Pievieno rakstu! Seko Draugiem Seko Facebook Seko Twitter
 
3
23

New York Times trīs sēriju multimediju projekts atklāj kā pašlaik Kremļa dezinformācijas kampaņas izriet no tradicionālās informācijas militarizēšanas. Multimediju projekta ar nosaukumu „Operācija Infektion” (Operation Infektion) ietvaros tiek stāstīts stāsts par „politisko vīrusu”, ko gadu desmitiem atpakaļ radīja KGB, lai „lēnām un metodiski iznīcinātu ienaidniekus no iekšas”, un ko Kremlis apzināti turpina izplatīt līdz pat šai dienai. Mēs apskatīsim katru no aprakstītajām epizodēm mazliet tuvāk, lai iedrošinātu jūs tās noskatīties.

Kurš gan spētu noticēt, ka, piemēram, ASV prezidenta kandidāts un viņa komanda vada bērnu tirdzniecības karteli no kādas picērijas pagraba? 2016.gada ASV prezidenta vēlēšanu kampaņas vidū, tomēr kāds noticēja šiem slimā suņa murgiem. Daži pat noticēja šiem meliem tik ļoti, ka ieradās attiecīgajā picērijā ar ieročiem un sāka šaudīties, lai glābtu paverdzinātos bērnus, kuri it kā tur atrodoties.

Otrajā „Operācija Infektion” epizodē New York Times demonstrē kā pat visneticamākie meli var tikt pārvērsti veiksmīgā viltus ziņu stāstā. Viss, kas tev atliek, ir tikai ievērot septiņus viltus ziņu baušļus soli pa solim, tieši tā, kā stāv rakstīts Kremļa „pavārgrāmatā” par viltus panikas sacelšanu informācijas telpā.

Pirmais bauslis Tev būs... Autors: Sesks Kasjaks Septiņi zelta viltus ziņu baušļi: New York Times atklāj Kremļa melošanas metodes
1.

Pirmais bauslis: Tev būs pievērst uzmanību tām vietām un punktiem, kas šķeļ tavas mērķauditorijas.

Otrais bauslis: Tev būs radīt lielus melus – kaut ko tik prātam neaptveramu, ka neviens nespētu noticēt, ka kāds tos tiešām ir izdomājis.

Trešais bauslis: Tev būs veidot savus melus ap patiesības graudu, dezinformācija ir daudz veiksmīgāka, ja tajā ir iekļauta kaut drusciņ patiesības.

Ceturtais bauslis: Tev būs slēpties, dari visu iespējamo, lai izskatītos tā, ka tevis izdomātais stāsts ir radies kaut kur citur.

Piektais bauslis: Tev būs atrast sev noderīgo idiotu, kādu, kurš neapzināti izplatītu tavus melus plašākās cilvēku masās.

Sestais bauslis: Tev būs visu noliegt, kad patiesība nāks gaismā.

Septītais bauslis: Tev būs melot ilgi un cītīgi, jo tie var nedot vēlamo rezultātu gadiem, bet ilgākā laika periodā tie beigu beigās atstās politisku iespaidu.

EU vs Disinfo komanda ir plaši pētījusi un analizējusi Kremļa dezinformācijas kampaņu stratēģijas un taktikas. Kremļa dezinformācijas kampaņu pamata būtība ir atrast un izmatot atšķirības plurālistiskā sabiedrībā, prātīgi nokalibrēt dezinformācijas vēstījumus, veidot melus ap patiesības graudu, un pavairot vēstījumus ar apzinīgo un neapzinīgo palīdzību. Ja to visu ievēro, melu kampaņa kļūst ļoti efektīva.

Kaut arī Kremļa metodes varētu tikt uzskatītas par vecmodīgām, taču tā izmantotie instrumenti ir ļoti moderni. Piemēram, ja KGB arsenālā informācijas kara apstākļos bija tikai dažas apbružātas avīžu lapeles, tad mūsdienās Kremlis ir radījis mediju impēriju.

Tā flagmanis RT (reiz bija Russia Today) vēlas, lai pasaules sabiedrība „uzdod vairāk jautājumus” 24 stundas dienā sešās valodās. To visu pilnībā apmaksā Kremlis, nododot attiecīgi instrukcijas saviem medijiem ik nedēļu.

Tad vēl ir tāds Sputnik, kas tika izveidots ar prezidenta dekrētu par Krievijas ārpolitikas nostādņu paušanu ārvalstīs. Šī „paušana” reiz lika Francijas prezidentam Emanuēlam Makronam nodēvēt Sputnik un RT par Kremļa ietekmes un melu propagandas aģentūrām, ne vairāk, ne mazāk. Turklāt Kremļa arsenālā ir neskaitāmas interneta vietnes, kas slēpj savu saikni ar Kremli. Vēl ir bēdīgi slavenā Interneta izpētes aģentūra, kas zināma kā Sanktpēterburgas troļļu fabrika, kura centās ietekmēt sabiedrības viedokli sociālajos medijos pirms 2016.gada ASV prezidenta vēlēšanām.

Pielietojot vecās labās metodes un izmantojot plašo klāstu moderno instrumentu, Kremlis nežēlīgi realizē „skaldi un valdi” stratēģiju, tādejādi šķeļot alianses, noskaņojot indivīdussociālās grupas un pat veselas valstis vienu pret otru kā arī vājinot Rietumus, spēlējot klasisko nulles summas spēli.

Šeit varat izlasīt pirmo daļu angļu valodā, bet šeit vara iepazīties ar visu New York Times trīs sēriju multimediju projekts.

Pievienotie video

Izmantotie avoti:
http://kasjaks.lv
3
23
Citi šī autora raksti:
Lasi vēl labākos rakstus:
komentāri [2]

Lai komentētu, Tev jāreģistrējas!

Reģistrēties
vai ienāc ar:
Kārtot komentārus: populārākie | jaunākie | vecākie
Rādīt bildes
1laipnais@speles avatars
Medaļa Redaktors iesakaMedaļa ZeltrocisMedaļa Aspazija
  1laipnais@speles 27.11.18 07:54
2
0

  

Drakonvīrs avatars
Medaļa Rasika olaMedaļa LācītisMedaļa Praida ola
  Drakonvīrs 27.11.18 19:17  
1
2

Labs raksts+