Pievieno rakstu! Seko Draugiem Seko Facebook Seko Twitter
 
0
11

Pēdējo gadu laikā rietumu politiskaja sfērā ir kļuvušas aktuālas problemas, kuras saistītas ar “Naida runu” un “Viltus ziņām”. Daudzas ietekmīgas personas nereti norāda uz sādas informācijas vai materiāla izplatību kā “draudu mūsu demokrātijai” vai “pretstatu mūsu vērtībām”, un ka mums būtu “jācīnās” pret visām šīm lietām.

Kas man, kā ļoti skeptiskam cilvēkam, liekas daudz interesantāk ir tas, cik viegli politizējami šie termini var būt un cik selektīvi tie tiek izmantoti. Ņemot vērā to, ka viens no veidiem kā pret šīm “problēmām” cīnīties ir, būsim atklāti, cenzūra, rodās diezgan orveliska aina kas, nevis pašu “viltus ziņu” izplatīšana, arī ir īstais drauds mūsu liberālajai demokrātijai.

Viltus ziņas.

Par viltus ziņām parasti sauc nepatiesu vai sagrozītu informāciju kuras mērķis ir ietekmēt lasītāja politiskos uzskatus. Bet kas tad skaitās un kas tad neskaitās “viltus ziņas”? Nemaz neņemot vērā dažādas heiristikas un citas tīri psiholoģiskas datu interpretācijas nepilnības, cilvēki tāpat (apzināti vai neapzināti) saskarsies ar problemām atšķirt viltus ziņas no īstām. Cilvēkiem ar dazādiem politiskajiem uzskatiem ir tendence izturēties labvēlīgāk attiecībā pret informāciju kas atbilst viņu personīgajai ideoloģijai. Šo selektīvās domāšanas veidu sauc par apstiprināšanas tendenci (Confirmation Bias).

Scaronāda attieksme ir ļoti... Autors: Tragic Reality Par cīņu pret "Viltus ziņām" un "Naida runu".
1.

Šāda attieksme ir ļoti labi novērojama ASV prezidentā Donaldā Trampā, kurš visus pret viņu kritiskos mēdijus sauc par “fake news” tikmēr slavējot mēdijus kuri ir pret viņu labvelīgi, kā Fox News. Laigan mēdiji kā CNN ir pieķerti visai selektīvi informējam savus skatītājus, Donaldam Trampam pašam ir tendence diezgan bieži izplatīt dezinformāciju. Arī viņa bieži slavētais mēdijs Fox News nav labāks…Tramps ir arī piedraudējis ar apmelošanas likumu "paplašināšanu" kas ļautu viņam daudz vieglāk iesūdzēt viņu kritizējošos mēdijus tiesā...

Tas kam es cenšos pievērst uzmanību ir sekojošais: Kurš nosaka kas ir un kas nav “viltus ziņas”? un Vai informācijas akurātuma atzīšana nevar būt politiski motivēta?

Ņemot vērā to, ka cīņā pret šīm ziņām tiktu izmantota koncentrēta vara, vai šī vara nebūtu selektīva vērtējot to kas ir un kas nav “viltus ziņas”? Nacisti viņus kritizējošos mēdijus sauca par “melojošo presi” jeb “Lügenpresse” un sūdzējās, ka šos mēdijus vadaīja ēbreji. Bet protams, tajā pašā laikā vini radīja tādu propagandu, kādu pasaule vēl nebija redzējusi. Jozefs Gebelss ir labi pazīstams ar savu teicienu, ka “meli tos atkārtojot tūkstots reizes kļūst par patiesību”...

Piemērs no Padomju laikiem.

Attēls no: imgur.com
Andrejs Saharovs bija... Autors: Tragic Reality Par cīņu pret "Viltus ziņām" un "Naida runu".
2.

Andrejs Saharovs bija Padomju Savienības zinātnieks, fiziķis un cilvēktiesību aktīvists. 1966.gadā viņš kopā ar vairākiem fiziķiem, rakstniekiem un citiem līdzīgi domājošiem cilvēkiem parakstīja telegramu adresētu Augstākajai padomei saistībā Krievijas PFSR Kriminālkodeksa 190 pantu, kurš iekļāva ”nepatiesu fabrikāciju cirkulāciju kas defamē Padomju valsti un sociālo sistēmu”.

Pēc mūsu domām, pantu 190-1 un 190-3 pievienošana Kriminālkodeksam rada iespēju subjektīvi un patvaļīgi interpretēt apgalvojumus kā apzināti nepatiesus un pazemojošus pret Padomju sistēmu.

Mēs esam pārliecināti, ka šie panti ir pretrunā ar Ļeņinistu principiem par sociālistu demokrātiju un, ja tie tiktu apstiprināti Augstākajā Padomē, radītu potenciālus ierobežojumus dazādām PSRS konstitūcijā garantētām tiesībām.”

Viņu apelācija bija neveiksmīga un šie panti, kā jau tas tika paredzēts, tika izmantoti pret visiem kuri bija skeptiski pret padomju sistēmu.

Par spīti šai Padomju Savienības cīņai pret “viltus ziņām” valsts televīzija netraucēti turpināja melot PSRS pilsoņiem par dzīvi vinu pašu valstī. Lielākā PSRS laikraksta nosaukums bija “Pravda”, jeb “Patiesība”.

Jo mēs paši jau nekad nemelotu, tikai tie citi...Viss ko mēs prezentējam ir objektīvs, bet viss ko viņi-safabricēti meli…

Šāda politika tāpat atbalsojas arī mūsdienu PSRS mantiniecē-Krievijā. Šī mēneša sākumā Krievijas parlaments pieņēma likumu, kas aizliedz “viltus ziņu” izplatīšanu. Kritiķi šos jaunos likumus ļoti pareizi ir nosaukuši par politiski motivētu cenzūru. Un protams, kamēr valstsvīri cīnās pret “viltus ziņām” krievijas valsts mēdiji turpina brīvi izplatīt dažāda veida dezinformāciju…

Piemēri no ASV.

Cilvēkiem ir tendence apsūdzēt savus politiskos oponentus dažādu amorālu darbību veikšanā, neatkarīgi no tā vai cilvēki no viņu pašu komandas neuzvedas sevišķi kārtīgāk. Un rietumu politiskā sfēra dienžēl nav izņēmums…

ASV prezidenta amata kandidāte Hilerija Klintone savas kampaņas laikā vainoja “kremļa troļļus” pie sava oponenta Donalda Trampa popularitātes. Laigan Santpēterburgas troļļu fermas darbība ir daudziem zināms kremļa projekts, mazāk zināma ir organizācija ar nosaukumu “Correct The Record”, kuras uzdevums bija algot cilvēkus lai “atrastu un konfrontētu sociālo tīklu lietotājus, kad tie dalās ar Klintonei nelabvēlīgām ziņām, kā arī vākt nelabvēlīgu informāciju par Donaldu Trampu un Bērniju Sandersu.” Esmu drošs ka Klintones atbalstītāju starpā šādas organizācijasdarbība būtu diezgan mazsvarīga.

Vēl viens piemērs ir saistībā ar botiem.(Tiem kas nezina, sociālo tīklu boti ir automatizēti konti par kuriem neatbild neviens lietotājs, bet tie tiek kontrolēti masveidā-centralizēti. Šādā veidā viegli pārpludināt sociālos tīklus ar dezinformāciju.) Protams, par šāda veida taktikas izmantošanu parasti vaino kremli, un tam protams ir taisnība, taču neviens nekad nepievērš uzmanību kad šāda pati taktika tiek izmantota, teiksim, ASV politiskā establišmenta labā.

Sociālie tīkli kā Twitter un... Autors: Tragic Reality Par cīņu pret "Viltus ziņām" un "Naida runu".
3.

Sociālie tīkli kā Twitter un Facebook regulāri paziņo, ka ir izdzēsuši 10+ tūkstošus kontu jo tie esot bijuši saistīti ar troļļu fermām. Šīm platformām itkā vajadzētu būt politiski neitrālām, taču kā Marks Zukerbergs atzina ASV senāta priekšā arī šiem tīkliem ir savas politiskās tendences. Šie izdzēstie konti arī vienmēr esot bijuši saistīti ar kremļa troļļu fermām, bet kā jau mēs zinam, šādu taktiku pielieto daudzi.

Gandrīz visiem mēdijiem ir savas politiskās tendences. Pēc Project Veritas videoklipa ar CNN producentu, piemēram redzams, ka noteiktu tematu beižāka apspriešana(šajā gadījumā Trampa-Krievijas sazvērestības) neatkarīgi no tā, vai tie ir pierādīti, labāk piesaista noteiktas politiskās orientācijas skatītājus. Tāpēc Trampam viņus saucot par “viltus ziņām” ir taisnība, lai cik selektīvi viņs to nedarītu… Daudzi amerikāņu ziņu prezentātori, kā piemēram Šons Hanitijs(Shan Hannity) no Fox News, nereti nodarbojas ar aģitāciju par labu kādam politiskam spēkam, piemēram Trampam un republikāņiem. Un kad Šons būs beidzis savu aģitāciju, viņš sūdzēsies par citu mēdiju tendencēm un neobjektivitāti. Ja mēs prezentētu šos novērojumus attiecīgu politisko spārnu cilvekiem viņi protams izturētos diezgan selektīvi, jo īpaši tik politiski polarizētā valstī kā Amerika...

Piemēri no Eiropas.

Francija pēc sava prezidenta-Emanuela Makrona iniciatīvas nesen pieņēma likumu kas dod tiesnešiem tiesības likt atbrīvoties no “viltus ziņām” vēlēšanu kampaņu laikos. Makrons atvērtā vēstulē Eiropai piedāvāja izveidot “Eiropiešu Aģentūru Demokrātiju Aizsardzībai (European Agency for the Protection of Democracies)” kuras viens no galvenajiem uzdevumiem būtu cīņa pret viltus ziņām. Ja “demokrātijas aizsāvēšana” ar cenzūru neizklausās pietiekami orveliski, piezīmēšu ka nesen Francijas valsts televīzijas kanāls “France3” nonāca nelielā skandālā kad TV studijā tika izmantota bilde ar plakātu ar nedaudz aizdomīgu teksta izvietojumu…

Taisot scarono rakstu man tā... Autors: Tragic Reality Par cīņu pret "Viltus ziņām" un "Naida runu".
4.

Taisot šo rakstu man tā arī neizdevās atrast atbilstošu šī plakāta latvisku tulkojumu (labākie tulkojumi priekš degage bija ārā vai atbrīvot) . Zināms ir tikai tas ka tā veidotājs pieprasa Makrona atkāpšanos. Kanāla prezentētāja savā twitter lapā atvainojās par šo starpgadījumu minot “Cilvēcīgu kļūmi” un ka “tas vairāk neatkārtosies”. Vienīgais starptautiskais mēdijs kas zinoja par šo padomju līmeņa dezinformāciju bija Russia Today, kas, būsim atklāti, gan ir viņu kā kremļa finansēta mēdija pienākums, bet tāpat tikai apstiprina jau iepriekš izklāsīto trendu. Ja kas tāds būtu noticis Krievijā, būtu tikai pareizi ja cilvēki sūdzētos par “kremļa meliem”, bet tākā tas notika rietumu sfērā, tas vairs nav tik aktuāli. Dzelteno vestu twitter kopienā tas gan radīja zināmu uzmanību un lika radīt daudz interesantu meme…Pašam Makronam pēdējā laikā patīk daudz runāt par "autoritārisma atdzimšanu eiropā" un ir par vainojis Brexit pie "viltus ziņām".

Vai Francijas valdība šajā gadījumā pieļautu šādu dezinformācijas izplatību, vai arī liktu lietā savus “viltus ziņu” apkarošanas likumus? Un kā, ja valdību veidotu kāds cits? Esmu pārliecināts, ka Makronam un Lapenai ir diezgan atškirīgi uzskati par to kas ir un kas nav “viltus ziņas”…

Naida runa.

Arī šis termins var tikt viegli politizēts lai kalpotu kadam noteiktam politiskam spekam-šajā gadījumā multikulturālismam un egalitārajam humānismam, kuru itāļu ekonomists Vilfredo Pareto ļoti akurāti savā laikā nosauca par reliģiju.

Termins “naida runa” pēc savas būtības atgādina “domu noziegumu (thought crime)”, proti, kautko ko cilvēkam nevajadzētu teikt vai pat domāt.

Palasot tālāk Orvela noveli “1984” saskaramies ar tādu terminu kā “newspeak”. Tas ir veids kā ierobežot pašu valodu tādā veidā ierobežojot domas un runas brīvību-lai tā labāk atbilstu partijas ideoloģijai. Daudzi temati, kā dažādas kultūras, statistika, biologija u.c. kļūst faktiski neapspriežami, jo tagad tas viss ir naida kurināšana. Un protams, arī sūdzības par “naida runu” tiek piemērotas visai selektīvi.

“Naida runa” faktiski ir tas ko tie kam pieder tas, ko Antonio Gramši sauktu par “kulturālo heģemoniju” vēlas cenzēt.

Vairākās Apvienotās Karalistes pilsētās sāka rasties problēmas ar noziedzīgiem Pakistāņu grupējumiem, kuri ievilka vairāk nekā 1400 no 11 līdz 16 gadus vecas meitenes seksuāla izmantošanā. Viņas tika vedātas uz citām pilsētām kur viņām lika sniegt seksuālos pakalpojumus. Kas man personīgi ir daudz pārsteidzosāk, kā tas kā kautkas tāds vispār var notikt kādā rietumu valstī ir tas, ka policija krietni vilcinājās iesaistīties baidoties no apvainojumiem par “rasismu”. Kāds britu aktīvists vārdā Tonijs Robinsons jau pirms šī skandāla nonākšanas plašānā gaismā centās pievērst cilvēku uzmanību notiekosajam, jo šādas organizācijas darbojās jau kopš 90to beigām. Viņš tika saukts par rasistu, islamofobu un naida kurinātāju. Daudzi pat apgalvoja ka viņš melo. Pat pēc visu šo notikumu nonākšanas plašādā gaismā viņš tiek uzskatīts par “naida un rasisma simbolu”. Tonijs Blērs pieminot Robinsonu runā par viņu tā itkā viņš bezmaz vai būtu pats sātans.

Britu Leiboristu partijas ēnu iekšlietu ministere (Shadow Home Secretary) Diāna Abota (Diane Abbott) var sūdzēties par “galēji-labējo ekstrēmismu” un kā mums ar to vajadzētu cīnīties, bet tad apgriesties un taisnoties, ka tas nekas, ja kāds velkā drēbes ar Mao, jo “kopumā viņš darīja vairāk laba nekā ļauna”. Atgādināšu, ka šī diktatora upuru skaits ir lielāks nekā Hitleram un Staļinam kopā.

Francijas prezidenta galvenā oponentei Marinai Lapenai iespējams tiks piešķirti 3 gadi cietumā un ievērojams naudas sods par demonstratīvos nolūkos nošerotu ISIL materiālu. Ja šāda atgadījuma vieta būtu Krievija esmu pārliecināts, ka mūsu politiskie līderi tam pievērstu lielāku uzmanību to bezmaz vai saucot par kremļa oponentu apspiešanu…

Interesanti ir arī tas, ka “naida runai” īsti nav noteiktas definīcijas. Otrajā intervijā ar ASV senātu Zukerberbs nebija spējīgs dot skaidru un nepārprotamu definīciju naida runai. Faktiski visu var uzskatīt par naida runu…

Ko no tā visa varam secināt?

Cilvēki, kuri aģitē par “viltus ziņu” un “naida runas” apkarošanu ir politiski motivēti. Viņi bieži vien sūdzēsies par savu oponentu negodīgajiem gājieniem apsūdzot viņus "viltus ziņu" izplatīšanā vai "naida kurināšanā". Tiesa, kad tā darīs viņu pašu politiskās komandas biedri šādas apsūdzības pret viņiem netiks izvirzītas. Cīņai pret "viltus ziņām" ir tendence būt virzītai noteiktos virzienos, proti šīs cīņas agitātoru politisko oponentu virzienā. Politiķi arī ir cilvēki un liekulība viņiem nekad nav bijusi sveša.

Kāpēc tad tagad Eiropas Savinība ir izdomājusi cīnīties pret viltus ziņām internetā? Kāpēc ne, tieksim, spamu e-pastā? 

Pret politiķiem, kuri aģitē par “naida runas”, “viltus ziņu” vai citu līdzīgu lietu apkarošanu nedrīks izrādīt absolūti nekādu toleranci, jo tas viss ir drauds mūsu runas un izpausmes brīvībai, kas arī ir veselīgas liberālās demokrātijas pamatā.

Jo kas tad ir un kas nav patiesība? Un kurš to visu noteiks?

Mūsdienās mūsu brīvība tiek pamazām erodēta “drošības” vārdā. Šeit jāpiemin Benjamina Franklina teiktais:

“Jebkura sabiedrība, kas ir gatava atdot kaut nedaudz brīvības lai iegūtu nedaudz vairāk drošības, nav pelnījusi ne vienu ne otru, un zaudēs abus.”

Un runas cenzēšana tāpēc, ka tā aizskar kāda jūtas nav labāka.

Runas un izpausmes brīvība ir jāaizstāv principiāli priekš VISIEM.

Bonusam piemetīšu šo nedaudz orvelisko montāžu ar daudziem ASV reģionālo TV kanālu prezentētājiem kuri ir nobažījusies par “viltus ziņu” izplatību

Piezīme:

Laigan šajā rakstā ir minēti daudzi piemēri dezinformācijas izplasīšanai gan krievijas un gan rietumu mēdijos, šī raksta uzdevums ir pievērst uzmanību kādos gadījumos paši esat gatavi pievērst vai nepievērst tam uzmanību atkarībā no mūsu pašu uzskatiem. Un argumentēt, ka jebkāda politiskas varas pielietošana šādas dezinformācijas apkarošanā tiks pielietota politiskās elites kritiķu apklusināšanai(kā piemēram aprakstīts gadījumā no PSRS). Neviens cilvēks nav objektīvs.

Autora bilde
Avotihttpswwwrtcomnews446613france3macronyellowvestshttpswwwnprorg20190318704600310russiacriminalizesthespreadofonlinenewswhichdisrespectsthegovernmentt1553353644680httpswwwexpresscouknewsworld1103971macronnewsFrancereadynodealbrexitlatesthttpswwwtheguardiancomworld2018jan03emmanuelmacronbanfakenewsfrenchpresidenthttpswwwbbccomnewsworldeurope47488267httpswwwdailymailcouknewsarticle5450311MarineLePenfacingprisontweetingISISimageshtmlhttpsnypostcom20180905trumpwantstochangelibellawsinwakeofwoodwardbookhttpswwwthetimescoukarticlefrancepassesmacronslawagainstfakenewsduringelectioncampaignsl2w926d9jhttpswwwbbccomnewsworldeurope47444299httpswwwtelegraphcouknews20170810fearcalledraciststopspeoplereportingchildsexualexploitationhttpswwwforbescomsitesrogerscruton20140830whydidbritishpoliceignorepakistanigangsrapingrotherhamchildrenpoliticalcorrectness5202c9c754abhttpsenwikipediaorgwikiRotherhamchildsexualexploitationscandalAndrei Sakharov and Human RightshttpsbooksgooglelvbooksidxAhC5ZVgjpgCamppgPA111amplpgPA111ampdqsupremesovietontheadditiontocriminalcodearticle190ampsourceblampotsSOP5xOGkaaampsigACfU3U1pD64AwGhMgn0xDm6SeO8zuxw4wamphllvampsaXampved2ahUKEwjjjKrlhJjhAhW2wcQBHQ2PAM4Q6AEwAnoECAcQAQvonepageampqsupreme20soviet20on20the20addition20to20criminal20code20article20190ampffalseCorrect The RecordhttpsenwikipediaorgwikiCorrecttheRecordhttpswwwfacebookcomCorrectRecordnbs... Autors: Tragic Reality Par cīņu pret "Viltus ziņām" un "Naida runu".
5.

Avoti:

https://www.rt.com/news/446613-france3-macron-yellow-vests/

https://www.npr.org/2019/03/18/704600310/russia-criminalizes-the-spread-of-online-news-which-disrespects-the-government?t=1553353644680

https://www.express.co.uk/news/world/1103971/macron-news-France-ready-no-deal-brexit-latest

https://www.theguardian.com/world/2018/jan/03/emmanuel-macron-ban-fake-news-french-president

https://www.bbc.com/news/world-europe-47488267

https://www.dailymail.co.uk/news/article-5450311/Marine-Le-Pen-facing-prison-tweeting-ISIS-images.html

https://nypost.com/2018/09/05/trump-wants-to-change-libel-laws-in-wake-of-woodward-book/

https://www.thetimes.co.uk/article/france-passes-macrons-law-against-fake-news-during-election-campaigns-l2w926d9j

https://www.bbc.com/news/world-europe-47444299

https://www.telegraph.co.uk/news/2017/08/10/fear-called-racist-stops-people-reporting-child-sexual-exploitation/

https://www.forbes.com/sites/rogerscruton/2014/08/30/why-did-british-police-ignore-pakistani-gangs-raping-rotherham-children-political-correctness/#5202c9c754ab

https://en.wikipedia.org/wiki/Rotherham_child_sexual_exploitation_scandal

Andrei Sakharov and Human Rights;

https://books.google.lv/books?id=xAhC5ZVgjpgC&pg=PA111&lpg=PA111&dq=supreme+soviet+on+the+addition+to+criminal+code+article+190&source=bl&ots=SOP5xOGkaa&sig=ACfU3U1pD64AwGhMgn0xDm6Se_O8zuxw4w&hl=lv&sa=X&ved=2ahUKEwjjjKrlhJjhAhW2wcQBHQ2PAM4Q6AEwAnoECAcQAQ#v=onepage&q=supreme%20soviet%20on%20the%20addition%20to%20criminal%20code%20article%20190&f=false

Correct The Record

https://en.wikipedia.org/wiki/Correct_the_Record

https://www.facebook.com/CorrectRecord/

 

Autora bilde
0
11
Lasi vēl labākos rakstus:
komentāri [30]

Lai komentētu, Tev jāreģistrējas!

Reģistrēties
vai ienāc ar:
Kārtot komentārus: populārākie | jaunākie | vecākie
Rādīt bildes
Vinnīts avatars
Medaļa Neraudi, Susuriņ!Medaļa Admins iesakaMedaļa Rotaļu draudziņš
  Vinnīts 24.03.19 22:35
2
0

mhm

Tragic Reality avatars
Medaļa SviestmaizeMedaļa Sertificēts spoksMedaļa Spoks
  Tragic Reality 27.03.19 13:41  
1
0
atbildot uz WhatDoesTheFoxSay komentāru " Vārds ''neocon'' ir saīsinājums vārdam ''neoc... "

Nu nezinu, es personīgi neesmu Takeru redzējis aģitējam par karu... CNN ir centristi? Tikai nesen kādā viņu analītiķe apsūdzēja melnādaino konservatīvo par "balto privilēģiju" jo nezināja viņa ādas krāsu...Un vēl tas raksts par cuckolding... Plz, on social issues viņi ir kreisie. Ja kāds ir "far-right" tikai tāpēc ka viņi ir intervējuši kādu, tad CNN un The Atlantic arī ir "far-right" , jo viņi ir intervējuši Ričardu Spenseru. Fox News iestājas par vairāk kristīgu paleo/neoconservative kinda mainstream republican Ameriku, ka ateisti ir ļauni u.t.t. kas protams ir right wing. On economics CNN ir vairāk par managed capitalism(third-way) un dos par un pret argumentus, teiksim, minimālajai algai. Fox News ir vairāk Chicago school. Bet visam protams ir nianses. Takers, piemēram, nesen sūdzējās par kapitālismu... Spektru izmantošana tāpat nav sevišķi produktīva jo svarīgi ir atsevišķie jautājumi...
Tragic Reality avatars
Medaļa SviestmaizeMedaļa Sertificēts spoksMedaļa Spoks
  Tragic Reality 26.03.19 18:06  
0
0
atbildot uz Uldis komentāru " Vismaz neveidojas situācija ar mērķaķi ar gra... "

Ziemeļkorejā, protams, tādu problēmu nav...
WhatDoesTheFoxSay avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Gada RAKSTS 2017Medaļa Dienas doma
  WhatDoesTheFoxSay 26.03.19 21:08
0
0

atbildot uz Tragic Reality komentāru " Uz pasaules ir +7 miljardi cilvēku un v... "

Actually, CNN un Fox News ir basically the same thing, šie mediji ir tēmēti pret dažādām cilvēku grupām, bet pamatā gan CNN, gan Fox News izplata ASV neokonservatīvo propagandu. Ja neskaita social issues, kurās šie mediji nedaudz atšķirās (CNN ir centre-right un Fox News ir far-right), svarīgakajos jautājumos (ASV ārpolitika), šo mediju skatupunkts ir vienāds. 

WhatDoesTheFoxSay avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Gada RAKSTS 2017Medaļa Dienas doma
  WhatDoesTheFoxSay 26.03.19 21:08
0
0

atbildot uz Tragic Reality komentāru "Ziemeļkorejā, protams, tādu problēmu nav... ... "

Varbūt pietiks ''dēmonizēt'' Ziemeļkoreju? 

Tragic Reality avatars
Medaļa SviestmaizeMedaļa Sertificēts spoksMedaļa Spoks
  Tragic Reality 26.03.19 23:50
0
0

atbildot uz WhatDoesTheFoxSay komentāru " Actually, CNN un Fox News ir basically the sa... "

Neokonservatīvisms ir diezgan visaptveroša ideoloģija. Ganjau cilvēkiem no Fox News ir kāds sakars ar viņu, bet stipri šaubos vai CNN . Ja ar neokon-ismu domā agresīvu ārpolitiku tad jā, ASV mēdijiem pārsvarā (ja neskaita Tucker Carlson u.c.) ir tendence atbalstīt savas valsts ārpolitiku (Noams Čomskis to ir diezgan ekstensīvi argumentējis). Tāpat tas ir visur citur pasaulē. Arī LTV rāda punķainus sižetus par Brexit atbilstoši "Latvijas Republikas ģeopolitiskajam kursam". On social issues abi šie mēdiji ir, es teiktu,-left/right un ekonomiskajos-center(third-wayish)/center-right.

WhatDoesTheFoxSay avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Gada RAKSTS 2017Medaļa Dienas doma
  WhatDoesTheFoxSay 27.03.19 10:30
0
0

atbildot uz Tragic Reality komentāru "Neokonservatīvisms ir diezgan visaptveroša ideo... "

Vārds ''neocon'' ir saīsinājums vārdam ''neoconservative'', so that's what I meant. Tucker Carlson arī ir neokonservatīs, btw. Viņš nav anti-war, viņš ir anti-war tikai dažos konkrētos gadījumos. 

CNN ir izteikti centrisks, atliek tikai paskatīties, ko CNN raksta par progresīvo demokrātiskās partijas pusi, lai tas būtu clear. Fox News, tajā pašā laikā, ir far-right. Viņi pat intervēja Bolsonaro, tas jau pasaka pietiekami daudz. Fox News un CNN īpaši neatšķirās ekonomiskos jautājumos, I mean, abi mediji pilnībā atbalsta kapitālismu. 

WhatDoesTheFoxSay avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Gada RAKSTS 2017Medaļa Dienas doma
  WhatDoesTheFoxSay 27.03.19 16:08
0
0

atbildot uz Tragic Reality komentāru "Nu nezinu, es personīgi neesmu Takeru redzējis ... "

Ironiski, bet Takers teica, ka atbalsta karu pret Venecuēlu, tajā pašā teikumā pasakot, ka neatbalsta karu Sīrijā. Tas nav nekas jauns ASV ''right-wingeriem'', kuri neatbalsta karu dažās noteiktās situācijās (Sīrija, Lībija, Ziemeļkoreja), bet atbalsta Venecuēlas, Kubas vai Irānas gadījumā. Tas pārsvarā ir balstīts uz to, kura politiskā partija ir pie varas, un ar vēsturi, vismaz spriežot pēc tā, ko es esmu redzējis.

Fox News nepārtraukti dod iespēju far-right-wingers izpaust savas idejas. Kaut vai tas pats Takers Karlsons, kuram ir plaša vēsture ar far-right izteicieniem. Yeah, bet pat managed capitalism ir un paliek kapitālisms, kas ir ekonomiski right-wing. Jāņem vērā to, ka ASV left wing tik pat kā neeksistē - tas, ko ASV sauc par ''far left'', patiesībā ir centre-left, un tas, ko sauc par ''centre-right'' patiesībā ir ''far right''. ASV politika šādā stāvoklī ir kopš pašiem pirmsākumiem. Es nepiekrītu, ka CNN ir left wing in any way. Es pats esmu vairāk left-leaning, gan sociāli, gan ekonomiski, un es nekādi neredzu, ka CNN izplatītu īstas left-wing idejas. 

Tragic Reality avatars
Medaļa SviestmaizeMedaļa Sertificēts spoksMedaļa Spoks
  Tragic Reality 27.03.19 21:29
0
0

atbildot uz WhatDoesTheFoxSay komentāru " Ironiski, bet Takers teica, ka atbalsta karu ... "

Ok, par Takeru un Venecuēlu nebiju dzirdējis. Got me there.

Es nezinu ko tieši Tu domā ar left-wing on social issues. Jo es personīgi domāju, ka pa labi tevi sagaida uzspiests patriotisms, nacionālisms un kristīgās vērtības un pa kreisi-uzspiesta tolerance, "white guilt" un intersekcionālais feminisms.  Pēc šī sektra, vismaz kā es to redzu, CNN ir pa kreisi un Fox News-pa labi. 

Ja Tu domā, ka viss ar kapitālismu un brīvo tirgu saistītais ir "right-wing", tad visas skandināvijas valstis ir nevis center-left bet right wing...I mean...tad jā, protams, ka visi mēdiji būs pa labi...Es arī īsti nezinu vai var tik vienkārši definēt punktu kur kapitalisms pārvēršas par plānveida ekonomiku vai sociālismu...Daudzkas atkarīgs arī no perspektīva. Valteram Blokam no Mises Institute, piemēram, ir absurds pētījums kurā viņš cenšas pierādīt, ka Miltons Frīdmens ir sociālists...

Labāk tomēr ja ziņu kanāli neizplata nevienas ideologijas vai puses idejas(rakstā ir piemērs ar Shan Hannity). Idejas "zinu kanāli" izplata tikai autoritārās valstīs. Mūsdienās to labāk atvēlēt aktīvistiem soc.tīklos...Ziņu kanāliem labāk būt pēc iespējas neitrālākiem, lai cik grūti tas nebūtu, kā, teiksim, C-SPAN...

WhatDoesTheFoxSay avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Gada RAKSTS 2017Medaļa Dienas doma
  WhatDoesTheFoxSay 28.03.19 20:50
0
0

atbildot uz Tragic Reality komentāru "Ok, par Takeru un Venecuēlu nebiju dzirdējis. G... "

Tas, ka CNN izplata identity politics nenozīmē, ka CNN ir ''left-wing''. Right wing, it īpaši Amerikā, paši ļoti bieži balstās uz identity politics (ironiski, jo tā ir lieta, par ko viņi kritizē left wing. Identity politics pārsvarā nāk no liberāļu/centristu puses, nevis no left wing. Tie ir tie paši cilvēki, kuriem nav nekādu problēmu ar CIP vai ASV armijas pastrādātajiem noziegumiem, bet kuri uzskata, ka šīm iestādēm vajadzētu pieņemt darbā vairāk minoritāšu. Tas ir intersekcionālais imperiālisms, un liela daļa no īstā left wing to neatbalsta. 

Skandināvijas valstis nav īsti left wing tho. Tas, ka šajās valstīs politika ir progresīvāka kā ASV, nepadara tās par ''left wing''. Lai gan, vismaz šajās valstīs, atšķirībā no ASV, pastāv left wing. Vārds ''sociālisms'' tiek ļoti bieži mētāts apkārt, un gandrīz vienmēr tas tiek piemērots cilvēkiem/organizācijām, kas pavisam noteikti nav sociālistiskas. Libertariāņi un citi right wingers bieži vien uzskata, ka visi, kuri atbalsta vismaz kaut kādu valdības veidu, ir sociālisti, vai pat komunisti, un tāpēc šie vārdi lielākoties tiek lietoti ārpus to definīcijas.

''Idejas "zinu kanāli" izplata tikai autoritārās valstīs.'' Tad jau sanāk, ka ASV vai Lielbritānija ir autoritāras valstis. Visi mediji ir vismaz nedaudz biased.

Tragic Reality avatars
Medaļa SviestmaizeMedaļa Sertificēts spoksMedaļa Spoks
  Tragic Reality 26.03.19 18:06  
0
0
atbildot uz Uldis komentāru " Vismaz neveidojas situācija ar mērķaķi ar gra... "

Krievija nesen tieši tādu likumu pieņēma, kuru kritiķi to ļoti pareizi sauc par politisko cenzūru, jo kurš tad izlemj kāda informācija ir pieejama? Padomā taču 2-3 soļus uz priekšu.
Anonīms
Uldis 26.03.19 13:07
0
0

atbildot uz Tragic Reality komentāru " "Selektīva pielaide informācijai" nav labāka ... "

Vismaz neveidojas situācija ar mērķaķi ar granātu. Kad tie nozombētie bari dodas pie vēlēšanu urnām.

aris1188 avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa Darts VeidersMedaļa Kapteinis Huks
  aris1188 25.03.19 09:09
0
0

atbildot uz Tragic Reality komentāru "Mēdijiem vienmēr ir bijušas un būs savas tenden... "

ko nozīmē savas tendences? Tas, ka mediji mīl pasniegt tikai sliktas ziņas, tā nav tendence, bet veids kā nopelnīt visvairāk naudu jo sliktas ziņas vairāk lasa un par tām cepjās, radot medijiem reitingus. Runa ir par kaut ko citu. 

Tragic Reality avatars
Medaļa SviestmaizeMedaļa Sertificēts spoksMedaļa Spoks
  Tragic Reality 25.03.19 09:23  
0
0
atbildot uz aris1188 komentāru " ko nozīmē savas tendences? Tas, ka mediji mīl... "

To ka ziņas tiek sasniegtas par labu kādai pusei vai vīzijai, piemēram atbalstot noteiktus kandidātus, vai uztaisot sižetu kur kāds mūziķis punķaini besījās par Brexit. Kā Tu domā, kāpēc RT, Sputnik u.c. kanālus bieżi dēvē par kremļa propagandu?
Tragic Reality avatars
Medaļa SviestmaizeMedaļa Sertificēts spoksMedaļa Spoks
  Tragic Reality 25.03.19 09:31  
0
0
atbildot uz Tragic Reality komentāru "To ka ziņas tiek sasniegtas par labu kādai puse... "

*sniegtas
aris1188 avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa Darts VeidersMedaļa Kapteinis Huks
  aris1188 25.03.19 09:36
0
0

atbildot uz Tragic Reality komentāru "To ka ziņas tiek sasniegtas par labu kādai puse... "

Man ir uzdirst visiem RT sputņikiem. Mūsu mediji, ASV mediji u.t.t. ir tieši tādi paši mēsli tikai ar nedaudz savādāku skatapunktu, bet rietumu mediji atgremo vienu un to pašu sūdu no viena un tā paša skatupunkta. Nekad ziņas nav objektīvas, vienmēr mediji grib tev pateikt gan ziņu, gan arī to, kā tev vajadzētu justies pēc ziņas izlasīšanas. Es uzskatu ka mūsdienās ziņas ņem par pilnu tikai zombiji. Normāli cilvēki tās ignorē. 

aris1188 avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa Darts VeidersMedaļa Kapteinis Huks
  aris1188 25.03.19 09:37
0
0

atbildot uz Tragic Reality komentāru "To ka ziņas tiek sasniegtas par labu kādai puse... "

Galvenais jau nav tas ko tev tās ziņas parāda, bet, gan tas, ko tās ziņas noklusē. Tas ir pats pats galvenais.

Tragic Reality avatars
Medaļa SviestmaizeMedaļa Sertificēts spoksMedaļa Spoks
  Tragic Reality 25.03.19 09:59  
0
0
Uz pasaules ir +7 miljardi cilvēku un visu protams neparādīt. Jautājums cik selektīvi tas notiks. Arī "alternatīvajos" mēdijos. Piekrītu internacionālie mainstream ziņu avoti prezentēs diezgan vienpusīgu skatu. Bet salīdzini Fox News un CNN/MSNBC. Vai tiešām šiem kanāliem ir vienāds skatupunkts?
Anonīms
Uldis 25.03.19 11:05
0
0

Jāsaprot ka vismaz 90% cilvēki ir lopu bars. Un modernā propoganda strādā ar to lopu baru un virza kur nu patīk. Sabiedriskie mēdiji - īpaši internets, ir ļoti laba vide tam visam. Atliek uzlikt košu mirgojošu tekstu ar kaut ko un vājais prāts ir paķerts. Cik nav bijis radi no UK prasa visādas muļķības par notikumiem šeit, jo redz fecabukā bija kāds rakst. Kad apprasos - izrādās tas no kādas tenku lapas (pēc tiem spriežot mums jau vismaz 5 reizes kāds ir uzbrucis). Manā uztverē pielaidei pie informācijas būtu jānotiek selektīvi, pelēko masu atstājot informācijas vakumā. Jo nav vērts censties. Lielākai cilvēces daļai ar vajag tikai aliņu, kotleti un šovu televīzijā.

Tragic Reality avatars
Medaļa SviestmaizeMedaļa Sertificēts spoksMedaļa Spoks
  Tragic Reality 26.03.19 11:41
0
0

atbildot uz Uldis komentāru " Jāsaprot ka vismaz 90% cilvēki ir lopu ... "

"Selektīva pielaide informācijai" nav labāka par propagandu kuru tā cenšas "apkarot".