyota saviem pircējiem, neviens rallists nevēlējās šo mašīnu izmantot tam kam tā bija paredzēta - rallijam.
3 paaudzes supru varēja iegādāties mazdrusciņ mazākā klāstā. Speciāli priekš sporta entuziastiem celicu varēja iegādāties ar stilīgām gaisa ieņemšanas atverēm. Protams tika uzlabota areodinamika. Arī tehniski tika veikti daudzi nozīmīgi uzlabojumi.
3. paaudzes celicas rallija modelis ieguva ļoti lielu atsaucību. WRC rallijos ar šo mašīnu laika posmā no 83-86 gada tika izcīnītas 6 uzvaras. No tām 4 uzvaras izcīnījis Freds Gallagers(GB) kā otrais braucējs.
visas 4. paaudzes toyota celica ieguva pilnpiedziņu. Arī šī mašīna bija ļoti laba rallijā, taču nespēja sacensties ar iepriekšējās paaudzes celicu. Tika izcīnīta tikai viena pirmā vieta WRC rallijos. Turklāt jau pašās paaudzes beigās.
Piektās paaudzes celica ir piederējusi arī sliņķim, cilvēkam kas ieteica rakstīt par šo mašīnu. Viņš bija ļoti priecīgs par šo mašīnu taču to nācās pārdot finansiālu apstākļu dēļ. Šī mašīna bija ļoti areodinamiska. Manuprāt šis celicas modelis ir vispazīstamākais. Agrāk bijusi arī mana sapņu mašīna paceļamo lampu dēļ. Ar šo mašīnu Rods Millens uzstādīja rekordu kalnābraukšanā. Šis rekords netika pārspēts 10 gadus.
6 paaudzes celica pilnībā atteicās no, manuprāt viena no visveiksmīgākā simbola - paceļamajām lampām. Neskatoties uz to arī sestā paaudzes celica iekaroja tautas sirdi, kā uzticama mašīna. Celica nostiprināja savas tradīcijas. Tā pilnībā atteicās no sedaniem, hečbekiem. To varēja iegādāties tikai kā coupe.
Pēdējās celicas rasētāji savu uzmanību veltīja divām lietām - Zemas izmaksas un vieglums, taču zaudēja mērķi kam tika radīta - RALLIJS. Tiklīdz atteicās no stingri iedibinātās kārtības tā uzreiz arī celicas ziedu laiki izbeidzās. Viņu pārstāja ražot 2006. gadā, nesasniedzot savu 50. gadi. Lūk laba mācība - nekad neatsakies no tradīcijām. Tas var dārgi maksāt .