Kāpēc? Jo tieši drošības siksna būs tā, kas neļaus Tev ar galvu izdauzīt priekšējo stiklu (un ņemot vērā, ka stikls ir biezs un izturīgs, tad lielākoties šādi triecieni ir nāvējoši vai smagi traumējoši. Pāmēģini iztēloties, kā Tavas smadzenes, kā želeja atsitas pret galvaskausa iekšpusi...), izlidot cauri tam, salauzt ribas pret auto stūri, un tā tālāk, un tā tālāk... Ja auto smaga negadījuma rezultātā lielā ātrumā apgāžas uz sāniem (vai pat aizripo sāniski), tieši siksna neļaus tev pārlauzt sprandu vai citas ķermeņa daļas. Un - neiedomājies ka, ja reiz sēdi aizmugurē, tad jau var nesprādzēties, jo kas tad var notikt aizmugurē... Frontālas sadursmes rezultātā mierīgi vari izlidot cauri visam automašinas salonam. Nevar vienmēr paļauties uz to, ka pie stūres ir labs šoferis, jo nekad nevar zināt, cik labs braucējs ir tas, kas brauc pretī, vai griež ārā no sānielas, nepaskatoties ne uz vienu pusi...
Un īpaši svarīgi tas ir šādā slidenā laikā, kā tagad.
Lūk, kā attīstās notikumi, kad transportlīdzeklis un tā vadītājs ar ātrumu 80km/h atdurās pret nekustīgu šķērsli:
1. 0.026 sekundes pēc sadursmes tiek iespiests priekšējais buferis; spēks, kas trīsdesmit reizes pārsniedz automobiļa svaru, aptur tā kustību uz priekšējo sēdekļu līnijas, bet tai pat laikā visi automobilī esošie, ja vien viņi nav piesprādzējušies, turpina kustību automobiļa salonā ar ātrumu 80km/h,
2. pēc 0.039 sekundēm vadītājs ar savu sēdekli strauji virzās uz priekšu par 15 centimetriem;
3. pēc 0.044 sekundēm viņš ar krūšu kurvi salauž stūres ratu;
4. pēc 0.050 sekundēm ātrums krītas tik strauji, ka uz automobili un katru no tā pasažieriem sāk darboties gravitācijas spēki, kas 80 reizes pārsniedz pašu pasažieru svaru;
5. pēc 0.068 sekundēm vadītājs ar deviņas tonnas lielu spēku atsitās pret mērinstrumentu paneli;
6. pēc 0.092 sekundēm vadītājs, vienlaikus ar blakus sēdošo pasažieri, ietriecas priekšējā vējstiklā un iegūst nāvējošu galvaskausa traumu;
7. pēc 0.110 sekundēm automobilis nedaudz tiek atsviests atpakaļ;
8. pēc 0.113 sekundēm aiz vadītāja sēdošais pasažieris, ja vien arī viņš nav piesprādzējies, inerces spēku vadīts, nonāk vienā līnijā ar pašu vadītāju un izdara tam jaunu sitienu, un vienlaicīgi arī pats gūst nāvējošas traumas;
9. pēc 0.150 sekundēm iestājas pilnīgs klusums; stikla lauskas un metāla atlūzas turpina krist zemē. Sadursmes vietu pārklāj dūmu un putekļu mākonis.