Paturpināšu rakstu sēriju par jūrniecību. Cik atceros, viens bja iemetis video, kur stāsta “kā ir strādāt uz kuģa”, kur pilnīgi neko nepateica, tad nu izdomāju, varētu nedaudz izglītot cilvēkus šajā sfērā. Informācijas ir daudz, tāpēc sadalīšu divās daļās, pirmajā būs klāja komandas darbs – matrožu, un otrajā izklāstīšu jau kuģu virsnieku darbu.
Kaut gan arī zem katra raksta par jūrniecību, cilvēkiem rodās papildus jautājumi, pamēģināšu apkopot tādus populārākos, un citā rakstā atbildēt uz tiem. Jā vēl neesi iepazinies ar maniem jūrniecības rakstiem tad apakšā ir linki, algas, kā tikt jūrā neskaitot mācību iestādes un jūrniecības plusi/mīnusi.
http://spoki.tvnet.lv/tribine/Ir-jautajums-bus-atbilde-Cik-daudz/865880
http://spoki.tvnet.lv/tribine/Jurnieciba-Ka-tad-tikt-jura/866449
http://spoki.tvnet.lv/tribine/Jurniecibas-Plusi-un-Minusi-Gimene/866673
Tirdzniecības flote. Tankeri.
Lai nu kā, uz visiem kuģiem vai tā ir tirdzniecības flote, vai izklaides sfēras laineri, kruīznieki, uz tiem vienmēr būs strādīgas un čaklas rokas, matroži. Matroži iedalās divās klasēs OS (ordinary seaman) un AB (able seaman). Abām klasēm, teorētiski un nedaudz praktiski, ir atšķirīgi darba pienākumi uz kuģa un arī algas.