"Kai Tak" lidosta - tika uzskatīta par sesto bīstamāko pasaulē, līdz tika slēgta 1998.gadā, kad nāvējoši negadījumi kļuva vairāk un lidosta tika bīstami pārpildīta.Tā bija Hong Kongas galvenā lidosta līdz 1998.gadam.Jau ir pagājuši 15 gadi, kopš lidostas slēgšanas.30km uz rietumiem tika uzcelta jauna, drošāka lidosta.
"Kai Tak" Lidosta - viena no bīstamākajām pasaulē.1

Kai Tak stāsts aizsākās 1922.gadā, kad divi uzņēmēji iegādājās zemes gabalu Kowlūnā.Viņu biznesa plāni izgāzās un zemi paņēma valdība lidlauka attīstībai.1924.gadā Harijs Abbotts šajā zemes gabalā atvēra aviācijas skolu.Neilgi pēctam šis zemes gabals kļuva par nelielu lidlauku RAF un citiem aviācijas klubiem, pēcāk arī pievienojās slavenais "Hong Kongas Lidotāju Klubs".Pirmie Kai Tak kontroles torņi un angāri tika uzcelti 1935.gadā.1936.gadā tika dibināta pirmā Hong Kongas iekšzemes aviokompānija.2.Pasaules kara laikā Japāņi paplašināja Kai Tak, pievienojot vel divus skrejceļus.1954.gadā radās plāns padarīt to par modernu lidostu.Tā līdz 1975.gadam tā turpināja augt, paplašinot skrejceļu līdz 3,390 metriem.No 1980.gada līdz 1990.gadam lidosta tika pārpildīta un, lai lidosta turpinātu eksistēt bija nepieciešams limitēt ēku augstumu Kowlūnā.Šo iemeslu dēļ nācās meklēt jaunu vietu lidostai.

Lidostas pastāvēšanas laikā notika 12 lidmašīnu katastrofas, kas nogalināja ap 270 cilvēkiem.Gada laikā tika pārvadāti aptuveni 30 miljoni cilvēku.

Šī nelielā lidosta bija tikai 11 tūkstošus pēdu gara.Tā tika bīstami pārpildīta 90tajos gados un savā laikā ierindojās kā sestā bīstamākā pasaulē.

1967.gadā 24 pasažieri tika nogalināti piezemējoties taifūna laikā.

1993.gadā Boeing 747 noskrēja no skrejceļa taifūna laikā.

Piloti tika speciāli apmācīti, lai nosēstos "Kai Tak" lidostā.

"Kai Tak" lidosta arī tika izmantota, lai pārbaudītu pilotu prasmes.

Šī lidmašīna ietriecās TV antenā.

Bildē redzama "Cathay Pacific" lidmašīna, kas lido caur augstceltnēm, kas ir blīvi apdzīvotas.

Tev patiks šie raksti
