Krāsu nozīme mums apkārt.0
8
0
Sarkanās krāsas nozīme: Sarkanā krāsa simbolizē spēku, izturību, enerģiju, kustību, uzdrošināšanos. Tās moto ir – nekad neapstāties! Sarkanā krāsa iedvesmo un dod spēku turpināt aizsākto darbu. Kad sarkanā krāsa tiek iekļauta firmas logotipā, stilā, tā vienmēr tiks pamanīta. Sarkanā krāsa ir asociatīvā krāsa, tā liek cilvēkiem rīkoties ātri, tā rosina ēstgribu. Tā ir piemērota enerģisku reklāmu veidošanai
Dzeltenās krāsas nozīme: Dzeltenā krāsa simbolizē fizisku spēku, pieredzi, intelektu un zināšanas. Šī krāsa pastiprina un attīsta fizisko izturību, tā palīdz iegūt zināšanas un attīstīt domas. Dzeltenā krāsa ir ļoti aktīva un radoša krāsa, kas palīdz koncentrēt spēkus un uzmanību vēlamajā virzienā, lai sasniegtu mērķi. Cilvēka acs visvieglāk uztver dzelteno krāsu, tāpēc dzeltenas krāsas objekti labi izceļas.
Reklāma
Violetās krāsas nozīme: Violetā krāsa simbolizē enerģiju, izturību, mieru, koncentrēšanos un atbildību. Tā rosina iedvesmu, jaunradi, radošumu. Violetā krāsa ir spēcīga un intensīva krāsa. Šī krāsa palīdz dziedēt un atdzīvināt emocijas. Violetā ir harmonisko un attīstīto krāsa. Līdzās citām krāsām violetā krāsa nav uzbāzīga, to lieliski var kombinēt ar zaļo krāsu. Gaiši violetā krāsa ir lieliski piemērota sievišķīgu lietu reklamēšanai.
Zilās krāsas nozīme: Zilā krāsa simbolizē mieru, atklātību, sadarbību, lojalitāti, viedumu, arī vīrišķību, tādēļ šī krāsa ir ļoti populāra korporatīvajā vidē. Debesu zilā krāsa ir kā simbols domas skaidrībai, tā nomāc agresiju. Zilā krāsa nepieprasa acs fokusēšanu, tādēļ priekšmeti ar zilu pamatkrāsu it kā samazinās, kļūst neievērojamāki. Tā ir lieliski piemērota tehnoloģiju, medikamentu, tīrības, ūdens un jūras produktu popularizēšanai.
Zaļās krāsas nozīme: Zaļā krāsa ir dabas, auglības, pārpilnības un fiziskās veselības krāsa. Tā simbolizē mieru un harmoniju, jaunību, izaugsmi un līdzsvaru. Zaļā krāsa vienmēr meklē sadarbību un saskarsmes punktus. Tā atslābina nervu sistēmu, nomierina prātu, stimulē radošumu. Zaļā krāsa ir viegla acīm, tā atvieglo redzamību. Zaļā krāsa ir kā pāreja starp karstām krāsām (sarkanu, dzeltenu, oranžu) un aukstām krāsām (gaiši zils, zils, violets
Reklāma
Oranžās krāsas nozīme: Oranžā krāsa simbolizē siltumu, enerģiju, panākumus, valdīšanu. Tā stimulē prātu, dod pozitīvismu, ticību, spēku un drosmi. Mērķtiecīga, impulsīva, optimistiska, uz priekšu virzoša krāsa, kas neļauj sēdēt malā un noslēpties no problēmām, bet liek aktīvi darboties un risināt samezglotas situācijas. Oranžā krāsa noder svarīgu elementu izcelšanai. Šī krāsa ir lieliski piemērota ēdināšanas uzņēmumiem, jo tā rosina apetīti.
Rozā krāsas nozīme: Rozā krāsa simbolizē sievišķību, harmoniju, mīlestību, draudzību, atbalstu, spēju piedot un saprast otru. Rozā krāsa tiek uzskatīta par ļoti dziedinošu krāsu, jo tā nomierina un rada komforta sajūtu. Lai gan šī krāsa ir gaišāka par sarkano krāsu, tomēr arī rozā krāsa simbolizē spēku, enerģiju un panākumus, lai arī vieglākā un maigākā līmenī.
Baltās krāsas nozīme: Baltā krāsa simbolizē garīgumu, mieru, aizsardzību, drošību, ticību, godīgumu un kārtību. Šī krāsa raisa pozitīvas domas, tā aizsargā un stiprina ticību. Baltā krāsa lieliski saskaņojas ar citām krāsām, tā ir labs citu krāsu pamats, jo baltā krāsa ļoti labi izceļ citas krāsas. Šī krāsa ir neitrāla un nekonkurē ar citām krāsām, tāpēc to var apvienot gan ar siltām, gan ar aukstām krāsām.
Reklāma
Pelēkās krāsas nozīme: Pelēkā krāsa simbolizē reālismu, apvienošanos, uzticību, profesionalitāti, izturību, kvalitāti un stabilitāti. Šī krāsa ir kā tilts starp balto un melno, kā starpstadija. Pelēkā krāsa nekad nav pirmajā vietā, tā ir kā piedeva citām krāsām. Pelēkā ir neitrāla krāsa, tā nepievērš sev uzmanību, rada stabilitātes izjūtu cilvēkā, jo norobežo viņu no apkārtējās pasaules un rosina uz atturīgumu, savaldību, noslēgtību.
Brūnās krāsas nozīme: Brūnā krāsa ir zemes krāsa, tā simbolizē vienotību, uzticību, mērenību, pārliecību, rūpes un ticību saviem spēkiem. Tā ir konservatīva krāsa – nomierinoša, savaldīga un droša. Brūna krāsa ir neizteiksmīga, ja tā tiek izmantota viena pati, bez tekstūras vai citas krāsas, kas to izceļ. Tā ir piemērota, lai reklamētu ēdienu un produktus, kas paredzēti atpūtai un darbam brīvā dabā.