Pagani Zonda R - spēļu auto ar 750 Hp6
11
0
Pagani Zonda R virsbūve un šasija veidota no oglekļa šķiedras,
aviācijas alumīnija, titāna un magnēzija. Pagani apgalvo, ka Zonda R ir
pirmais auto pasaulē, kura virsbūvē izmantots oglekļa šķiedras un
titāna savienojums – materiāls, kas ir četras reizes dārgāks nekā
parastā oglekļa šķiedra.
Tikai 10 procenti Zonda R detaļu nāk no Zonda F, turklāt kompānijas
jaunākais monstrs ir platāks, zemāks un gandrīz par 400 mm garāks nekā
Zonda F.
Zem tā motora pārsega atrodas Mercedes 6,0 litru sacīkšu dzinējs,
kas tika izmantots CLK GTR sacīkšu auto. Vidū iemontētais V12 agregāts
attīsta 750 ZS pie 7500 apgriezieniem, kamēr griezes moments mērojams
ar 710 Nm. Šeit jāpiebilst, ka Zonda R sver tikai 1070 kg. Pagani
apgalvo, ka Zonda R spēj katapultēties no 0 līdz 100 km/h vien 3
sekundēs, kamēr maksimālais ātrums sasniedz 375 km/h.
Pagani Zonda R cena ir 1,4 miljoni eiro bez nodokļiem, tātad trīs
reizes vairāk nekā Zonda F. Tikšot izgatavoti vien 16 Zonda R
eksemplāri, no kuriem tikai pieci vēl nav pārdoti. Horācijs Pagani
atzīst: „Šis auto bija mans trakākais sapnis, taču es nekad nedomāju,
ka tik daudz cilvēki ir tik pat traki, cik es”.
Reklāma
Reklāma
Reklāma