local-stats-pixel

Metro Rīgā (pacelts)14

114 1

Čau visiem. Uzgāju vienu interesantu rakstu un domāju ielikt. Jo pašam personīgi ļoti patīk šāda tipa raksti.. Ceru kad patiks ;)

20. gadsimta 70. gados Padomju Savienībā un arī Latvijas PSR aktīvi norit sociālisma celtniecība – palielinās ražošanas apjomi, norit jaunu dzīvojamo un ražošanas ēku būvniecība. 1970. gadā iedzīvotāju skaits Rīgā sasniedz 732 000, bet 1980. gadā to skaits jau ir 843 000. Saglabājoties šādam iedzīvotāju pieauguma tempam, Rīgas iedzīvotāju skaits ap 2000. gadu sasniegtu 1 miljonu. Te gan jāpiezīmē, ka Rīgas iedzīvotāju skaits padomju laikā galvenokārt auga uz citu padomju republiku emigrantu rēķina. Saglabājoties padomju iekārtai, 2000. gadā latviešu īpatsvars Rīgā būtu ap 30%. Redzot iedzīvotāju skaita pieaugumu un pilsētas ražošanas potenciāla izaugsmi, 70. gadu beigās radās doma Rīgā būvēt metro. PSRS pilsētbūvniecības politika paredzēja būvēt metro tikai tajās pilsētās, kuru iedzīvotāju skaits ir lielāks ar 1 miljonu. Pirmo līniju bija paredzēts izbūvēt no VEF līdz Zasulaukam ar 7 metro stacijām („VEF”, „Oškalni”, „Revolūcijas”, „Stacijas laukums”, „Uzvaras parks”, „Aurora” un „Zasulauks”). Pirmā līnija bija jānodod ekspluatācijā 2002. gadā un tās garums būtu 8,3 km.

1. kārta bija plānots pagarināt pirmo metro līniju abos galos. No VEF līdz Juglai (stacijas „Teika”, „Alfa” un „Jugla”) un no Zasulauka līdz Imantai (stacijas „Pleskodāle”, „Zolitūde” un „Imanta”). Tāpat šajā kārtā bija paredzēts uz pirmās līnijas izbūvēt jaunu metro staciju „Draudzība” un no šīs stacijas izbūvēt metro līniju līdz Dreiliņiem ar 5 stacijām („Kirova”, „Stadions „Daugava””, „Purvciems”, „Pļavnieki” un „Dreiliņi”). Kopā 1. kārtā tika plānotas izbūvēt 12 jaunas metro stacijas.

2. kārtā bija plānots izbūvēt metro līniju, kas savienotu pilsētas dienvidu rajonus (Ziepniekkalns) ar ziemeļu rajoniem (Sarkandaugava). Šajā kārtā tiktu izbūvētas 9 jaunas metro stacijas („Ziepniekkalns”, „Dzintars”, „Straume”, „Telecentrs”, Kronvalda parks”, „Pētersala”, „Energoautomātika”, „Dīzeļrūpnīca” un „Sarkandaugava”).

Pēdējā

3. kārtā bija paredzēts savienot pilsētas centru ar Buļļu kāpu. Šajā kārtā tiktu izbūvētas 5 jaunas metro stacijas („Ķīpsala”, „Iļģuciems”, „Lāčupe”, „Kleisti” un „Buļļu kāpa”).

Pilnīgi visas Rīgas metro sistēmas izbūve un nodošana ekspluatācijā bija jāpabeidz līdz 2021. gadam un trijās līnijās kopā vajadzēja būt 33 stacijām, no kurām trīs būtu centrālās pārsēšanās stacijas.

Metro būvniecība Rīgā nebūtu lēts pasākums, jo 1 km metro līnijas izbūves izmaksas tika lēstas ap 25 – 26 miljoniem rubļu.

Galveno Rīgas metro būvniecības finansējuma daļu nodrošinātu PSRS budžets. Latvijas PSR būtu jānodrošina metro būvniecības bāzes ierīkošana, daļēja inženiertehniskā personāla apmaksa, pilsētas komunikāciju un infrastruktūras pārbūve, kas kopā izmaksātu ap 20 miljoniem rubļu.

114 1 14 Ziņot!
Ieteikt: 000
Izmantotie avoti:
http://www.wikipedia.org
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 14

0/2000

Metro Rīgā neveidoja pārsvarā 2 iemeslu dēļ:  1. Bailes no lielu Krievu viestrāieku pieplūdumu viļņiem, kuri, protams, pēc darbu paveikšanas nekur vairs prom nevāktos.

2. Ģeoloģiskais stāvoklis. Mums augsne Rīgā nav gluži piemērota šādām lietām, lai gan var taču uztaisīt kā Pēterburgā - vienkārši rakt dziļi.

15 1 atbildēt

Ja Rīgā būtu metro, mūsu valstij nebūtu krīzes.emotion

11 4 atbildēt

Un ja vēl cilvēki iemācītos to kad jālieto vārds ka un kad, tad vispār būtu ideāli ;)

4 0 atbildēt

Jā nobloķēja to metro tāpat kā Robotu rūpnīcu un Daugavpils Hes. Tagad letiņi gudro vai būvēt hesu vai nē un cik tas maksās. Komuņagu laikos nevajadzēja mītiņot un būtu jauns un glīts Hesiņs. Tolaik vēroju armijas aktivitātes, bija jokaini, ka nesanāk kā Novočerkaskā ar to protestēšanu pret Hes celtniecību

0 0 atbildēt

Ļoti interesants raksts, kaut visu, pārsvarā, biju zinājis :)

0 0 atbildēt

Godīgi sakot - žēl kad neizbūvēja.

3 4 atbildēt

labs neko tadu nezinaju 

1 2 atbildēt