Cena+bildes+mazs aprakstiņš
++
video šeit
http://www.spoki.lv/video/Militaro-lidaparatu-video/213750
Cena+bildes+mazs aprakstiņš
++
video šeit
http://www.spoki.lv/video/Militaro-lidaparatu-video/213750
Ienāca prātā aiztaupīt jums pūles. Tad nu hronoiloģija ir tāda: F/A-18 Hornet - sākts projekts 70-jos gados, pirmais lidojums 1978. Toreiz pat Windowss vēl nebija :D
EA-18G Growler - izstrāde sākta 2003, pirmais lidojums - pagājušajā gadā ap šo laiku. Pēc laiks un izmaksām iszkatās lieliski, tikai pārāk jēls, lido tikai gadu. Nav vēl lāga izmēģināts, da i nav jau kur to darīt: Afghanistānas talibāņu kalašņikoviem nav ne radaru, ne radiosakaru :( Visas cerības uz iebrukumu Irānā.
V-22 Osprey - pasūtīts 1983, pirmais lidojums - 1989. Svežaks ar pelējuma aromātu.
F-35 Lightning II - valdība pasūtīja 1996 gada novembrī. Pirmais lidojums 2006 gada decembrī. Tiešām jauns aparāts! Tikai drūmi dārgs gan, ap 200 miljoniem gabalā.
E-2D Advanced Hawkeye - raksta autors kaut ko saputrojis. Pirmie Grumman E-2 Hawkeye (E-2B, and E-2C) lido jau 50 gadus. Pirms pāris gadiem tiem sāka likt virsū jaunu elektronisko aprīkojumu, pārkrustīja par E2-D un patreiz TESTĒ divus pirmos lidaparātu prototipus, lai redzētu, kas ir iznācis. Apkariniet mocīti Iž-Plaņeta ar 100 miljoniem USD vērtu aprīkojumu, un Jums būs jauns, iepriekš vēl neredzēts devaiss. Arī par E-2D radaru krutumu vajadzētu pastrīdēties - vecie labie AWACS lidaparāti bija ļooti iespaidīgi šajā ziņā.
Lockheed Martin VH-71 Kestrel is a variant of the AgustaWestland AW101 (formerly EH101). Ko te vēl piebilst? Pirmoreiz gaisā tāds pacēlās tālajā 1987 gadām tātad izstrāde sākta nedaudz agrāk. Starp citu, Huseins Obama apturēja šī helīša pasūtījumu augstās dārdzības dēļ! Tātad rakstā pieminētais helītis vispār netiks uzbūvēts, jo ASV armija atsauca finansējumu. Prezidenta helīša naudiņu viņī esot pārsvieduši uz VH-3D un VH-60N helikoptersiem.
P-8A Poseidon. Pirmie P-... sāka lidot jau 1961 gadā. Kopš tā laika mainījusies vienīgi elektronika. N u, un nosaukums arī, katrai nākamajai elektronikas paaudzei pie kārtas numura bija +1. 1961 gads P-3, 2001 gads - P-8. Viss skaidrs? Ideāla bedre, kur budžeta naudu iegrūst!
C17A Globemaster III. Projektēts 1970-1985, pirmais lidojums 1991 (bija problēmas ar finansējumu un to apturēja). Starp citu, no šitā monstra labums ir tikai zemieņu iedzīvotājiem - ja lidlaiks ir kilometru visr jūras līmeņa augstumā, C-17 uz tā nespēj nosēsties. Tāpat tas nespēj nosēsties, ja skrejceļš ir slapjš vai apledojis. Principā tas bija novecojis jau projekta stadijā...
F-22 Raptor: 1981 gadā ASV ienāca prātā nomainīt vecos F-15, un šie pasūtīja... Lockheed Martin tos arī uzcepa. 1991 gadā pacēlās gaisā piemie, tolaik vēl YF-22 Raptor, 1997 gadā tos pārkrustīja par F-22 Raptor... Tie ir veci, tāpēc PSRS mantojuma ļotenes tos pārspēj, krievi savējās uzprojektēja tieši cīņai ar šiem F-22. Novitāte - 20 gadi. Principā, pēc 5 gadiem Raptori sāks krist zemē no metāla novecojuma! Mūsdienu aviācijas brīnumi, sevišķi - virsskaņās, dzīvo ap 25 gadiem, tad sāk izjukt. Tieši tas patreiz ar kreivu MiGiem notiek.
B-2 Spirit... Ko te vēl pateikt pie iepriekš rakstītā, projektēts 1979-1988 gados, pirmais lidojums 1986 gada jūlijā. Vecītis... Drūmi dārgs, un mazā tirāžā - uzzinot, ka VIENS stelts maksās 1,5 miljardus 1979 gada dolāru (toreiz tie bija krietni vien pirktspējīgāki), ASV Kongress samazināja iepirkumu no 132 uz 21 lidaparātu. Tikai 21 mašīna! No tām es točna zinu, ka serbi vienu Kosovā notrieca, un vēl viena ir pati noogāzusies aizpagāšgad Guāmas salā. Tātad palikušas tikai 19 lidmašīnas? Kā jau teicu, lido tās ļoti reti, pamatā pilotu treniem. Tiesa, manītas esot Irākā un Afghanistānā... Nesaprotu, kāpēc tie stelsi vispār bija vajadzīgi. Krievi nomainīja radara frekvenci - un tīri labi viss kļuva redzams.
Starp citu, ja Jums ir jāpasūta lidmašīna, nepasūtiet to Lokhedā-Mārtinā vai Nortropam Grummanam! Tur iesaku griezties vienīgi gadījumā, ja Jums ir daudz naudas steidzami jāiztērē. Boings būvē ātri un par saprātīgām cenām! A vispār krievu lidmašīnas rakstā vispār nebija apskatītas. Laikam tāpēc, ka krievi paši nemaz nezina, cik un kas viņiem izmaksāja.
Kopsavilkums: ar 2 izņēmumiem, visas šīs "jaunās" lidmašīnas ir projektētas pirms 30-40 gadiem. Gaisā piemie prototipi pacēlušies pirms 20-30 gadiem. Izmaksas uz 1 aparātu aug nenormālā ātrumā, kaut gan tie nemaz tik kruti nav! Un es jau piekusu rakstīt...
Iedomājaties cik daudz cilvēkus Āfrikā varētu pabarot par to naudu, ko šie saliek savās spēlmantiņās
Nemaz nerunāsim par to, ka pēc katra lidojuma to kruto steatlh pārklājumu ir katru reizi jānomaina, kas arī ir ļoti dārgs prieks. Kaujas apstākļos efektīvas lielā burzmā, kad pretiniekam jau tā ir daudz darāmā, bet šaubos, ka āmīši visā savā pārliecībā apņemtos ar saviem stelsiem pārlidot pāri Krievijai, tāpat tak neredz, lol, kāpēc baidās? Degvielas nepietiks? Ja tā ir ideālā spiegošanas lidmašīna, ko tad šie tikai pie robežām ņemās, lai lido tik iekšā.
Deretu pievienot ari kadus krievu tehnikas brinumus, a to tik jenku rotallietinas vien ir...
Patiešibā ieteiktu palasīt manu rakstu es zinu ka 'tas izklausās pēc tupas pašreklāmas, taču es nedaudz papētiju rakstot par SU 27 arī kapēc Krievi atteicās nos Stels tehnoloģijas....... Un arī kļuva nedaudz skaidrāks uz kuru pusi krievi spiedīs lai attīstītu savu 5 paaudzes tehniku....
Ja kādu intresē palasiet manu rakstu......
Es nenoliedzu ka F 22 ir labākais iznīcinātājs uz doto brīdi, taču lai kā arī uz to neskātās, pēc paris gadiem tā lidmašīna būs jau novecojusi un to vairs nevarēs modernizēt ka piemēram amīši to darīja Ar F-15 F18 un citiem iepriekšējiem iznīcinātājiem.
atbildot uz dd komentāru "EM>atbildot uz BARBARS komentāru " B-2 ir Bumbv... "
Nefantazē, vienīgie kas plazmas ģenerātoru ir radījuši ir krievi un toi pašu tikai laboratorijas apstāķļos...
Un vai tu vispār zini kas ir plazma.
Krievu zenītraķešu kompleksi С-300 un C-400 štelsus spēj atrast un notriekt. Tāpēc jau patreiz šīs superdārgās lidmašīnas praktiski tiek izmantotas ārkārtīgi reti. Stelsi vispār neredzami ir tikai šaurā elektromagnētisko viļņu apgabalā, ko izmantoja aizpagājušās paaudzes krievu radari :D Arī viņu jaunākās lidmašīnas (F-22) zaudē krievu postpadomju mantojumam Su-27? kurš jau padomju laikos tikai speciāli pret šiem "jaunākajiem ASV lidaparātiem" projektēts.
Projekti jau dārgi, tomēr tā ir pagātne. 20-30 gadus veca, tikai ar PR to uzfrišinājuši un pasniedz kā baigāko revolūciju... Ja neticat, palasiet Vikipēdijā par katru no modeļiem!
atbildot uz dd komentāru " ir B-2 versija kas nav redzama ne ar kadiem ... " avotu
nedz amerikāņiem nedz krieviem līdz šim brīdim nav sanācis izmantot plazmas lauku lidaparātos, lidaparātu lielā ātruma, izolācijas un pašas plazmas lauka veidošanas ātruma dēļ, tā kā, jā, avotu.
autoram ir pilnīga neizpratne par šo sfēru, bez tam arī bēdīgi tulkojumi...
Es nesaprotu, kā var vārīties un čalot, par nekorektu nosaukumu, nav ūberofftopic. Vajag priecāties par to,ka raksti vispār tiek ielikti, nevis vienam otru nolikt.
Te viss ir vienā'ķīselī B-2 nav iznīcinātājs, bet Bumbvedējs, C 17 vispār ir kravas lidmašīna, VH- 71 helikopters, E2D ir izlūklidmašīna un kaujas koordinācijas punkts. Nemaz nerunājot Par F 35 kuru pieņems bruņojumā pēc kādiem 5 gadiem......
ļoti nekorekts raksts. Piemērots virsrakts varētu būt Dārgākie lidaparāti.
Es protams atvainojos, bet izskatās, ka autoram nav ne mazākās nojausmas par to, ko viņš raksta.
1. Kā var iznīcinātāju topā iekļaut helikopteru, bumbvedēju un transportlidmašīnu?
2. Nē, B2 nav vizuāli neredzams, to tā kā vajadzētu saprast. Ar neapbruņotu aci šamējo var itin viegli saskatīt, tiesa, elektronika gan jūk prātā un ne sūda neredz..
3. Kāpēc tikai ASV lidmašīnas? Kur tad jaunais krievu SU, ko paši krievi veidoja kā pretsparu F-22? Kur Eurofighter? Mirage?
Virsraksts neatbilst apskatītajai tēmai!
Vismaz puse no šiem apskatītajiem lidaparātiem nav iznīcinātāji, bet viens vispār ir militārais kravas gaisa kuģis.
Mīnuss!
Vot tas asv izgudro te kaut kaadu lidmashiinu un domaa ka vinja lidmashiina ir krutaakaa pasaulee un ka nevienam krutaakas nav bet shajaa zinjaa vinsh maldaas...lai tik turpina domaat