local-stats-pixel fb-conv-api

5 brīži, kad jāpacenšās būt kārtīgam klausītājam2

Starp cilvēkiem ir runātāji un ir klausītāji. Bieži cilvēkiem tiek aizrādīts par to, ka viņi pārāk daudz runā un pārāk maz klausās. Klausīties nav viegli - es piekrītu, jo īpaši, ja tiek runāts par kaut ko kas pilnīgi neinteresē. Bet ir situācijas, kad vajag pacensties ieklausīties un pa īstam ieklausīties, nevis domāt savas domas un māt ar galvu. Par 5 šādām situācijām vari izlasīt šajā rakstā.

1. Kad palīdzi draugam tikt pāri grūtiem laikiem

ja tu runā ar draugu, kurš nesen saskāries ar lielām problēmām, piemēram, atlaišanu no darba, nespēju izmantot svarīgu iespēju dzīvē, vai piedzīvojis tuva cilvēka zaudējumu - ieklausies un arī lūdz viņiem izstāstīt, kas tieši noticis. Tā darot tu viņiem palīdzēsi pašiem saprast, kam iet cauri un kāpēc viņi paši reaģē tā kā reaģē. Turklāt, ja tu vēlies viņam kaut kā palīdzēt - tev ir skaidri jāzina, kāda situācija ir radusies. Pievērs uzmanību stāstījuma detaļām, lai pēc iespējas labāk saprast to, kā tavs draugs vai draugi jūtās un vari ieteikt vai izdarīt vispareizāko darbību palīdzībai.

2. Kad strīdies ar savu otro pusīti

Strīdi attiecībās ir normāla parādība. Kā norāda psiholoģijas doktros Marejs Nozels - izplūduši, emocionāli argumenti ir daudz grūtak izprotami un pamatojami, kā reāli fakti. Liec partnerim strīda situāciju izskaidrot, kas tieši nav kārtībā. Tas gan parādīs, ka tu esi gatavs ieklausīties, gan ļaus tev tikt gala ar konfliktu un neradīt to pārāk lielu. Piemēram, ja tava otrā pusīte ir īgna par to, ka atkal neizmazgāji veļu un atstaji to mētajamies pa istabu un nosauc tevi par sliņķi, nevīžu un citos nejaukos vārdos, tā vietā, lai "rietos" pajautā, lai soli pa solim paskaidro kā tieši tu kļūsti par tādu, kā tevi sauc. Tas arī tev pašam ļaus vieglāk atbildēt, jo ir taču vieglāk atbildēt uz jautājumu "kāpēc tu atkal atstaji istabu nekārtībā un netīru veļu?" kā uz "kāpēc tu esi tik slinks?"

3. Kad tu vēlies labāku kontaktu ar kolēģiem

Bizness vislabāk strādā ja kolēģi savā starpā ir saticīgi un gatavi dalīties savās idejās. Cilveki tad ir visproduktīvākie. Ja tu esi darba devējs vai nodaļas vadītājs tad laba doma ir veidot sapulces vai pasākumus, kuros tu iedrošini darbiniekus stāstīt par savu pieredzi, par to kāpēc viņi strādā tieši šeit un ko viņi gribētu sasniegt nākotnē, kādas idejas var ieteikt uzņēmumam. Ja tu esi jauniņais, tad pilnīgi pietiek pamēģināt uzaicināt uz kafiju darbinieku/s, kuru/s gribētu iepazīt tuvāk. Tikai atceries, ka tas nav tik vienkārsi, lai visu par cilvēku uzzinātu vienas pīpauzes laikā.

4. Kad veic darba interviju

Līdzīgi kā ar nodaļas vadītāju - ja tu vēlies savakt maksimāli labāko darbinieku komandu, nepietiek pašam runāt ir jādzird ko runā cilvēks. Šajā gadījumā, ja tu pieņem savā uzņēmumā jaunu darbinieku, nepietiek tikai izlasīt CV. Ieklausies tajā, ko viņš vai viņa stāsta, jo tad tu uzzināsi, kā un kāpēc viņš nonācis tavā kabinetā, ko viņš patiesībā prot un vai tu uzticēsi darbu pie sevis šādam cilvēkam. Patiesībā klausīšanās ir svarīga arī intervējamajam. Ieklausoties intervētājā viņš var izdomāt labākās atbildes uz jautājumiem, lai pārliecinātu, ka tieši viņš ir ideālais kandidāts uz šo darba vietu.

5. Kad tu nevienam nepiekrīti

ja tev šķiet, ka citu cilvēku viedoklis ir galīgi garām - nesāc strīdēties, palūdz viņam to izskaidrot. Lai saprastu situāciju reizem nepeitiek tikai dzirdēt argumentu - vajag arī tā pamatojumu. Piemēram, tu satiec vīrieti, kurš saka, ka sievietes ir vājas. Tas automātiski nenozīmē, ka viņš ir rupjš seksists. Vai, piemēram, kāda sieviete saka, ka nekad mūžā nekāps "golfiņā". Tas nenozīmē, ka viņa noteikti ir iedomīga "BMW" vai "Audi" mīle. Ļauj cilvēkiem izskaidrot savas domas.

46 0 2 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 2

0/2000

 emotion 

0 0 atbildēt
Jāklausās vienmēr! emotion
0 0 atbildēt