1975. gada 9. novembrī, kuģis pameta ostu Viskonsīnā štatā Superior ezerā, lai dotos tālāk uz tērauda rūpnīcu netālu no Detroitas. Ernests M. Maksorlijs bija kuģa kapteinis kopā ar vēl 28 kuģa apkalpes locekļiem. Drīz vien kuģis nodibināja sakarus ar kuģi "SS Arthur M. Anderson", kas bija aptuveni 24 kilometrus aiz muguras. Vēlāk, tajā pašā dienā tika izdots brīdinājums par spēcīgu vētru Superior ezera dienvidos. Nākamajā rītā, pēc izteiktā brīdinājuma par vētru, abi kuģi vienojās mainīt kursus un izmanot kuģošanas ceļus gar ziemeļiem Superior ezerā. Kā izrādijās, vēja maiņas rezultātā, vētra pārvietojās uz ziemeļiem un kuģi bija izvēlējušies ceļu uz vētras smaguma centru. Dienai ejot un kuģim tuvojoties vētrai, laikapstāķi pasliktinājas: Vējam sasneidzot 70 - 75 mezglus un viļņus līdz pat 8 metru augstumam.
1975. gada 10. novembrī ap pulksten 15:15, kuģa Anderson kapteinis paziņoja, ka kuģis Fitzgerald bija bīstami tuvu sēklim pie Karibu salas. Apmēram 15 minūtes vēlāk, kuģis Fitzgerald ziņoja kugim Anderson, ka tam ir radušies nelieli bojājumi un ir ieslēgti ūdens sūķņi. Kapteinis Maksorlijs pamazināja kuģa Fitzgerald ātrumu un lūdza kuģim Anderson palikt tā tuvumā. Ap pulskten 16:10 kravas kuģis Fitzgerald paziņoja kuģim Anderson, ka tā radri vairs nedarbojas un lūdza palīdzību maršruta noteikšanai. Pulksten 19:10, kuģis Fitzgerald atkal ziņoja kuģim Anderson un tajā ziņojumā kaptenis Maksorijs paziņoja: "We are holding our own." Šie bija pēdējie vārdi, kas tika dzirdēti no kuģa Fitzgerald. Aptuveni pēc 10 minūtem, kuģis Fitzgerald pazuda no kuģa Anderson radariem. Tas atradās tikai 32 kilometru attāluma no patvēruma Whitefish līcī.