local-stats-pixel

Izdzīvošanas psiholoģija pt.3 pēdējā4

76 0

Sveiki spocēni! Atvainojos, ka pagaišās daļas bija tik īsas, jo biju baigi noguris, bet šī būs garākais šīs nodaļas raksts. Jauku lasīšanu un atvainojos par drukas kļūdām.

UZVARIET IENAIDNIEKU, KAS TRAUCĒ IZDZĪVOT

Lai izdzīvotu, jāpazīst ienaidnieki, kuri varētu traucēt, un jāprot šos ienaidniekus uzvarēt.

Sāpes

Sāpes ir veids, kā ķermenis cenšas sniegt informāciju par to, ka kaut kas nav kārtībā. Tās rada neērtības un var mazināt gribu izdzīvot. Tomēr sāpes varēsiet paciest daudz vieglāk, ja sapratīsiet to cēloni un zināsiet, kā koncentrēties citiem uzdevumiem. Atcerieties, ka sāpes būs vēl sāpīgākas, ja neko nedarīsiet un neatvairīsiet domas par tām.

AUKSTUMS

Aukstums palēnina asinsriti, rada miegainību un notrulina prātu. Šāds psiholoģiskais stāvoklis ir ļoti bīstams, nekavējoties jāmeklē patvērums un jāiekur ugunskurs.

SLĀPES

Tāpat, kā bads, arī slāpes notrulina prātu. Jāturpina uzņemt ūdeni. Ja jūsu organismā trūkst ūdens, mazāk jāēd; organisms izmanto ūdeni, arī lai attīrītos no nevajadzīgām vielām.

BADS

Bads novājina organismu, tā sekas var būt vājums, slikta dūša un samaņas zudums, lēna sirdsdarbība, palielināts jūtīgums pret pret aukstumu un stipras slāpes. Protams, bada sajūtu vēlams remdināt.

NOGURUMS

Var izraisīt dziļu nomāktību un radīt nepareizu attieksmi pret notikušo- piemēram, bezcerību, mērķa zudumu, vienaldzību. Šādas attieksmes rezultātā var iestāties apātija. Lai izdzīvotu kritiskā situācijā, ir svarīgi kārtīgi atpūsties.

VIENALDZĪBA

Rada intereses zudumu, sasprindzinājumu un depresiju (īpaši, ja nav cerību uz izmaiņām). Lai pārvarētu vienaldzību, nepieciešams mērķis - domāt par izdzīvošanu, psiholoģiski sevi tam noskaņot, un izprast, kādi uzdevumi jāveic un kas ietilpst kopējā izdzīvošanas plānā.

VIENTULĪBA

Vienatne, protams, var radīt vientulības sajūtu, kas savukārt var izraisīt bezspēcību un izmisumu. Šo stāvokli var pārvarēt, ja visu laiku sevi nodarbināsiet un kļūsiet neatkarīgs no apstākļiem.

CERĪBU ZUDUMS

Var pārvarēt, ja pārvērš negatīvo enerģiju pozitīvajā un redz mērķi, kas jāsasniedz. Pirms uzsākt sarežģītus uzdevumus, pabeidziet pašus vienkāršākos. Turklāt jums jāsamierinās ar situāciju, kurā atrodaties, un attiecīgi jārīkojas. Neizvirziet nesasniedzamus mērķus. Nesēdiet un neuztraucieties- esiet visu laiku nodarbināts.

NEKRĪTIET IZMISUMĀ

Ja esat tikko pārdzīvojis automašīnas vai lidmašīnas katastrofu vai kuģa avāriju, jums būs psiholoģiski traucējumi. Jūs varat būt ievainots, jums apkārt var būt ievainoto un mirušo ķermeņi. Pat ja jūs ciešat sāpes un esat izbijies, mēģiniet izdarīt divas lietas:

Tieciet projām no nelaimes vietas draudiem, ka varat sadegt, ka jūs var ievainot sprādziens bai ugunsgrēks (ne seriāls emotion ).

Tiklīdz esat izkļuvis no briesmām, palieciet uz vietas un nekur neejiet, vissliktākais ir akli maldīties nepazīstamā vietā, īpaši, ja ir tumšs, - jūs varat apmaldīties, kā arī iegūt nopietnus ievainojumus. Tāpēc nekrītiet izmisumā, izanalizējiet situāciju, kurā atrodaties, cik mierīgi vien iespējams.

Ja būsiet mierīgs, jums vēlāk par to būs gandarījums.

KRTISKĀS SITUĀCIJAS IZVĒRTĒŠANA

Tiklīdz esat izkļuvis no bīstamās teritorijas, jāizdara dažas lietas. Atceries savas piezīmes, Jums tās vēlāk ārkārtīgi palīdzēs:

Atrodiet vietu, kurā patverties, lai apsēstos un padomātu.

Novērtējiet apkārtni, kurā atrodaties; pasaulē, katrai videi ir savs ritms un modelis, izpēti vidi, kurā jūs atrodaties.

Novērtējiet savu fizisko stāvokli: vai jums ir ievainojumi, brūces, vai ir nepieciešams papildu apģērbs, pārtika, ūdens.

Novērtējiet, kāds glābšanas ekipejums jums ir pieejams, kas no tā varētu noderēt, kādā stāvoklī ir šis aprīkojums.

Nerīkojieties sasteigti, tas var radīt sarežģījumus, jūs varat zaudēt noderīgu aprīkojumu. ATcerieties, ka situāciju ir daudz vieglāk izvērtēt dienas gaismā nekā naktī.

BRITU SPECIĀLĀ GAISA DIENESTA PADOMI

KĀ RĪKOTIES TŪLĪT PĒC LIDMAŠĪNAS KATASTROFAS

Neatstājiet tūlīt katastrofas vietu, ja vien nedraud briesmas.

Nekavējoties sniedziet palīdzību ievainotajiem.

Mēģiniet nodalīt mirušos notiem, kuri ir palikuši dzīvi.

Glābiet visu, ko vien varat - aprīkojumu, pārtiku, ūdeni un apģērbu.

Izvērtējiet viet, kurā jūs atrodaties, un noskaidrojiet, kas atrodas tās apkārtnē.

Nepārvietojieties pa nakti, ja vien nav ārķartējas vajadzības to darīt.

SASTĀDIET PLĀNU, KĀ IZDZĪVOT KRITISKĀ SITUĀCIJĀ.

Labs plāns un sagatavošanās dot iespēju cilvēkam, kurš atrodas kritiskā situācijā, pārvarēt grūtības un briesmas un saglabāt dzīvību. Sastādot izdzīvošanas plānu, atceries, ka aviokatastrofas vai kuģa avārijas par jūsu atrašanās vietu īsi pirms avārijas jau būs sniegta informācija. Tāpēc glābšanas dienesti zinās aptuveno vietu, kur cilvēki nonākuši kritiskā situācijā. Saņēmušas trauksmes signālu, glābēju komandas noteikti būs devušās ceļā. Jums vajadzēs pieņemt svarīgus lēmumus. Jūs nedrīkstat vienkārši sēdēt un gaidīt glābējus. Lai paliktu dzīvs, paļaujieties uz sevi, nevis uz citiem cilvēkiem. Daudziem cilvēkiem ir ārkārtīgi grūti pieņemt lēmumus, tomēr - ir jāpārņem situācijas kontrole. Ja būsiet mierīgs un paļausieties uz sevi, jūs noteikti iedvesmosiet pārējos un veicināsiet sadarbošanos, tādejādi padarot plāna īstenošanu daudz vieglāku - cilvēki seko līderim. Situācijas novērtējums ir pats svarīgākais, sastādot plānu. Lai izdzīvotu avārijas situācijā, jums jābūt pēc iespējas objektīvākam, izvērtējot situācija pozitīvās un negatīvās puses. Piemēram, ja jūs atrodaties arktiska klimata apstākļos, lielais aukstums radīs acīm redzamas briesmas, bet jums tomēr būs pieejams daudz ūdens sniega un ledus veidā. Tropiskā klimata apstākļos būs daudz pārtikas, bet karstums un mitrums radīs risku un briesmas. Izdzīvošanas situācijā galvenās prioritātes ir patvērums, uguns un ūdens. Labi, ja ir bagātīgs ūdens daudzums un iespēja iekurt ugunskuru, kā arī pieejams materiāls, no kā uzcelt patvērumu. Ja situācijā, kurā esat nokļuvis, ir pieejamas šīs trīs lietas, vajadzētu kādu laiku uzturēties tādā vietā. Jāatgādina, ka ir nepieciešams izvērtēt katru situāciju detalizēti, piemēram, ja esat cietis aviokatastrofā, varbūt ir iespējams iegūt no avārija vietas jums noderīgas lieta (pārliecinieties, ka nedraud ugunsgrēks vai sprādziens, pirms iedrošināties doties pēc kāda priekšmeta, kas palicis pāri pēc avārijas). Sēdekļu porainā gumijalieliski noder ugunskura iekuršanai, to var arī labi izmantot, lai sasildītu un aizsargātu kājas. Ja lidmašīnā ir bijusi baterija, to var izmantot, lai iekurtu uguni. Lidmašīnas riepas noderēs, lai iekurtu lielisku ugunskuru, kurš var kalpot par signālu (biezus melnus dūmus var saskatīt no liela attāluma). Aizejot tūlīt no avārijas seku vietas, jums nebūs iespējams izmantot priekšmetus un detaļas no iekārtām un aprīkojuma. Doties ceļā vai palikt uz vietas - šis grūtais lēmums jums būs jāpieņem, atrodoties avārijas situācijā. Pieņemot lēmumu jāņem vērā svarīgi iemesli, kāpēc jāpaliek uz vietas. Pirmkārt, glābšanas dienesti, kā iepriekš minēts, zinās katastrofas vietu un meklēs cietušos. Otrkārt, Pārvietojoties izlietosiet pārāk daudz kaloriju un pakļausiet sevi skarbiem apstākļiem, nebūs iespējams ierīkot pastāvīgu, efektīvu signālsistēmu (jūsu garastāvoklis strauji pazemināsies, ja pēkšņi ieraudzīsiet lidmašīnu, bet neko nevarēsiet uzsākt, lai jūs pamanītu), un vārda tiešā nozīmē jūs dosieties nāvē. Tomēr, ja nolemsiet doties ceļā, jums jāsastāda plāns, kurā jātspoguļo:

Virziens, kurā dosieties.

Metode, kā noturēsiet izvēlēto kursu.

Grafiks, cik ilgi pārvietosieties katru dienu.

Signālmetode.

Atcerieties, ka katras dienas beigās jāparedz pietiekami daudz laika, lai izveidotu nometni un signālsistēmuk, ja gadījumā virs jums lidos lidmašīna vai helikopters.

Ja nolemsiet palikt uz vietas, svarīgākie uzdevumi būs šādi:

Signālsistēmas izveidošana.

Pastāvīgās nometnes veids un atrašanās vieta.

Kā noteiktūdens avotu.

Kas veido jūsu uzturu.

Ir svarīgi vispirms izveidot signālsistēmu, jo lidmašīna, kura veic meklējumus, var pārlidot atrašanās vietu jebkurā brīdī un jums jābūt gatavam dot signālu. Tādēļ ir saprātīgi celt nometni signālsistēmas tuvumā.

Tagad jums tikai būs nepieciešamas iemaņas, kas dos iespēju izdzīvot, sniegt medicīnisko palīdzību un galu galā atgriezties civilizētā pasaulē. Padomus sīkāk varēsiet izlasīt nākamajās nodaļās. Un nākamā nodaļa būs par to ,ko tu vilksi mugurā dodoties ceļojumā, pārgājienā utml.

76 0 4 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 4

0/2000
Šis tiešām ir labs raksts. Par uzrakstītā daudzumu nevaru sūdzēties. Tu pateici ļoti svarīgas lietas. Es vienreiz mežā apmaldijos un sāku panikot. Pēc tam es sevu piespiedu piebremzēt, apsēsties un izvērtēt situāciju. Es aplūkojot apkārtni secināju, ka man vienkārši ir jāiet uz priekšu jo agri vai vēlu uziešu taku. Pēc kādām 2, 3 stundām man tas izdevās. Garām kāds brauca un es apjautājos kur esmu un kā nokļūt tur kir man vajag. Es biju nogājis 7 kilometrus prom no vietas kur man vajadzēja būt. Beigās viss beidzās labi. Pašsaprotams, citādāk kă es šobrīt rakstītu no telefona ? emotion Labi ka mums meži nav kā sibīrijā.
4 0 atbildēt

Tikko sapratu, ka arī ikdienas dzīve būtībā ir izdzīvošana...emotion

1 0 atbildēt

Vispār ļoti labi ieteikumi- paldies, ka padalījies.emotion

0 0 atbildēt
Noderīgi. Gaidu nakamo daļu
0 0 atbildēt