Daudzus televīzijas un kino skatītājus noteikti kaitina tas, ja iecienītajā raidījumā vai tik ilgi gaidītajā filmā tiek ieraudzīta kāda produkta ievietošana, ar mērķi pierunāt iegādāties šo produktu. Arī Latvijā radītajos seriālos un raidījumos bieži var manīt šādus produktu izvietošanas gadījumus.
Produktu izvietošana raidījumos Latvijā29
Ekrānšāviņš no tv3play.lv.
Pāris gadus atpakaļ, ieraugot to, kas notiek TV ekrānā, gandrīz pakritu. Nepārspīlēšu, pusi no TV ekrāna aizņēma tobrīd ļoti reklamēta kvasa pudele, tikai fonā varēja redzēt un dzirdēt seriāla varoņus darbībā. Šoruden, atkārtoti uzmetot aci ekrānam, lietas izskatās jau nedaudz pozitīvāk, jā, galds vēljoprojām nokrauts ar pienu, maizi, kēksiem kā nu kurā epizodē, bet tie vairs tik ļoti nekrīt ārā no TV ekrāna.
No elektronikas precēm - datoriem, viedtālruņiem planšetdatoriem, ASV radītajās filmās un seriālos biežāk var redzēt Apple produkciju, Latvijā tas ir Samsung, tikai atšķirībā no mūsu seriāla, tur viss, kas no "ābolīšiem" ir redzams, ir tikai logo.
Ekrānšāviņš no tv3play.lv. Lai labāk aplūkotu grafiku, uzklikšķini uz attēla!
Vai produktu izvietošana seriālos strādā? Ja jau tas tiek darīts, tad acīmredzot jā. Man gan nav informācijas par to, vai tieši pēc produkta redzēšanas TV, tas tiek iegādāts, tomēr varam aplūkot kā produkts meklēts Google meklētājā seriāla rādīšanas laikā. Protams, vienmēr jāņem vērā arī citi faktori, piemēram, cita reklāmas kampaņa, kas notiek nesaistīti ar seriālu u.t.t. Kā redzams, atsākoties "Ugunsgrēka" jaunajai sezonai, robītis Google tiek meklēts biežāk.
Ļoti daudz un uzkrītošu produktu izvietošanu varēja redzēt "šīs vasaras karstākajā seriālā" "Viņas melo labāk", kur daļu no seriāla sižeta aizņēma varoņu iepirkšanās vai pusdienošana lielveikalā "Rīga Plaza".
Kā redzams seriāla rādīšanas laikā - no jūnija līdz augustam, ir pieaudzis "Rīga Plaza" meklēšanas daudzums Google, kas, salīdzinot ar citiem tirdzniecības centriem, ir labs rādītājs.
Tabulā izmantoju atslēgas vārdus "tc mols", "tc spice", "tc alfa", jo bez "tc" lietotāji varētu būt mēģinājuši meklēt Google citas lietas, piemēram, ūdens spices urbumu. Tāpat, izmantoju biežāk lietoto "Galerija Rīga" nevis "Galleria Rīga".
Ekrānšāviņš no tv3play.lv. Lai labāk aplūkotu grafiku, uzklikšķini uz attēla!
Lai gan meklējumu ikdienā ir maz, tomēr tieši uz seriāla rādīšanas laiku, ir pieaudzis "Suns Studio" meklēšanas daudzums Google latviešu valodā.
Ekrānšāviņš no tv3play.lv. Lai labāk aplūkotu grafiku, uzklikšķini uz attēla!
Tapat arī uz seriāla laiku, ir pieaudzis "Vingruma kluba" meklēšanas biežums, kas pirms seriāla bija nokrities.
Ekrānšāviņš no tv3play.lv. Lai labāk aplūkotu grafiku, uzklikšķini uz attēla!
Vienā no seriāla epizodēm, veselu minūti var klausīties aksesuāru veikala pārdevējas stāstīto par pulksteņiem un arī labi uzfilmētus tuvplānus ar laikrāžiem, taču tas nav ietekmējis meklējumu skaitu Google Toties "guess somas" gan seriāla rādīšanas laikā ir meklētas biežāk, kuras arī tika izrādītas tajā pat seriāla epizodē.
Ekrānšāviņš no tv3play.lv. Lai labāk aplūkotu grafiku, uzklikšķini uz attēla!
Pretēju ainu var vērot ar seriāla bieži redzēto Dr. Mauriņa Vēnu klīniku. Seriāla rādīšanas laikā "mauriņa vēnu centrs" tiek meklēts arvien retāk.
Ekrānšāviņš no tv3play.lv. Lai labāk aplūkotu grafiku, uzklikšķini uz attēla!
Lēcienu Google meklētājā ir pieredzējis liķieris Campari, kas dažās seriāla epizodēs tiek pasūtīts restorānā. Precīzi nevarēšu pateikt vai tas ir seriāla rādīšanas rezultāts, vai cita reklāmas kampaņa, tomēr dzēriena nosaukums palicis atmiņā no seriāla.
Ekrānšāviņš no tv3play.lv.
Arī šīs ziemas karstākajā šovā "Saimnieks meklē sievu" varam redzēt produktu izvietojumu, kad vienam no dalībniekiem tiek ievilkts internets un uzņēmuma pārstāve stāsta par lieliskajām iespējām izmantojot šo pakalpojumu. Par pēdējo mēnesi vēl nav meklēšanas rezultātu, tāpēc nevar vēl noskaidrot kā tas ietekmējis pakalpojuma meklēšanu Google.
Ekrānšāviņš no Youtube.
Ārpus kategorijas "produktu izvietošana" ievietošu arī šo attēlu. Kā redzams, sportists TV studijā ir ar uzskatāmi redzamiem sponsoru logo. Jā, kompānijas ir sportista sponsori, bet ne raidījuma (vismaz tā beigu titros nemanīju) sponsori, līdz ar to es personīgi to uztveru kā reklāmu. Jāatzīmē, ka līdzīgs krekls ar labi redzamiem logo sportistam bija arī 2012.gada LTV 7 sporta notikumu apskatā.
Cik tāds prieks maksā?
Kad seriāla "Ugunsgrēks" beigu titros ieraudzīju, ka Zentas eiroiegrābšanās epizode varētu būt viena no Finanšu Ministrijas informatīvajām kampaņām, tad domāju, ka to varēs uzzināt apskatoties iepirkumos. Un tā, "Eiro ieviešanas praktiskās informācijas „Kā rīkoties, lai pāreja uz eiro būtu droša” izvietošana seriālā „UgunsGrēks”" ministrijai ir izmaksājusi 1 195 latus.