local-stats-pixel fb-conv-api

Delfi direktors baidās no Spokiem59

248 8

Ņemot vērā, ka daudzi spoki.lv lietotāji nelasa ziņas tvnetā, iekopēju jums jaunākās karstās ziņas, saistītas ar mūsu iemīļoto vietni:

TVNET rīcībā ir nonākusi elektroniska sarakste, kas atklāj neētisku rīcību un dubultmorāli Latvijas interneta mediju vidē. Sarakstē tiek minēta līdz šim vadošā ziņu portāla Delfi darba grupas izveide, kuras mērķis ir sakārtot «konkurenci» mediju tirgū. Tālāk sarakstē noprotams, ka patiesais nolūks ir graut konkurenta, otra lielākā interneta portāla TVNET reputāciju, tādējādi kaitēt mediju koncerna Schibsted biznesam Latvijā.

Konkurentu izmisums

Darba grupas (sauksim to tā) izveidotājs un vadītājs ir Delfi pašreizējais direktors Arnis Ozols (amatā kopš 2010. gada). No iegūtās sarakstes ir noprotams, ka līdz pat šim brīdim līderpozīcijās esošais interneta portāls Delfi ir apzināti sācis nomelnojošu kampaņu pret savu sīvāko konkurentu uz līderpozīcijām, ziņu portālu TVNET un interneta vietni www.spoki.lv (abi atrodas Schibsted paspārnē), kā arī noalgojis cilvēku, kas palīdzētu šo mērķu sasniegšanā. Kā formālais iegansts darba grupas izveidei tiek minēts spoki.lv «autortiesību pārkāpumi».

Pēc mūsu konkurentu sarakstes spriežot, tā vis nav cīņa par sakārtotu mediju vidi Latvijā (kas, jāatzīst, ir problēma), bet gan vairāk

atgādina apzinātu izrēķināšanos ar konkurentu.

Jeb citiem vārdiem - sava vājuma izrādīšanu un izmisīgu ķeršanos pie salmiņa.

Jau iepriekš vēstījām, ka 2012. gada decembra beigās mediju grupa Schibsted, kā īpašumā atrodas ziņu portāls TVNET, ir iegādājusies jauniešu vidū populāro un oriģinālo izklaides vietni www.spoki.lv, kā saturu veido paši šīs vietnes lietotāji.

Delfi paši vēlējās pirkt Spokus

Mums ir zināma informācija, kas apliecina interneta portāla Delfi vēlmi un interesi par šīs vietnes iegādi 2012. gadā.

Darījuma neizdošanās iemesli, visticamāk, ir nespēja laikus piedāvāt cenu. Pēc pašreizējās rīcības un īstenotajām aktivitātēm ir noprotams, ka rūgtums par to ir saglabājies gana liels, un šobrīd tiek darīts viss iespējamais, lai apturētu bīstamākā konkurenta, kas acīmredzot esam mēs - TVNET, izaugsmi un attīstību, organizējot domubiedru grupiņu blusu meklēšanai konkurentu kažokā.

Delfi uzlūdz citus konkurentus

Delfu vadītāja centība ir apskaužama - apzvanīti vairāki mediju pārstāvji, lūdzot tos iesaistīties, viņuprāt, smalki, mūsuprāt - nepārdomāti un virspusēji organizētā sazvērestībā. «Ir aitas, ir cirpēji» - mediji ir atsaukušies.

Kā noprotams pēc e-pastu sarakstes, mērķtiecīgai rīcībai ar mērķi par katru cenu vājināt augošā konkurenta (TVNET) ietekmi tirgū ir apvienojušies Apollo.lv, Kasjauns.lv, Latvijas Avīze, kā arī ziņu aģentūra BNS, kas sarunā ar TVNET gan atzina, ka iesaistījušies, sākotnēji nezinot Delfu patiesos nolūkus. Par konsultantu šīs darba grupas veiksmīgas kampaņas īstenošanai pielīgts (tā viņš pats to nodēvē) bijušais žurnālists, tagad PR konsultants Jānis Domburs.

Izsakām līdzjūtību

TVNET pauž dziļu nožēlu par grūtībām, kuras piedzīvo minētie konkurenti, un izsaka visdziļāko nosodījumu šādu metožu izmantošanai,

lai cīnītos par savu vietu tirgū. Mūsu padoms ir nekoncentrēties uz konkurentu nomelnošanu, bet gan sava darba kvalitātes celšanu, izaugsmi un attīstību. TVNET ir pārliecināts, ka lasītāji Latvijā ir pelnījuši patiesu un godīgu situācijas atspoguļošanu par notiekošo Latvijā, kā arī mediju vidē.

Mediju eksperte Sandra Veinberga Delfu rīcību nodēvē par mobingu. «Vai jūs zināt kas ir mobings? Tas ir psiholoģiskā terora veids, kuru izraisa konflikts. Ja konflikts netiek atrisināts, tad personas ar statusu, varu un spēku pārvērš savu oponentu mobinga upurī. Kas ir konflikta māte? Skaudība, protams (kā parasti).» Veinbergas viedokli par šīs slepenās brālības aktivitātēm lasiet jau tuvākajā laikā.

Kas ir spoki.lv?

Spoki ir izklaides portāls, kura saturu veido tā lietotāji, un tradicionālo mediju vēršanās pret to ir saprotama. Mediji un žurnālisti negrib zaudēt savu monopolu sabiedrības informēšanā. Spoki paver iespējas ikvienam, kam ir ko teikt un kas varētu ieinteresēt citus, sasniegt lielu auditoriju. Reti kuram kas tāds izdodas ar savu blogu. Savukārt portāla apmeklētājiem tā ir iespēja lasīt jaunumus, kurus ir radījuši un atlasījuši citi portāla lietotāji, nevis redakcijas ar savu redzējumu. Portālā tiek aktīvi veicināta unikāla satura radīšana. Spoku apmeklējums parāda, ka daudzi grib lasīt šāda veida jaunumus. Vēršanās pret Spokiem ir mēģinājums ierobežot brīvu informācijas apmaiņu un vārda brīvību.

[r]Raksti, kas tiek publicēti spoki.lv, ne vienmēr atbilst tam, ko varētu saukt par kvalitatīvu žurnālistiku tradicionālā izpratnē. Bet tie atspoguļo to, kāda ir patiesā pilsoniskā žurnālistika un ko grib lasīt apmeklētāji - 20% Latvijas interneta lietotāju. Tai skaitā saturs, kas nav domāts bērniem. Spoki ir parūpējušies, lai pie tā nevarētu nokļūt netīšām, - pirms raksta atvēršanas lietotājs tiek brīdināts, un brīdinājums ir izveidots, lai nevarētu vienkārši nospiest pogu un pie raksta piekļūt. Turklāt piekļuve šādam saturam tiek organizēta tādā veidā, ka ar satura filtru palīdzību ir vienkārši aizliegt lietotājam piekļuvi šīm sadaļām, nebloķējot pārējo portālu. Kurš vēl no populārākajiem Latvijas portāliem šādi rūpējas par lietotājiem?

Kas ir konkurentu lapa Ērmi?


Ērmi ir diezgan līdzīga vietne kā Spoki, tikai tās īpašnieks ir Delfi. Starp citu, šādi portāli populāri visā pasaulē. Ērmos, tāpat kā Spokos, lasītājiem ir iespēja ievietot pašradītu vai citās interneta vietnēs atrastu saturu. Ērmos lietotāji ievieto arī nezināmas izcelsmes bildītes, un uz tām vietnes uzturētāji (Delfi) uzlikuši savu ūdenszīmi - Ērmi, tādējādi tās pasniedzot kā savējās. Cik nesmuki un maldinoši!

Starp citu

Godātie kolēģi vai, ja tā vēlaties, konkurenti, interneta vietnē www.spoki.lv ir izvietoti augsti kvalificētu juristu izstrādāti noteikumi vietnes lietotājiem un autortiesību turētājiem. Tajos viss ir paskaidrots gan par autortiesībām, gan atbildību saskaņā ar Latvijas likumdošanu.

Un vēl

Vai mediju vadībai, žurnālistiem ir publiski jāstāv klusu un aiz slēgtām durvīm jāiesaistās slepenās sarunās ar citiem medijiem par «konkurences sakārtošanu»? Drīzāk ir jāliek kāja durvīs un jāļauj visiem ielūkoties Latvijas mediju skudru pūznī, lai nākamreiz nebūtu bail atzīt savas kļūdas, kopīgi un atklāti iesaistoties diskusijās par mūsu mundiera godu un precedentiem, kas grauj sabiedrības uzticību visiem medijiem Latvijā.

Ja tomēr no aizmuguriski gļēvas slepenas brālības veidošanas konkurenti nolems atteikties, ar lielāko prieku pieņemsim uzaicinājumu pie apaļā galda atklātām un konstruktīvām sarunām par sakārtotu mediju vidi Latvijā.

Problēmu un jautājumu ir daudz - piemēram, autortiesības un mediju «informatīvie atbalsta» līgumi ar atsevišķiem politiķiem Latvijā priekšvēlēšanu periodā. Tie ir jārisina, taču visiem kopā, nevis vēršoties pret vienu atsevišķu tirgus dalībnieku.

Ja mēs, paši mediji, negribam atklāti un godīgi konkurēt savā starpā, tad aicināt lasītājus būt godīgai, informētai un domājošai sabiedrībai ir liekulīgi.

P.S.

Fragments no Delfu un Spoku vadības sarakstes, kas apliecina Delfu vadītāja ilgstošus centienus izmantot Spokus savu reitingu celšanai:

248 8 59 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 59

0/2000

Šādu gājienu portāla "DELFI" direktors panāca to, kad palika par izsmieklu mēdiju vidū. Šādas rīcības ir neadekvātas, es pat nerunāju par žurnālistiem vai redaktoriem, kur nu vēl par direktoru. Jūtu zaudējuma smaku un jūtu, ka šis Fīrers tur ilgi pie dziesmas nebūs...emotion

39 1 atbildēt

Tas jau Latviešu dabā, redzu ka arī mēdiju pasaulē notiek lielais tēvijas karš. Ka tik kādam ieriebt, ka tik noraut kādu gabalu. Absurds kaut kāds, nevar likties mierā, ņemot vērā to, ka šie abi diezgan lieli mēdiju portāl (tvnet and delfi). Jebkurā gadījumā, alkatīgais maksā divtikkārt. emotion P.s. Cien. Lietotāj Kefīrs - Iebāz dirsā tos savus mīnusus.

29 1 atbildēt
GOD avatarsGOD

A cik izmaksāja spoku iegāde???

16 0 atbildēt

Delfi direktoram vajadzētu nolīgt Ghostbusters.

13 0 atbildēt

Mazliet žēļ, ka kautcik tomēr privāti-slēpti-virzītais iestādījums kur mēs ar savām morālajām maucībām nodarbojamies, ir kļuvis par tādu kārtējo... padirsenīti. Nē, nu ja paliks patīkamā tauta, tad jau nekas daudz nemainīsies. Moš pat uz labo pusi, jo tvnets jau nav gluži pirmsskolas vecuma radības, vairāk apsmadzeņotie parādīsies. Dzīvosim redzēsim.

12 0 atbildēt

Ak, nu smilšu kasti nespēj sadalīt.

12 0 atbildēt

''DELFI'' gan ir svolači... emotion Vispār besī, ka kopš tvnet nopirka spoki.lv šadas tādas problēmas ir sākušās! :(

11 0 atbildēt

Izmisums- tas ir pareizais vārds. :) Netīrās cīņas,tas taču ir tik interesanti/

10 0 atbildēt

Nekas taču nav mainījies. Tie paši vēzīši tikai kuliite cita : )

8 1 atbildēt

Izskatās, ka laba tiesa bāleliņu vel joprojis uzskata latu svešā kabatā par personisku apvainojumu..

7 0 atbildēt

Nekāda starpība tikai links, kas varēja palikt vnk spoki.lv

6 0 atbildēt

Īstenība vienīgie raksti par kuriem ar autortiesībām vis ir OK ir tikai oriģinālie un superorgi. 90% bildes ir kopētas no neta un katrai var teorētiski atras īpašnieku.  Piesiesies tāpat kā AKKA/LAA pa mūziku

4 1 atbildēt

Idiotu bars emotion

3 0 atbildēt

Tvnet līdz jau šim raksti bija spoku līmenī, profesionalitātes smakas rakstos ir pamaz, bet šis mani vispār nogāza no kājām. Lai nu kas tur būtu noticis, lai tad arī paliek starp konkurentiem, bet izklausījās pēc maza bērna šņukstēšanas, kam atņemta konfekte. Stulba samazgu liešana. Nevajag nolaisties līdz deputatu līmenim.

Publiska epasta publicēšana... fui.

2 0 atbildēt

es paliku savā vietā, jacky palika savējā...

0 0 atbildēt
0 0 atbildēt

ērmi.lv točna tikai ērmi ies

0 0 atbildēt

Gaidu radikālas pārmaiņas :)

0 0 atbildēt

Pirmo reizi atbildu 5. kādā aptaujā :D

0 0 atbildēt

Ērmi.lv čist konkurēt spējīga lapaemotion

0 0 atbildēt