Atjautība un vienkāršība ir tas, kas padara zīmolus atpazīstamus un viegli iegaumējamus. Tāds zīmols bez grūtībam sasniegs publiku ar nododamo ziņu, bet dažreiz nosaukuma rašanās ir bijis kas īpašs.
11 zīmolu nosaukumu pārsteidzošie rašanās stāsti8
Pepsi - dzeriens gremošanas traucējumiem
Tāpat kā citus gāzētus dzērienus arī Pepsi uzsāka tirgot gremošanas traucējumu novēršanai. Farmaceita Kaleba Bradhema pagatavotajā Pepsi sastāvā ietilpa cukurs, karamele, ūdens, citrunu eļļa, kolas rieksts un muskatrieksti. Oriģinālais nosaukums bija “Brad’s Drink”, bet tas kļuva ļoti populārs un Kalebs to nomainīja uz pievilcīgāku nosaukumu. Pepsi nosaukums tika atvasināts no vārda "dyspepsia", kas ir gremošanas traucējumu medicīniskais nosaukums.
McDonald’s - ātrās ēdināšanas izgudrotājs
Morisam un Ričardam Makdonaldiem piederēja veiksmīgs restorāns jau pirms 1940. g., bet pēc kara tas piedzīvoja radikālas izmaiņas un 1948. g. atvērās pirmais ātrās ēdināšanas restorāns ar ierobežotu ēdienkarti. Tas ļāva ātrāk apkalpot un palielināja efektivitāti. Tas kļuva tik veiksmīgs koncepts, ka to sāka tirgot kā frančīzi.
Gatorade - palīdzība uzvarā
1965. g. Floridas Gators universitātes sporta komanda uzrādīja vājus rezultātus. Spēlētāji uzrādīja karstuma slimības pazīmes un treneris pieprasīja ārstiem noskaidrot šī stāvokļa cēloni. Speciālisti atklāja, ka spēlēs laikā sportisti zaudē elektrolītus un ogļhidrātus, kas tā vienkārši neatjaunojas, tāpēc radās dzēriens, kas ļauj atjaunot nepieciešamo balansu. Tas bija tik veiksmīgs risinājums, ka šis dzēriens izplatījās kā kūlas ugunsgrēks, bet, kad sākās dzēriena komerciāla ražošana, no Gator-Aid tas kļuva par Gatorade.
Rolex - panākumu čuksti
Hanss Vilsdorfs gribēja radīt vienkāršu un skanīgu nosaukumu, kas būtu viegli izrunājums jebkurā valodā. Viņš izmēģināja tūkstošiem variantu, bet neviens nelikās pietiekami labs. Pēc visiem neveiksmīgajiem variantiem viņš devās braucienā ar toreiz vēl zirgu vilktu troljebusu. Tas 1908. g. Londona. Kā viņš atklāja Rolex 50 gadu jubilejā, tad šo nosaukumu viņam esot iečukstējis ausī kāds labs džins.
IKEA - Skandināvu enigma
IKEA tika nodibināta 1943. g., kad leģendārā zīmola radītajs bija vēl tikai 17 gadus vecs. Nosaukums ir akronīms. Tas ir izveidots Ingvara Kamprada vārda pirmajiem burtiem pievienojot tiem fermas Elmtaridas un tuvējās pilsētas Agunnaridas nosaukumu pirmos burtus.
Häagen-Dazs - dāņu (?) ...lepnums
Zīmola radītājs Reubens Mattus patiesība bija poļu ebrejs, kas emigrēja uz ASV. Kopā ar savu sievu viņi izdomāja vārdu, kas izklausījās skandināviski, bet tas neko nenozīmē.
Reubens gribēja izrādīt cieņu Dānijai, jo tā bija valsts, kas 2. pasaules kara laikā aizsargāja ebrejus. Turklāt viņš vēlējās piešķirt zināmu eksotismu savam augstākās kvalitātes saldējumam. Viņš uzskatīja, ka tāds vārds padarīs to atpazīstamāku.
ZARA - iedvesma no filmas
Magnāts Amansio Ortega savu apģērbu veikalu nosauca pēc 1964. g. filmas "Zorba The Greek". Lai arī sākumā veikalam bija iecerēts nosaukums "Zorba" to nācās nomainīt, jo pavisam netālu no pirmā veikala atrašanās vietas Akoruņas pilsētā bija bārs ar tādu pašu nosaukumu. Tā radās laikam pats atpazīstamākais spāņu zīmols ZARA.
Amazon.com - iespēju upe
Tiešsaistes veikals radās 1994. g. Džefa Beizosa garāžā un saucās "Cadabra". Džefa advokātam izdevās pārliecināt nomainīt nosaukumu, jo tas bija pārāk līdzīgs vārdam "cadaver" (līķis). Tā tas ieguva nosaukumu "Relentless". Šāds domēns joprojām eksistē un novirza apmeklētājus uz amazon.com
Beigu beigās "lielākais grāmatveikals pasaulē" ieguva garākās upes Amazones nosaukumu. Amazon.com radīja krietni vienkāršākus tehnoloģiskos risinājumus un pārvērta vēsturi.
Verizon - apvienojot divas idejas
Tas ir ASV telekomunikāciju gigants, kas radās 2000. g. apvienojoties Bell Atlantic un GTE. Pats nosaukums ir apvienojums no diviem vārdiem - latīņu valodas "veritas" (patiesība) un horizonta.
Starbucks - literārais jūrnieks
Pirmā kafejnīca atvērās Sietlā, kas ir piejūras pilsēta. Tās dibinātāji nāca no akadēmiskās pasaules un bija angļu valodas un vēstures skolotāji. Tāpēc arī nosaukumu viņi meklēja literatūras pasaulē.
Starbuck bija Mobija Dika romāna varonis, vaļu zvejas kuģa virsnieks. Starp nosaukuma iespējamajiem variantiem bija arī "Redhook" un "Cargo House", bet par cik viņiem tika ieteikts nosaukums, kurš sākas ar "st", un Gordonam Boukeram, vienam no dibinātājiem, nejauši sanāca ieraudzīt senu vietas nosaukumu "Starbo", kas noveda pie asociācijas ar jau minēto vaļu zvejas kuģa virsnieka vārdu, beigās visi palika pie "Starbucks".