66

 416  1

Kāpēc? Jo tieši drošības siksna būs tā, kas neļaus Tev ar galvu izdauzīt priekšējo stiklu (un ņemot vērā, ka stikls ir biezs un izturīgs, tad lielākoties šādi triecieni ir nāvējoši vai smagi traumējoši. Pāmēģini iztēloties, kā Tavas smadzenes, kā želeja atsitas pret galvaskausa iekšpusi...), izlidot cauri tam, salauzt ribas pret auto stūri, un tā tālāk, un tā tālāk... Ja auto smaga negadījuma rezultātā lielā ātrumā apgāžas uz sāniem (vai pat aizripo sāniski), tieši siksna neļaus tev pārlauzt sprandu vai citas ķermeņa daļas. Un - neiedomājies ka, ja reiz sēdi aizmugurē, tad jau var nesprādzēties, jo kas tad var notikt aizmugurē... Frontālas sadursmes rezultātā mierīgi vari izlidot cauri visam automašinas salonam. Nevar vienmēr paļauties uz to, ka pie stūres ir labs šoferis, jo nekad nevar zināt, cik labs braucējs ir tas, kas brauc pretī, vai griež ārā no sānielas, nepaskatoties ne uz vienu pusi...
Un īpaši svarīgi tas ir šādā slidenā laikā, kā tagad.

Lūk, kā attīstās notikumi, kad transportlīdzeklis un tā vadītājs ar ātrumu 80km/h atdurās pret nekustīgu šķērsli:

1. 0.026 sekundes pēc sadursmes tiek iespiests priekšējais buferis; spēks, kas trīsdesmit reizes pārsniedz automobiļa svaru, aptur tā kustību uz priekšējo sēdekļu līnijas, bet tai pat laikā visi automobilī esošie, ja vien viņi nav piesprādzējušies, turpina kustību automobiļa salonā ar ātrumu 80km/h,
2. pēc 0.039 sekundēm vadītājs ar savu sēdekli strauji virzās uz priekšu par 15 centimetriem;
3. pēc 0.044 sekundēm viņš ar krūšu kurvi salauž stūres ratu;
4. pēc 0.050 sekundēm ātrums krītas tik strauji, ka uz automobili un katru no tā pasažieriem sāk darboties gravitācijas spēki, kas 80 reizes pārsniedz pašu pasažieru svaru;
5. pēc 0.068 sekundēm vadītājs ar deviņas tonnas lielu spēku atsitās pret mērinstrumentu paneli;
6. pēc 0.092 sekundēm vadītājs, vienlaikus ar blakus sēdošo pasažieri, ietriecas priekšējā vējstiklā un iegūst nāvējošu galvaskausa traumu;
7. pēc 0.110 sekundēm automobilis nedaudz tiek atsviests atpakaļ;
8. pēc 0.113 sekundēm aiz vadītāja sēdošais pasažieris, ja vien arī viņš nav piesprādzējies, inerces spēku vadīts, nonāk vienā līnijā ar pašu vadītāju un izdara tam jaunu sitienu, un vienlaicīgi arī pats gūst nāvējošas traumas;
9. pēc 0.150 sekundēm iestājas pilnīgs klusums; stikla lauskas un metāla atlūzas turpina krist zemē. Sadursmes vietu pārklāj dūmu un putekļu mākonis.



Komentāri 66

0/2000

Pat kad uz poda apsēžos, pārmetu pār plecu toaletes papīru! 

 74  11 atbildēt

nu, man ir pieradums piesprādzēties,it sevišķi, kad esmu pie stūres...

 53  0 atbildēt

Nesprādzējamies dēļ policijas, bet piesprādzēties dēļ savas dzīvības, tas attiecās arī uz aizmugurē sēdošajiem! 

 33  2 atbildēt

Piesprādzēšanās ir jau tāds refleks, ka bez jostas jūtos neērti braucot. Neskatoties uz tiem nedaudzajiem gadījumiem, kad josta būtu tikai nākusi par sliktu, uzskatu, ka tas tomēr ir dzīvības glābējs.

 28  0 atbildēt

Kamēr silst kvēlsveces, ieradums ir uzlikt to jostu. 

 27  0 atbildēt

Ir gadījies palidot pa salonu, kas tad arī lika pārdomāt visu manu turpmāko braukšanas etiķeti. Asu izjūtu mīlētāji un citi dalbajobi var arī nepiesprādzēties.

 20  0 atbildēt
JR avatarsJR

Protams pilnībā piekrītu,bet dažreiz ir ari tā,ka tās jostas izdara pretējo.

 17  0 atbildēt

Ar tām jostām ir tā kā ir. Kamēr brauc ar ātrumu līdz 100km/h josta glābj, pēc tam jo lielāks ātrums, jo lielāka iespēja ka tieši josta būs tā, kas pieliks punktu. Latvijā nav kur ieskrieties... Ceļi neatļauj , bet ja kādā Vācijā lido pa bāni ir par ko padomāt.

 13  3 atbildēt

Starp citu... Runājot par pasažieriem iekš auto un policiju. Sodus neraksta TIKAI vadītājam, bet gan konkrēti tam pasažierim, kurš nav zem jostas... (hi hi) Tiesa, vadītājs bešā nepaliek- soda punkti 2gb par personu... 

 

Par sprādzēšanos- ir tā, ka ja man ir 1-3min pārbrauciens, tad gadās, ka aizmirstu, tomēr jebkurš ilgāks brauciens tiek ''piesprādzēts'' Ja kāds vēlas man nolasīt lekciju par sprādzēšanos- nevajag. Pirmo auto uzvākoju un tikai siksna paglāba no stikliem, kas acu priekšā sadrupa (starp citu- foršs skats :D). Otreiz sanāca ķibele uz ceļa, kad traktors izlīda priekšā.. Arī siksnas pildīja savu misiju... Bet. No siksnas ir pagrūti atbrīvoties notiekot avārijai. Nezinu, vai tur kkāds  drošības slēdzis vēl papildus stāv vai kas, bet ir pagrūti... 

 10  0 atbildēt

Sprādzējos vienmēr. Pats vari braukt kā dievs, bet tu nekad nevari zināt, cik izdzēris vai nopīpējis ir šoferis otrā mašīnā...

 

Un kad braucu un redzu, ka vecāki ļauj saviem bērniem mašīnas aizmugurē kājās stāvēt un andelēties, saprotu, cik daudz tomēr uz ceļiem ir idiotu..

 7  0 atbildēt

Jau no eksāmenu laikiem sprādzējos automātiski, pat nepiedomājot par to! Un tad kad nepiesprādzējos, tad ir sajūta, ka kaut ko neesmu izdarījis! :)

Vienreiz tiešām negribējās piesprādzēties un gala rezultātā apturēja policija par to, ka pamanīja, ka neesmu piesprādzējies :) tiku ar brīdinājumu sveikā cauri.

 7  0 atbildēt
Vajag,vajag spradzeties,lai nav ka man aizmugure bezsamana japaliek,par laimi tiku cauri ar mazu retinu,bet,ko tu stulbam pusaudzim padarisi 8) iet gadi,pratins aug :)
 5  0 atbildēt

Atbilžu variants - Dažreiz, bet īpaši par to neuztrauco, nu pareizi, nevajadzēs jau satraukties, kad ātrās palīdzības darbinieks kasīs nost tavas smadzenes no kaut kāda staba! 

 5  0 atbildēt

Es vairāk piesprādzējos nedomājot, ka tas izglābs dzīvību, bet pieradums ir radies un bez piesprādzēšanās neērti sēdēt..

Pie reizes vienmēr aizrādu tiem, kas nepiesprādējas manā mašīnā, tomēr šoferim par to sods būs..

 4  0 atbildēt

nu man parasti ir tā, ka pa ''hoodu'' braukāju bez jostas, jo nu par 50 īpaši arī vairāk neviens neskrien. izbraucot kaut kur tālāk prom - vienmēr josta ir ap mani! :)

 6  2 atbildēt
MJ avatarsMJ

Pašam gadās aizmirsties un nepiesprādzēties, jo agrāk neliku to siksnu, bet nu tā,kā dzīvoju Rīgā jau sen un ''draugi'' uz katra stūra, tad labāk uzlikt + arī drošībai nāk tikai par labu! 

 4  0 atbildēt

Es arī kādreiz iebraucot mājas ceļā atsprādzējos. It kā tikai 1km jānobrauc,bet vienreiz uz ceļa stirnas uzlēca,mēģināju izvairīties,mašīnu sanesa un ielidoju kokos-ar galvu iznesu priekšas stiklu,pāri stūrei,kopš tās reizes nekustu no vietas nesprādzējies.

 3  0 atbildēt

tgd jau ari visiem slinkums piespradzeties man tostarp :D tikai kad kads pazipsni ar lukturiem :D

 5  2 atbildēt

Bet ja nopietni, es nesen noliku tiesības, un esmu braucis daudz un dikti bez tiesībam. Vienmēr piesprādzejies jo zinu kādu stāstu iz dzīves pa to kā man pazīstams cilvēks pabraukājās. Tādēļ gribētu lūgt lai piesprādzējas ne tikai tie cilvēki kas sēž priekšā, bet arī iazmugurē.

 3  0 atbildēt

Lielisks video.

 2  0 atbildēt
« 1  2  3 »