Sveiki, spoki! Lieliem soļiem tuvojas jaunā F1 sezona, tādēl esmu nolēmis uzsākt vairāku rakstu sēriju, kurā iepazīstināšu spoku lasītājus ar jaunumiem, izmaiņām un citu informāciju, attiecībā uz jauno sezonu. Rakstus publicēšu ar apskaužamu neregularitāti :D Sāksim ar jauniņajiem pilotu vidū.
Vakar Spānijā, Valensijā, Rikardo Tormo vārdā nosauktajā trasē, sava jaunās F1 sezonas modeļa R30 prezentācijā Renault komanda oficiāli paziņoja, ka tās sastāvā šogad startēs arī krievu tautības pilots Vitālijs Petrovs. Īpašu ievērību šīs fakts izpelnās tādēļ, ka Vitālijs ieies vēsturē, ka pirmais krievs, kas startējis F1 čempionātā. Ieskatīsimies, kāds bijis šī pilota ceļš līdz F1.
Виталий Александрович Петров nāca pasaulē 1984. gada 8 septembrī Krievijā, Ļeņingradas apgabala pilsētā Viborgā. Braukšanai ar auto un ātrai braukšanai Vitālijs pievērsās jau agrā bērnībā, tomēr atšķirībā no vairuma formulu braucēju, viņa sportošana nesākās vis ar kartingiem, bet daudz patriotiskāk - ar žiguļiem :D No 5 gadu vecuma Vitālijs apguva braukšanu ar tēva nopirkto žiguli sava instruktora uzraudzībā. Karjera sportā tika uzsākta 2001. gadā - Lada Cup salonautomobiļu čempionātā. 2002. gadā Vitālijs uzvarēja visos posmos un kļuva par Lada čempionu :)
Eiropas autosportā Petrovs ienāca 2003. gadā - brauca vairākos formulu čempionātos, bet ne visu sezonu - Itālijas Formula Renault, Eiropas FRenault 2, vienā Euro formula 3000 posmā. 2004. - 2005. gads atkal pagāja praktiski tikai Krievijas čempionātos - Lada Revolution (2. vieta un čempions), Russian Formula 1600 (čempions). 2006. gads tika pavadīts Euroseries 3000 formulu čempionātā, un arī izcīnīts tituls ar 4 uzvarām.
2007. gadā Vitālijs aizvadīja savu pirmo pilno prestižā GP2 formulu čempionāta sezonu - braucot šī gada F1 jaunpienācēju Campos komandas sastāvā izcīnija 1 uzvaru un kopā palika 13. 2008. tika iesākts ar 3. vietu GP2 Āzija čempionātā, un atkal vienu uzvaru. Otrajā sezonā GP2 Vitālijas izcīnija 7. rezultātu un 2009. gadā pārgāja uz spēcīgo Barwa Addax komandu. 2009. bija Petrova zvaigžņu gads GP2 - 2 uzvaras, 7 podiumi un 2. aiz cita F1 jauniņā Niko Hulkenberga. GP2 Asia togad Vitālijs palika 5. kopvērtējumā.
Tas, kā Vitālijs tika pie līguma ar Renault, arī ir interesanta situācija, kur noteikti ne viss ir tīrs, vismaz attiecībā uz finansējumu, manuprāt. Pilota talants ir redzams pēc rezultātiem, tomēr tikšanai iekš F1 liela nozīme bijusu arī naudai. Sākotnēji tika baumots par Vitālija startu jaunajā Campos Meta F1 komandā, kurai ļoti vajadzīgi finansiālie līdzekļi, lai vispār varētu startēt. Vitāliju karjerā atbalstījuši arī lielie Krievijas uzņēmumi - Lukoil, Gazprom, Sberbank banka, tā ka potenciālie līdzekļi pilotam bija. Tomēr beigās tika saņemt Renault piedāvājums, kuru Vitālijs arī pieņēma. Nauda, ko Vitālijs ienes Renault budžetā tiek lēsta ap 10 miljons latu apmērā, kas ir +/- 7 % no visa Renault budžeta. Pats Vitālijs apgalvo, ka nauda nenāk no sponsoriem, bet vienkārši no "tēva un viņa draugiem". Skan jau jautri, ne - pacani sameta Vitaļika gonkošanai F1 :D Kas zem tā visa slēpjas - diezin vai kādreiz uzzināsim. Taču ir vēl kāds pozitīvs moments, krievu tautības pilota esamībai F1 - tas varētu paātrināt F1 posma Krievijā projekta virzību. Trases celtniecība itkā tika uzsākta jau vairāk kā gadu atpakaļ, taču kā tas viss beigsies patreiz vēl grūti pateikt.
Vitālijs stāsta, ka mērķis šajai sezonai F1 priekš viņa ir pārāk daudz neatpalikt no komandas biedra, pieredzējušā Roberta Kubicas, rezultātiem, kā arī jau sākt iebraukt arī punktos. Kamēr līdz startiem vēl aptuveni mēnesis, palūkosimies, kā Vitālijs izskatās līdz šim