local-stats-pixel fb-conv-api

Rīgas Metro36

Visu laiku visieintriģējošais jautājums Rīgā un Latvijā- Vai mums ir vajadzīgs Rīgā metro? Pēdējos gadus ik pa laikam uznāk šī te ideja no jauna. Tas varētu izmaksāt daudzus miljardus, kas būtu vairāk nekā valsts gada budžets.

Mazs ieskats

1970. un 1980.gada tika plānots Rīgas metro, jeb pazemes sabiedriskā transporta sistēma. Tika plānots pabeigt 2021.gadā. 1990.gadā vajadzēja uzsākt 3 kārtu izbūvi. 1.Kārta būtu pabeigta 2001.gadā, otrā 2011.gadā, bet trešā un pēdēja 2021.gadā. Kopumā būtu 33 stacijas, 8,3 km garas 3 metro līnijas: Zasulauks — VEF, Sarkandaugava- Ziepniekkalns, Dreiliņi-Esplanāde. Metro būvniecības sākšanu apturēja trešā atmoda, kad tā būvniecība tika asi kritizēta. Tomēr galvenais iemesls sabiedrības pretestībai bija nesaprašana, kā tas tiks būvēts, vai netiks skarta Vecrīga un Rīgas vēsturiskais centrs, un kā otrs iemesls bija Padomju Savienības viesstrādnieku vilnis, kas būtu noteikti noticis, ja Metro būvniecība tiktu uzsākta.

Rīgas Metro mūsdienās

Rīgā automašīnu skaits drīz sasniegs 1 milj. un ir jāsāk domāt, kas būs nākamais transporta līdzeklis Rīgā. Lai arī šī ideja škiet laba, tā iztērētu vairākus milijardus eiro, un aizņemtu ļoti lielu laiku. Sākotnēji liecina, ka viena kilometra izbūve maksātu vidēji 200 miljonus eiro. Savukārt, citi eksperti uzskata, ka finansējums šādam projektam varētu tikt sagādāts trijos veidos - no valsts/pašvaldības līdzekļiem, no Eiropas Savienības fondiem un no privātām investīcijām. Tomēr no labās puses Rīga būtu vienīgā pilsēta Baltijas valstīs kurai būtu Metro. Doma, kāpēc metro visu laiku atgriežās kā ideja, pēc ekspertu domām, ir tas ka rīdzinieks ir vienmēr gribējis sajusties kā metropole, un tuvāk tai idejai, kā to sasniegt ir metro izbūve.

Atstājiet komentāros savas domas par Rīgas metro!

155 2 36 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 36

0/2000

Rīgā pietiek ar tramvaju, kuru varētu ieviest arī Pļavniekos, Mežciemā, no lidostas Rīga, caur Zolitūdi, Šampēteri. 700000 tūkstošu pilsētā metro ir kā kaķim piektā kāja.

27 1 atbildēt

Pasaulē būvē pašgājējus robotus un bezpilota automašīnas. Mēs reanimēsim 50 gadus vecu metro projektu? 

1980. gadā pret metro protestēja, labi saprotot, kādā kvalitātē tas viss tiks sapļekāts, un kadus miljonus brāļu tautas tas nesīs līdzi. Realitātē ja būtu sākuši, tad 80. gadu beigās tā arī viss tiktu pamests sagrūšanai, tikai būtu sajāta Rīga.

Normāli sakārtojot satiksmi un mazāk izzogot, Rīgas transporta problēmas nav problēmas. Vienīgā reālā problēma ir ziemeļu savienojums - Daugavgrīva vai Bolderāja ar Mangaļsalu vai Vecmīlgrāvi. Vēl pāris tiltu un sakārtota stāvvietu (arī Park and ride) sistēma, un miers. Pašlaik esošajā "līdzekļu apgūšanas" sistēmā tāds projekts ir zelta bedre parazītiem, ko apmaksās nodokļu maksātāji - pa virsu jau esošajiem ~80% nodokļiem.

21 0 atbildēt
Latvija pamazām izmirst. Kam tas metro vajadzīgs?
22 2 atbildēt
Ceļus normālus nevar uztaisīt, kur nu vēl kaut kāds metro…
20 0 atbildēt

Vienīgā metro līnija, kas tiešām būtu vajadzīga Rīgā ir no pārdaugavas ziemeļiem uz Sarkandaugavu/Vecmilgrāvi, kas ietu zem Daugavas un būtu savienota ar autobusiem/tramvajiem/trolejbusiem abos galos. Šobrīd braukšana no Imantas/Iļģuciema līdz Milgrāvim un Sarkandaugavai aizņem mūžību.

17 0 atbildēt

Labāks projekts bija par ātrgaitas tramvaju. Metro, zinot Rīgas gruntis un ģeoloģiju, izmaksas uz vienu km būtu vismaz piecas reizes dargākas. Ko nozīmē sastrēgumi, trīs stundas no rīta un trīs stundas pēcpusdienā, citās metropolēs tas liktos sīkums. Ja Rīgas Domē būtu saimnieki, sen būtu atrisinātas transporta problēmas. Neviens skaļi nerunā, cik miljonus RS amatpersonas iebāza kabatās kukuļu formā. Pie reizes pateikšu par Dienvidu tiltu, protams, ka vismaz 10 miljoni pazuda (par to nav šaubu), bet vēlos oponēt par izmaksām, tas nav tikai tilts, bet arī visas piebrauktuves, estakādes, infrastruktūra u.t.t.. Bija gadījumi, kad pīķa stundā Slāvu apli izbraucu 2 stundu laikā, tagad max 5 minūtes. Man nav žēl, ka kāds iebāza naudu kabatā, bet tā infrastruktūra nekur nepazudīs.

13 0 atbildēt

Violetais maršruts iet uz buļļu kāpu. Tas ir kaut kur bumbiņtorņa apkārtnē. Nezinu kopš kuriem laikiem tā  vieta tiek saukta par buļļu kāpu, bet okei. 

Tā ir tukša vieta. Jautājums ir, kāpēc maršrutam jāiet līdz tukšai vietai?

Viss ir vienkārši. Cilvēki protestēja nevis pret pašu metro, bet gan pret cilvēku imigrāciju no citām psrs republikām. Metro neceltu bez Rīgas iedz.sk. palielināšanās. 900 000 iedzīvotāju lieluma pilsētai metro nav vajadzīgs, pareizi? 

Līdz ar ko ir izkaidrojams, kāpēc maršruts ietu uz mūsdienu nekurieni. Visdrīzāk, tur plānoja uzbūvēt rajonu. Tas ir loģisks gājiens, jo šī ir tukša vieta Rīgas pilsētā un atrodas netālu no centra. Pa vidam Iļģuciemam, Imantai un Bolderājai.

12 0 atbildēt
Mana uztverē vispār Latvija nevajaga nevienu metro!!!!!!! Kada jēga no metro???
9 0 atbildēt

Ņemot vērā, ka joprojām nav skaidrības par Rail Baltica, kas ir miljardu projekts ar teorētiski labumu virszemē - neticu, ka Rīgā būtu reāli izbūvēt metro, turklāt šaubos vai tas ir jēgpilni.

9 0 atbildēt

Es metro atbalstītu. Būtu stipri mazāk auto uz ielām. Kā piemēru varētu saukt Vīni. Es biju pilnīgi pārsteigts, cik maz auto ielās atrodās. 

Maršruts no Buļļu kāpām varēja  iet uz Ķengaragu vai pat tālāk. 

8 0 atbildēt

Mans ieskats ir tāds, ka par stipri lētākām naudām varētu pārcelt transportu pagrabā jeb -1 stāvā kādu 6 metru dziļumā. Lai to paveiktu, būtu nepieciešams tikai izrakt tranšeju, ielikt betona veidni ar avārijas izejām, vāku virsū un aizbērt ciet, pa virsu dzīvojamā zona. Visdārgāk protams sanāktu daugavas šķērsošana. Tā ir ļoti daudzās valstīs, kad maģistrāles ir palaistas pazemē, un virszemē izbrauc tikai uz konkrēto ielu vai pat rajonu, pie tam, visur centrā ir dzīvojamās zonas, nav ko tranzītā izmantot centru. Un ja vēl palaiž trambuli zem zemes, tie arī ātri brauktu.

Savukārt virszemē vajag beidzot politisku gribu un sataisīt pilsētas ietvaros vilcienu, kuri kursē Rīgas pilsētas robežās, lai var no Imantas/Zolitūdes bez pārsēšanās Rīgas stacijā aizlaist uz Juglu/Sarķeni vai pat vēl tālāk. Tas reāli prasītu max 30min, jo no Imantas līdz Rīgai iet 15min, 5 min pastāv Rīgā, 10 min līdz Juglai (Zemitāni, Čiekurkalns Jugla). 

Infrastruktūra ir, tikai ir jāmāk to izmantot. 

7 0 atbildēt

 emotion 

4 0 atbildēt

Ja tagad tiktu būvēts metro, viss beigtos ar to, ka Rīga būtu pilna ar bēgļiem no Āfrikas. Nezinu, vai būvēšana virzītos uz priekšu, jo nav zināms, vai bēgļi gribētu strādāt.

4 0 atbildēt

Intresanti ir tas kad Rubiks to plānoja, Rīgai nebija neviena parāda, un smieklīgākais ka tajā laikā to reāli varēja atļauties..emotion Nez kapēc tagad nevar emotion man bail iedomāties cik maksātu metrā ja mūsu zelta tilts ar Vēderu ir dārgākais Eiropā emotion

4 0 atbildēt
Vienīgais lielais labums no metro ir tāds, ka regulāri kursētu, nekavētos, ātri nonāktu savā gala punktā. Piemēram līdz Juglai stundas vietā ar 1.tramvaju vai 21.autobusu nonāktu krietni īsākā laikā ar metro. To gan vajadzētu. Dalītas domas, nevar būt viens objektīvs viedoklis. emotion Taču redzot Rīgas pašreizējo situāciju..nuu, reālāk ir “aizlāpīt” visas bedres. emotion ar šito lielo burzmu, ka te notiek visu laiku, nu nav reāli uzbūvēt metro. Vieglāk pat būtu atrast adatu siena kaudzē. Just saying. emotion Biju Prāgā. Sabiedriskie tur ir nu stipri lîdzīgi kā mums, tikai dizaina ziņā citādāki. Ar metro uz galveno Prāgas punktu no apartamentiem nonācām ar metro ļoti ātri, zinot to, ka satiksme uz ceļa bija liela. Metro kā sabiedriskais nav slikts. emotion
3 0 atbildēt

tas roza metro cels vnk iesparda uz kautkad u nekurieni ved tur ir kapi tagad ja nemaldos un mezs nekas cits! tad vareja pavilt mazliet uz augsu lai iet uz bolderaju tur autobusi parbazti un celi vienmer noslogoti ar sastregumiem!

 Roza un sarkano celu vareja pavilt garakus lai lidz pludmalem varetu vieglak tikt! 

2 0 atbildēt

Metro Rīgā nav vajadzīgs. Tas bija plānots ar vismaz 50 gadu perspektīvu.. tātad tiktu apbūvēta visa Bolderāja.. Ja Rīgā kas ir vajadzīgs tad Tunelis zem Daugavas - ziemeļu šķērsošanas vieta, tās stipri atvieglotu centru no satiksmes..  Papildus, tramvaja līnija uz Purvciems-3 (kur tā bija paredzēta), Uz Pļavniekiem. Bet primāri pabeigt Dienvida loku - beidzot izbūvēt tos pāris kilometrus (2-3),   Piedrujas-brasas iela..

ar papildus uzbrauktuvēm uz Deglava ielu (tiltu), tur viss tika iesākts būvēt - bet pamests..

RD - labo Deglava tiltu, bet realitātē vajadzēja uzreiz taisīt arī uzbrauktuves - nevis pēc 5 gadiem visu pārbūvēt... - tā nauda ko RS izķenķelēja kukuļos - par to sanāktu visu to izbūvēt.. 

- tad faktiski no Pārdaugasvas uz Mežaparku - taisns ceļš, šobrīd daudzi izvēlās braukt caur centru..

2 0 atbildēt

Viens jautājums - kāda velna pēc? Ar virszemes vilcieniem vairs nepietiek? Lai kā latvietim to arī negribētos atzīt, bet nu nav Rīga nekāda milzu metropole un visticamāk nekad nebūs, līdz ar ko tādas ekstras te simtu gadu nav vajadzīgas. It kā naudu nebūtu kur likt - mediķu, skolotāju algas, bērnu pabalsti, utt. Tur tie miljoni ir jāvirza, nevis jāizmet pilnībā bezjēdzībā. 

5 3 atbildēt

 emotion 

1 0 atbildēt
Rīgā miljons auto ?
1 0 atbildēt