Bērniem nevajag strādāt, viņiem nav domu par politiku un sociālo dzīvi, nav nopietnu attiecību un ar to saistītu drāmu. Viņi atrodas tajā unikālajā stāvoklī, kad var saprast, kas tiešām ir svarīgs šajā dzīvē. Pieaugušajiem, ar visām savām problēmām, ir ko pamācīties no viņiem. Lūk 5 lietas, kuras bērni zin, bet pieaugušie ir aizmirsuši.
5 lietas, ko pieaugušajiem jāmācās no bērniem2
Pārstāt dusmoties un novērsties uz kaut ko interesantu.
Pieaugušie pierada domāt, ko viņi darīs un kur ies. Bērniem nav tādas privilēģijas, un, ja vecāki saka, ka bērnam jābrauc ar viņiem uz garlaicīgu pasākumu, tad viņiem nav izvēles - paliek tikai niķoties un apvainoties.
Pluss ir tāds, ka bērns nespēj apbižoties uz ilgu laiku. Viņam pārāk interesē apkārtējā pasaule, tāpēc pats mazākais notikums var viņu novērst no sliktām domām un sajūsmināt: forša dziesma pa radio, spēle uz iPod - jebkas.
Ne visi pieaugušie spēj tik ātri aizmirst savas nelaimes un novērsties uz kaut ko citu, un, kaut arī vecāki mums vairs neliek iet turp, kurp mums negribas iet, mēs bieži paši to daram, tāpēc ka tā ''vajag''.
Kādu mācību var gūt no bērnu uzvedības?
Nevajag vienmēr domāt par problēmu, garlaicīgu vakaru vai pasākumu, kurā jums obligāti jābūt. Novēršaties uz jebko - skataties logā, klausieties mūziku, spēlejat interesantas spēles vai vienkārši sapņojiet. Jebkurā gadījumā var atrast kaut ko interesantu, un tas būs daudz labāk, nekā turpināt apbižoties uz savu likteni.
Kļūdīties var katrs
Kad jūs runājat ar bērniem - nav svarīgi ar saviem vai ar svešiem, - jūs ierobežojat sevi no ikdienas lietām, piemēram, nelamājaties, nedzerat un nestāstat perversus jokus.
Bet, ja jūs netīšām nolamāsities bērna priekšā, nekas traks nenotiks, tāpēc, ka, ja viņa audzināšana neiekļāva sevī šo leksiku katru dienu, jūs arī nedzirdēsiet šos sloktos vārdus no viņa. Bet ja šāda leksika bija iekļāauta audzināšanā, tad iemācīt viņu nelamāties būs ļoti grūti.
Kādu mācību var no tā iegūt:
Nevajag pārdzīvot par parastām kļūdām. Piemēram, jūs nokavējāt uz darbu uz 20 minūtēm vienreiz gadā. Jūsu priekšnieks, iespējams, pat neievēroja to. Manāmi jau izveidojušies uzvedības moduļi, bet par tādām sīkām kļūdām var pat neuztraukties.
Interese mācīties
Bērniem nav daudz laika, lai kļūtu par ekspertu kaut kurā jomā, bet viņiem netraucē tas, ka viņi kaut ko nemāk. Ja bērnam interesē kaut kāda spēle, viņš mēģinās viņu veiksmīgi iziet kaut tūkstots reižu, līdz viņš to izdarīs.
Bērni nebēdās par to, ka viņam kaut kas nesanāk. Pieaugušie bieži domā, ka viņi ir eksperti kaut kurā jomā un pat nemēģina iemācīties kaut ko jaunu.
It kā ''es to nemāku'' var skaitīt par nopietnu cēloni to nedarīt.
Morāle:
Kamēr jūs nesāksiet mācīties kaut ko darīt, jūs to nemākat. un nav svarīgi, cik ilgs laiks paies, līdz panākumiem. Ja jums interesē kāda nodarbe, nepadodaties! Lai arī cik ilgs laiks paies, kādreiz jau sanāks.
Tieksme pēc kaut kā jauna
Bērniem patīk mēģināt kaut ko jaunu. Viīem ir interesanta visa pasaule, tāpēc ka viņiem nav konkrētu standartu, kas ir interesanti un kas nav interesants.
Pieaugušajiem ir jau izveidoti savi standarti, un tas, kas noteikti nesakrīt ar viņa interesēm , atkrīt kā nevajadzīgais.
Mācība:
Neierobežojiet sevi interešu jomā. Ja jums iesaka kādu filmu, kura žanrs jums nepatīk, kaut vai pamēģiniet viņu paskatīties. Iespējams jums pat viņš patiks. Tas pats attiecas arī pārējās intereses: ja jūs nekad nemēģinājāt kaut ko un domājat, ka jums tas nepatiks, vienalga pamēģiniet.
Draugi
Bērni var labi saprasties gan ar vienaudžiem, gan ar tiem, kas ir jaunāki vai vecāki par tiem.
Lielākai daļai pieaugušo ir noteikumi un vecuma, dzimuma un sociālā stāvokļa robežas.Tajā pašā laikā interesanti var būt ar jebkuru cilvēku: ar bērnu, pusaudzi, vienaudzi, vecu cilvēku.
Jā, nodarbes var atšķirties: ar bērniem jūs nevarēsiet paskatīties ''Troņu spēles'' vai uzspēlēt kādu asiņainu šauteņu spēli, bet tas nenozīmē, ka ar viņu būs garlaicīgi.
Mēs cenšamies atrast draugus pēc interesēm un visbiežāk sociālā dalīšana tiešām strādā. Bet tas nenozīmē, ka jūs nevarat draudzēties ar kādu no citas sociālās grupas.