local-stats-pixel

Lancia Stratos9

31 2
Lancia Stratos HF bija veiksmīgs rallija automobilis no 70to gadu vidus līdz 80to gadu sākumam. Ievērojams ar to, ka bija pasaulē pirmais speciāli rallijam būvētais automobilis.
Lancia Stratos savu dzīvi sāka 1970. gadā kā futūristisks konceptauto Stratos Zero, kas pirmoreiz publikai tika demonstrēts tā gada Turīnas auto izstādē. 1971. gadā dienasgaismu ieraudzīja pirmais Stratos savā vēlākajā izskatā. Šo prototipu attīstot tika izmēģināti 3 dažādi dzinēji – Lancia Fulvia, Lancia Beta un visbeidzot Ferrari Dino motors. Bija plānots izmantot speciāli Stratosam būvētu Lancia dzinēju, bet to tā arī neuzsāka ražot, tāpēc 1972. gadā tika nolemts izmantot to pašu Ferrari Dino motoru, ko pēdējā prototipā, un tika uzsākta Stratos sērijveida ražošana.
1974. gadā beidzot bija sasniegts 4. grupas homologācijai vajadzīgais uzbūvēto automobiļu minimums (4. grupa – tolaik visātrākā un tehniski attīstītākā klase rallijā, minimālais uzbūvējamo auto skaits – 400) un Stratos varēja sākt piedalīties rallijā.
Nākamajos gados Stratos izcīnija 17 uzvaras Pasaules Rallija Čempionātā un 50 uzvaras Eiropas Rallija Čempionātā. Lancia Stratos izcīnīja 3 WRC čempionu titulus konstruktoru ieskaitē no ’74. līdz ’76. gadam, bet Sandro Munari ’77. gadā braucot ar Stratos kļuva par pirmo WRC čempionu pilotu ieskaitē. Pārbūvētie ielas automobiļi vienkārši nespēja konkurēt ar šo speciāli sportam būvēto monstru. 70to gadu beigās Fiat rūpnīcas komanda Lancia Stratos aizstāja ar Fiat 131 Abarth, bet amatieri vēl 80to gadu sākumā turpināja uzrādīt konkurētspējīgus rezultātus, braucot ar Stratos.

Tehniskie dati:

Motors – šķērseniski vidū novietots, 2.4 litru atmosfērisks V6, 2 vārsti uz cilindru, 3 Weber karburatori.
Max. jauda – 280 Zs/7800 RPM
Max. griezes moments – 275 Nm/6000 RPM
Svars – 790 kg
Virsbūve – tērauda monokoks ar iebūvētu drošības karkasu, stiklšķiedras ārējie paneļi.
Transmisija – pakaļpiedziņa, 5 pārnesumu manuālā kārba, ierobežotas izslīdes diferenciālis
Bremzes – ventilējami diski uz visiem riteņiem, alumīnija suporti, bez pastiprinātāja.
Paātrinājums 0-100 km/h – 4.1...5.8 s (atkarīgs no pārnesumkārbas zobratu attiecības)
Max. ātrums – 153...225 km/h (atkarīgs no pārnesumkārbas zobratu attiecības)

Reklāma
Reklāma
Reklāma
« 1  2  3 »
31 2 9 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 9

0/2000
Piestāv tās itāļu krāsas! no colina laikiem atceros :D
3 1 atbildēt
laba mašīna : )
2 1 atbildēt
nebiju par tādu vēl dzirdējis
2 2 atbildēt
labs raksts,cepums no manis
1 1 atbildēt
Ar šito kādreiz kolinā braucu :D
1 1 atbildēt
tikai es kollinā nevarēju viņu novadīt. MĒTĀJA NERĒALI :[[
1 1 atbildēt
nereāli patīk šitais autiņš... kolinā jā, tur bija tāds zvērs, nevarēja pat gāzi grīdā dot, tā mierīgi jābrauc lai neienestos kkur :D
1 1 atbildēt
Interesants rakst emotion
0 0 atbildēt

Jāsaka godīgi tas stratos zero izskatās pēc epilātora :D

0 0 atbildēt