Lielākā daļa cilvēku, dzirdot vārdu "lidosta", iedomājas lielu ēku, blakus esošās telpas un skrejceļus (skrejceļus) kā plašas telpas, piemēram, laukus, ar vai bez ietves. Pat aktīvi gaisa lietotāji ne vienmēr zina, ka lidlauks ne vienmēr ir līdzens un sauss zemes gabals. Pasaulē ir skrejceļi, no kuriem baidās ne tikai pasažieri, bet arī pieredzējuši piloti.
10 visbīstamākās lidostas pasaulē ✈🛩3
Titulbilde.
Smilšu vai ledus josla, gaisa osta jūras vidū vai kalna galā ... Iespaidīgi? Aizraujošie meklētāji noteikti novērtēs mūsu pasaules bīstamāko lidostu izvēli. Pat ja neesat, nesteidzieties pamest vietni, tas būs interesanti.
Bamdas lidosta (Tibeta, Ķīna)
Lidosta darbojas kopš 1994. gada oktobra. Atrodas pilsētas Chamdo rajonā. Bamda pieder divu kritēriju rekords. Pirmkārt, tā ir augstākā lidosta pasaulē. Skrejceļa augstākais punkts ir 4334 metrus virs jūras līmeņa. Šādā vidē gan cilvēki, gan tehnoloģijas izjūt lielu diskomfortu. Fakts ir tāds, ka 4 km augstumā gaisa piesātinājums ar skābekli samazinās, tas ietekmē dzinēju darbību. Pilotiem ir lielas grūtības. Šādos apstākļos lidmašīnu pacelt gaisā ir ļoti grūti. Labākais drošības risinājums ir skrejceļa garuma pagarināšana. Līdz ar to otrais rekords - 5500 m, tas ir maksimālais nosēšanās vietas garums starp visām civilajām lidostām valstī.
Lai izvairītos no nepatīkamām situācijām gaisā, lidostas personāls tiek izvēlēts ļoti rūpīgi. Priekšroka tiek dota tikai pieredzējušiem profesionāļiem.
Narsarsuaq lidlauks (Grenlande)
Lidosta ar bagātu vēsturi. Tā tika uzcelta tālajā 1941. gadā, tad tai bija cits statuss - Amerikas militārā bāze. Šobrīd tas valstij nozīmē ļoti daudz, jo tā ir vienīgā starptautiskā Grenlandes dienvidos. Narsarsuaq saņem lielus lidmašīnas. Skrejceļš to atļauj, jo tā garums ir 1850 m. Tomēr daži eksperti to sauc par nepietiekamu šāda līmeņa lidmašīnām.
Lidosta darbojas kā pārsēšanās punkts. No šejienes pasažieri lido uz galamērķi, pārsēžas uz mazajām lidmašīnām.
Pacelšanās vietas tuvumā ir daudz fjordu. Arī klimatiskos apstākļus nevar saukt par labvēlīgiem - pastiprināta turbulence.
Ne reizi vien tika runāts par Narsarsuaq zaudēšanu. Nesen viņš piedzīvoja nopietnas finansiālas grūtības. Vieta jaunās lidostas būvniecībai jau ir izvēlēta, taču par "bīstamākās" slēgšanu ir pāragri runāt.
Kurševelas lidosta (Francija)
Lidosta apkalpo vienu no slavenākajiem Francijas slēpošanas kūrortiem. Tomēr tas ir saprotams, jo viņiem ir tāds pats nosaukums. Kurševela atrodas starp kalniem, 2000 m virs jūras līmeņa. Tās nav galvenās lidlauka briesmas. Daudz sliktāks ir skrejceļš, ar kuru tiek galā tikai pieredzējuši piloti. Tas ir pazīstams ar savu garumu - tikai 525 m un slīpuma leņķi (18,5 °😉. Skrejceļš nav aprīkots ar slīdošās apgaismes sistēmu , tāpēc miglas laikā piezemēšanās kļūst neiespējama.
Paro lidosta (Butāna)
Butāna ir kalnaina valsts, kuru var sasniegt tikai ar lidmašīnu. Tiesa, tam jums jānosēžas vienā no bīstamākajām lidostām pasaulē - Paro. Tas atrodas kalnos (2237 m virs jūras līmeņa). Apvidus ir pārāk grūts - Himalaju kalni no visām pusēm ieskauj lidostu, to augstums sasniedz 5500 m. Nosēšanās tiek veikta ekstremālos apstākļos - palielināta turbulence.
Lai nokļūtu lidlauka teritorijā, lidmašīna ir spiesta manevrēt starp kalnu grēdām. Lidmašīnu pacelšanās laikā rodas noteiktas problēmas. Pilotiem jābūt ar tērauda izturību. Nav pārsteidzoši, ka šobrīd tādu ir tikai 8. Katrs pilots saņēma sertifikātu par tiesībām lidot ar lidmašīnu kalnainā apvidū.
Gibraltāra Starptautiskā lidosta Gibraltāra
Pussala ir slavena ar savu mazo izmēru (6,5 km²😉. Izrādījās, ka transporta infrastruktūras organizēšana šādos apstākļos nav tik liela problēma. Skrejceļš vairākus simtus metru (krastmala) iet jūrā, tas arī krustojas ar ceļu. Gaisa transporta pacelšanās un nosēšanās laikā automašīnas un cilvēki pārstāj kustēties. Visu šo darbību regulē luksofori. Ja pussalas iedzīvotājiem šī parādība jau sen ir ierasta parādība, tad Gibraltāra viesi ir ārkārtīgi priecīgi par skaisto skatu uz pacelšanās līnijpārvadātājiem. Tos var baudīt pat no viesnīcas istabas loga.
Agrāk lidosta tika izmantota tikai militārām vajadzībām, kopš 2003. gada atļauju ir saņēmusi arī civilā aviācija. Ja jums kādu dienu ir jālido uz Gibraltāru, neuztraucieties. Neskatoties uz sarežģītajiem apstākļiem, šo 17 gadu laikā nav noticis neviens traģisks incidents.
Krištianu Ronaldu starptautiskā lidosta (Portugāle, Madeira)
Lidosta tika uzcelta tālajā 1964. gadā, šajā laikā tā ir mainījusi daudzus nosaukumus. 2016. gadā viņš tika nosaukts slavenā Portugāles futbolista vārdā. Tagad skrejceļa garums ir 2777 m, taču tas ne vienmēr notika. Iepriekš tas bija daudz īsāks, tāpēc 1977. gadā notika briesmīga traģēdija. Nosēšanās laikā pilots nedaudz pārrēķinājās, un lidmašīna ietriecās kalnā. 131 upuris. Mēnesi vēlāk uz ūdens nolaidās vēl viena lidmašīna, nogalinot 36 cilvēkus.
Tagad skrejceļš ir pagarināts, pateicoties dzelzsbetona konstrukcijai, tāpēc bīstamība piezemēšanās laikā ir ievērojami samazinājusies.
Lidosta Matekane (Lesoto)
Matekane diez vai ir lidosta, tas ir tikai skrejceļš. Tās garums ir 400 m, un pēc tam ... 600 m bezdibenis. Šī brīnuma dizaineri pieņēma, ka ar šo garumu pietiks, lai lidmašīna nonāktu brīvajā kritienā un paceltos vissvarīgākajā brīdī. 2009. gadā Matekane tika slēgta, un vietējie un starptautiskie pārvadājumi tika aizliegti. Tomēr sloksne joprojām tiek periodiski izmantota privātiem aviācijas lidojumiem.
Princeses Džulianas lidosta (Sint Maarten) Lidostas
īpatnība ir tās neērtais stāvoklis. Skrejceļa beigas burtiski skar Maho pludmali, kuru pilsētnieki ļoti iecienījuši. Nosēžoties, attālums starp to un pludmali sasniedz 10 metrus. Atpūtnieki nebaidās no šādiem milžiem, gluži pretēji, vienmēr ir daudz cilvēku, kuri vēlas paskatīties uz lidmašīnām. Vēl viens lidostas trūkums ir klints pacelšanās virzienā. Pilotiem ir jāizmanto visas prasmes, lai izvairītos no sadursmēm.
Tenzingas un Hilarijas lidosta (Nepāla)
Neliela lidosta atrodas Nepālas austrumos, netālu no Everesta. Skrejceļa garums - 527 m, tas atrodas nogāzē. Augstums virs jūras līmeņa ir 2860 m. Apvidus ir ļoti grūts, skrejceļa galu starpība ir 60 m. Tāpēc pacelšanās un nosēšanās vienmēr tiek veikta no dažādām vietnes malām. Biezie mākoņi un spēcīgas vēja brāzmas tikai saasina situāciju. Pilotiem nav iespēju izmantot īpašas ierīces, tāpēc viņi vadās pēc vizuālo lidojumu noteikumiem (horizonta līnijas novērošana). Pirms kļūt par apkalpes locekli, katrs pilots tiek apmācīts. Tam jāatbilst arī stingrām prasībām.