Ko tu labāk izvēlētos - zaudēt galvu, vai to pāršķelt uz pusēm un palikt dzīvam? Šovakar kārtējā porcija ar japāņu kultūras tumšajiem un ne tik tumšajiem radījumiem..
Japāņu mitoloģiskās būtnes no A līdz Z (IIX daļa)11
Kitsune – japāņu valodā nozīmē „lapsa” . lapsas japāņu folklorā ir bieži sastopamas.Stāstos tās apveltītas ar pārdabisku gudrību un maģiskām spējām,kas pieaug ar gadiem.viena no populārākajām spējām ir pārvērsties par cilvēku. Šis talants gan jāizkopj gadsimtu gaitā – viens no rituāliem: kitsune uzlike galvā cilvēka galvaskausu un noskaitot īpašu lūgšanu. Bezrūpīgākās zem drēbēm esošās daļās atstāj nepārvērstas – var pamanīt asti vai kādu spalvu kumšķi. Nereti gan Kitsuni pieķēra maskējoties par cilvēku – tad nu tas parasti beidzās ar lapsas nonākšanu zupā..Dažos stāstos Kitsune citus izjoko vai pastrādā dažādas riebeklības, bet citos šī lapsa attēlota kā uzticams sargs, draugs vai pat mīļotā sieviete.
Jo vairāk Kitsunei ir astu (tās var būt pat 9),jo vecāka un gudrāka tā ir. Katru jauno asti tā iegūst, nodzīvojot gadsimtu.
Koropokkuru jeb Koro-pok-kuru, korobokkuru jeb koropokkur ir mazu cilvēciņu rase ainu kultūrā Japņas ziemeļu salās. Tulkojumā nosaukums varētu nozīmēt „cilvēki zem butterbur auga lapām”. Uzskata,ka šie maziņie apdzīvojuši ainu tagadējās zemes, pirms aini paši tur ienākuši.Īsi, izturīgi un prasmīgi zvejnieki – dzīvoja māla podos,kuru jumts veidots no butterbur lapām. Koropokkuru nemīl,ja tos pamana. Bijuši laiki,kad aini un mazie cilvēciņi kopīgi apdzīvojuši teritorijas – koropokkuru mēdza ar ainiem tirgoties – tikai nakts aizsegā. Apmainījās ar medījumu, zivīm un citiem prasmīgo koropokkuru labumiem.Kādā dienā pajauns ainu puisis izdomāja,ka grib redzēt,kā īsti izskatās visu aprunātie koropokkuru. Viņš noslēpās mājā pie loga, pie vietas,kur mazie darboņi atstāja savas dāvanas. Kad viens no viņiem ieradās ar kārtējo dāvanu, puisis sagrāba viņu aiz rokas un ierāva istabā. Tā bija jauna un skaista koropokkuru meitene – viņa bija tik ļoti aizskarta par puiša rupjību, ka visi koropokkuru noslēpās un vairs nekad nerādījās. Viņu sadzīves priekšmeti, pēc ainu domām,gan joprojām esot ziemeļu salu platībās izkaisīti..
Par Kuchisake-onna spokos jau ir bijuši raksti, tādēļ īpaši neizvērsīšos ( lai gan informācija par šo japāņu kultūras „dīvu” ir lielā daudzumā). Kuchisake-onna ir sieviete, kuru izkropļojis greizsirdīgs vīrs – tad nu viņa atgriezās rēga izskatā. Slepkavnieciskā, jāatzīst. Īpaši bieži šīs dāmas novērojumi bijuši 1979 gadā,kas izraisīja masu paniku daudzās pilsētās. Ir pat ziņojumi,ka skolas izsludinājušas paziņojumus,ka bērni uz mājām var doties tikai grupās un pieagušo uzraudzībā. Pat policija palielināja aktīvo patruļu skaitu.
Kuchisake-onna leģenda aizsākās Heian periodā, kur sieviete aizslēpa seju ar kimono. Pēc Heian mitoloģijas samuraja skaistā sieva bijusi neuzticīga un samurajs pāršķēlis viņas muti no vienas auss līdz otrai ar savu katanu un teicis: kurš tagad tevi uzskatīs par skaistu? ( do you wanna know how I got these scars? – man uzreiz atgādināja par Joker :D) Pievienoju arī filmas treilerīti – redzējusi vēl pati neesmu, bet varbūt kāds no jums var padalīties pieredzē? J
Kudan ir tikko dzimis teļš ar cilvēka seju vai galvu – dēmons,kas spēj runāt.Tas pareģo gaidāmās katastrofas (kādēļ gan vienreiz nevarētu pareģot ko jauku?) un neilgi pēc tam mirst.
Kykotsu – akā izmesta līķa spoks (ož pēc Samāriņas, ne?)
Komainu –bieži dēvēti par lauvu suņiem ir lauvām līdzīgu skulptūru pāris,kas bieži apsargā ieeju japāņu tempļos. Arī japāņu šahā ir šādas figūras. Komainu atbaida ļaunos garus – tie ir prakstiski vienādi, bet vienam mute ir vaļā – otram ciet. Atvērtā mute simbolizē sansskrita alfabēta sākumu „a”, bet aizvērtē simbolizē alfabēta beigas „um” – šis pārītis attēlo visa sākumu un galu. Interesanti,ka dažos tempļos šo figūru variācijas ir lapsas – lai gan ģenitālijas ne vienmēr attēlotas, bet paredzēts,ka kreisajā pusē esošā ir vīrieškārtas, bet labajā – sievieškārtas.
Konaki-jiji var parādīties gan kā vecs vīriņš, gan kā mazs bērns. Tas uzglūn neuzmanīgiem garāmgājējiem – raudādams uz zemes. Kad kāds viņu paceļ,tad Konaki-jiji kļūst ārkārtīgi smags un nospiež izpalīdzīgo cilvēku līdz nāvei. Uzskata,ka Konaki-jiji ir radies no kāda bērna dvēseles,kas izmests ārā nomiršanai.
Šī yōkai nosaukums cēlies no kāda apzīmējuma,kas apraksta vecu vīru,kura raudas skan kā mazam bērnam.
Kuda-gitsune jebKanko ("pīpes lapsa”)ir dzīvnieks,ko apraksta dažādi: žurkas lieluma lapsa,ko var noslēpt pīpē, zebiekstes lieluma lapsa ar vertikālām acīm un plānu apmatojumu. Kanko izmanto dažādās burvestībās, izsaucot to ar bambusa pīpi,kurā kanko parādās un atbild uz jebkuriem jautājumiem. Persona, kam pieder kuda-gitsune ir spējīgs ielūkoties gan pagātnē,gan nākotnē...
Kosode-no-te – briesmonis vai gars kimono izskatā ar paīsām piedurknēm. No šīm piedurknēm izlien spocīgas rēgu rokas,kas palīdz tā īpašniekam apģerbties. Izmantojot šī kimono pakalpojumus gan neilgā laikā saslimsiet un nomirsiet
Kyuuketsuki – vampīrs. Informācija pieejama gaužām maz – vairums īpašību sakrīt ar klasiskajiem vampīru aprakstiem. Bet citos aprakstos vairāk gan līdzīgi sukubiem. Kas ir sukubs? Sasodīts dēmons,kas pārvēršas seksīgā meičā un meklē vienas nakts sakarus ar mērķi apbērnoties. Spermas donoram gan tas beidzas letāli.