Ilgi gaidītais, nenormāli(?) populārais un online spēļu pasauli graujošais (bet vai tiešām?) Guild Wars turpinājums ir pienācis.
Stāsts sākas tieši 250 gadus pēc Guild Wars Nightfall papildinājuma*. Tyria (pasaule uz kuras norisinās speles gaitas) ir ļoti mainijusies pēc Drakonu pamošanās šo gadu laikā, kas ir radijis paisuma viļņus, sagrāvis kalnus un sagriezis pasauli kājām gaisā. Dažas rases, ieskaitot Asura un Norn, tika izdzītas no savām zemēm. Bet ar to viss nebeidzās..
Charri iekaroja Ascalon (kas cilvēku zeme), bet pirms savas nāves karalis Adelberns izlaida burvestību (foefire), kas pārvērta visus cilvēkus, tās tuvumā, par nemirstīgiem spokiem, kas visas dzīvās būtnes uztver par naidniekiem - tie jānomērdē.
Lai arī Norn un Asura tika izspiesti no mājām tie atrada jaunas zemes (Shiverpeak Mountains un Tarnished Coast) kurās tapa pilsētas un ciemi, kas tagad zeļ un plaukst. Charru spēcīgais leģions (Fire legion) ticis gāzts un līdz ar jaunās pilsētas būvi, uz Rin drupām, tie nolieguši ticību dieviem. Jauna augu rase nesen parādijusies no Sylvari, kas dzimusi no Bālā Koka ( Pale Tree) kuru kopa Venari un Ronan līdz pat savām nāvem.
Cantha, ko apvienojis Imperators Usoku, kļuvusi par izolētu nāciju - tā izsūtijusi visas ne-cilveku rases. Tengu, atbildot uz to, bēga uz ziemeļ Kryta un izolējās Dominion of Winds pilsētā. Kopš Usoku valdīšanas Cantha, neviens nav guvis kontaktu ar to un par to, kā tāda eksistē zin stāstīt Tarnished Coast izskalotie jūrnieki.
60 gadus pēc Nightfall* Palawa Joko iebruka Elonā; Order of the Sunspears tika iznīcināts un Elonas upes tecējums tika mainīts, izraisot badu, kas iedzina Karnu un Vabbi padevībā. Elonas ziemeļu robeža ir mūžīgā kaujas stāvoklī.
*sīkāk par to nerakstīšu. Ja ir vēlme pēc oriģinālā Guild Wars raksta - ziņojiet komentāros.
Izdevējs: NCsoft
Tips: MMORPG
ESRB: T for Teen
Guild Wars 220
Kā jau minēts aprakstā - ir pieejamas 5 rases. Tās ir visnotaļ interesantas - gan bez cilvēkiem un elfiem neiztikt, bet vismaz nav rūķu un orku :D Starp citu - cilvēku rase ir vispopulārākā! Tātad - Norn, Human, Charr, Asura un Sylvari.
Vīriešu un sieviešu modeļi.. kā redzams - Charr rasei grūti pateikt kurš ir kurš.
Sakarā ar to, ka man pašai ir jau divas Norn rases pārstāves, šoreiz izvēlos cilvēku. Jā garlaicīgi - atvainojos! Spēlē pieejamas 8 klases (kuras tiek sauktas par profesijām) - Elementalist, Warrior, Ranger, Mesmer, Guardian, Thief, Necromancer un Englineer. Uniklālas ir divas - Mesmer un Englineer. Pirmais nodarbojas ar sevis dublēšanu un ilūzijām - otrais ar visādiem gadžetiem - ieročiem, kas tiek iestādīti zemē un palīdz kaujās.
Varoņa izveide - ja godīgi, man sķiet ka uztaisīts visai vidēji. Ļoti maz seju variantu un iespējas no tās kautko interesantu izmīcīt (vai vismaz ko līdzīgu sev). Visai dīvainas figūras pieejamas šai cilvēku rasei - ļoti līdzīgas bārbijām, nu tām, kam vajag izņemt dažas ribas lai panāktu formas.. bet nu ja uzmet bruņas virsū, tad jau kautkāds skats ir. Krāsu palete toties ir plaša, kā arī darbojas tā saucamā "krāsu sistēma" - jebkurā brīdī spēlē vari mainīt brūņu krāsu (spēles gaitā mainās modelis - bet krāsas regulē spēlētājs).
Katram varonim ir savs stāsts - to tu veido soli pa solim pēc tā vizuālās izveides. Katrai rasei ir sava variācija ( kā arī viens punkts katrai klasei) un starta zona. Kad stāsts ir gatavs - tas tiek parādīts īsfilmā un turpmāk tavs varonis pildīs uzdevumus pēc tā vadoties. Tas arī viens no šī spēles trumpjiem. Visi notikumi notiks instancētā (atsevišķā, personīgi tev radītā) zonā. Izvēles ko veic tajās ietekmē notikumus, un pat to kādas personas un tirgotāji atradīsies - tavā "mājas instancē", kura atrodas rases galvaspilsētā.
Sarta zona cilvēkiem - pēc skata miermīlīgās fermas, kukurūzu lauki, ābeļdārzi un viegli šalcošā upe.
Sirsniņuzdevumi - tie ir tā saucamie quests kas ir katrā spēlē. Atšķirībā no citām mmorpg šeit tev tiek dotas vairākas izvēles lai tos izpildītu. Gribi sist tārpus? Vai varbūt labāk aplaistīt kukurūzu? Bet varbūt tomēr barot govis? Viss der! Katra pabeigta sirsniņa dod iespēju nopirkt jaunu ekipējumu (jā, no sirsniņcilvēka). Ak jā - šīs spēles valūta (par ko tiek pirktas labākās mantas) ir Karmas punkti (tos pelna piedaloties dinamiskajos notikumos - par to tālāk, vai arī palīdzot citiem to personīgajos stāstu uzdevumos).
Te nu esmu vienā no dinamiskajiem notikumiem. Par tiem parasti tiek paziņots ja esi netālu - kartē redzams oranžs aplis (labajā pusē, apakšā) vai arī kāda ikona. Tie var būt uzbrukumi zonai, vai arī vajadzība kautko vākt un nodot attiecīgam NPC, eskortēšana vai pat pasaules bosi! Te gan jāsaka viens.. ja pietiekoši ilgi uzturies vienā vietā - pamani, ka tie atkārtojas un tas vairs nesķiet nemaz tik interesanti.
Ja nu gadās, ka esi uz nāves robežas - tev tiek dota vēl pēdējā iespēja! Parādās jaunas spējas - vai nu iemest kādu sauju ar dubļiem pretinieka sejā, vai nobiedēt vai izsūkt dzīvību. Jebkurš spēlētājs var piecelt (to, kas vel cīnās par dzīvību) vai atdzīvināt citus (tos, kas ir miruši). Nomirstot tu vari atjēgties jebkurā atklātajā teleportācijas punktā.