8

 61  0

Ziniet man ir pieriebies, ka neviens šo tēmu nav pacēlis pietiekami augstā līmenī kā OIK vai deputātu kompensācijas. Mans tētis ir autobusa šoferis „Liepājas autobusu parkā” un viņš ir viens no tiem laimīgajiem, kuram ar visām mistiskajām prēmijām sanāk uz rokas ap 400 EUR mēnesī.

Tā ir samaksa par to, ka viņš bez pamatslodzes mēnesī vēl piestrādā vidēji 30 – 35 stundas, un godīgi ir sarakstījis visas ceļazīmes un izpildījis visus vadības dotos uzdevums, pat iztīrījis autobusu ik reizi pēc maiņas beigām, vienmēr viss ir bijis korekti ar naudas iekasēšanu un biļetēm, kā arī viņš ir bijis precīzs kā Šveices pulkstenis (ievērojis maršruta paredzēto laiku, lai tur vai kas).

Visam tam pa virsu ir vēl viens būtisks uzdevums – droši pārvadāt pasažierus, lai nevienas ģimenes loceklis vai draugs neietu bojā ceļu satiksmes negadījumā, kuru, iespējams, izraisījis pats autobusa šoferis. Tas pats, kurš stresa apstākļos un pie nesamērīgi liela nostrādāto virsstundu skaita, centies sagrabināt sūros grašus ģimenes uzturēšanai, jo firma par šofera darbu nav spējīga samaksāt vairāk par 2,50 EUR stundā, bruto!

Tāds ir mana tēva un daudzu citu „Liepājas autobusu paraka” šoferu stāsts, bet ne tikai. No tēta esmu dzirdējis, ka tāda situācija ir arī citos šāda veida uzņēmumos. Es gan šoreiz vairāk koncentrēšos uz „Liepājas autobusu parku”, jo tur strādā cilvēks, kuram pensionēšanās nav vairs aiz kalniem, un visdrīzāk viņa pensija, labākajā variantā, būs tikai 300 EUR mēnesī, jo kā zināms prēmijas netiek ierēķināts darba stāžā. Uzņēmuma šoferi algu palielināšanu cenšas panākt jau divus gadus, taču nesekmīgas ir bijušas sarunas ar uzņēmuma vadību – Leonīdu Krongornu (Andra Šķēles cilvēks), Māri Ārbergu un Laimu Kutuzovu. Viņu arguments līdz šim ir bijis, ka 2,5 EUR bruto par stundu ir maksimālais cipars, ko var atļauties, jo valsts nedod dotācijas.

ĪSTENĪBĀ valsts publiskā transporta dotācijām atvēl milzīgus līdzekļus un iespaidīgas summas tiek arī „Liepājas autobusu parkam”. Piemēram, 2016.gadā „Liepājas autobusu parks” no valsts dotācijas veidā par reģionālo maršrutu apkalpošanu saņēma 2 015 593,88 EUR, bet par autobusu satiksmes nodrošināšanu reģionālajā pilsētā viņi vēl ir saņēmuši 487 352,55 EUR. Tātad pavisam „Liepājas autobusu parks” 2016.gadā no valsts budžeta saņēma 2 502 946,43 EUR.

Jāatzīmē, ka 2016.gadā "Liepājas autobusu parks" apgrozījums bija 10,5352 miljoni EUR, kas bija par 0,3% vairāk nekā iepriekšējā gadā, bet kompānijas peļņa pieauga par 14% un bija ~620 400 EUR.

Domāju, ka finansiālam ieskatam, tas būtu pietiekoši. Tagad labprāt ķertos klāt valdei, no kuras aug kājas arī īpašnieku sarakstam, un tas nebūt nav nekas jauns priekš Latvijas plašajām ārēm, jo to visi zina, bet nezin kāpēc, Latvijas mediji tam pieskaras tikai garām ejot.

Padome:

Edgars Dupats (Madaras Šķēles – Dupates vīrs / Andra Šķēles znots; Madara „Dienas Biznesa” miljonāru sarakstā ieņem 80.vietu);

Harijs Krongorns (ar brāli Leonīdu tautā tiek dēvēti par Andra uzņēmumu menedžeriem);

Ronalds Fricbergs;

Atis Deksnis;

Edvards Šlesers (tas pats Aināra Šlesera dēls, kurš ar tēva piederošā „Dienas Biznesa” miljonāru sarakstā ir iecelts 33.vietā).

Ja ar padomes sastāvu nepietika, tad nākamā rindkopa atvērs acis un parādīs „jauku shēmu” (un tā nav vienīgā), kā ar Autotransporta direkcijas gādību bijušo politiķu/oligarhu ģimenes parazitē uz valsts budžeta līdzekļiem, it kā darot „labu” darbu. Tas viss notiek mūsu pašu acu priekšā.

„Liepājas autobusu parka” lielākie īpašnieki ir Liepājas pilsētas dome (34,85%) un „LAP1R” (59,45%). Savukārt „LAP1R” lielākais īpašnieks ar 67% kapitāldaļu ir „Inpo 17”, kura lielākās īpašnieces pastarpināti ir Kristiāna Lībane-Šķēle (30%), Madara Šķēle-Dupate (25%) un Anete Šķēle-Pētersone (25%). Otrs lielākais „LAP1R” īpašnieks ir „Regma 102” (33% daļu), kas pastarpināti pieder Edvardam Šleseram (70%), Inesei Šleserei (10%), Aināram Šleseram (10%) un Ričardam Šleseram (10%).

Absurdākais ir tas, ka oligarhu uzņēmums neplāno palielināt algas pat par 50 eiro centiem bruto, parka arodbiedrības iespējamā prasība paaugstināt algas līdz 7 eiro ir neizpildāma, taču drusku jau to varētu izdarīt. ATGĀDINĀŠU, KA UZŅĒMUMS STRĀDĀ AR PEĻŅU UN IR GATAVS MAKSĀT NODOKLI PAR TO, BET LAI DRUSKU PIELIKTU ALGAS, TAS TO NEVAR IZDARĪT, JO ŠLESERA UN ŠĶĒLES ĢIMENES GRIB IZCELT DIVIDENDES.

Ceru, ka man nākotnē pietiks līdzekļi, lai atbalstītu savu tēti, kad viņš būs aizgājis pensijā, jo skaidrs ir viens, ka pensija būs niecīga un tā netiks indeksēta par tādu apjomu, lai segtu inflācijas radīto efektu, jo, iespējams, pietiks tikai, lai samaksātu par komunālajiem pakalpojumiem un pārtikai, bet citam?

Smagi ir apzināties faktu, ka cilvēkiem jābrauc prom no valsts, dēļ šādiem uzņēmējiem, kuri ietekmes saglabāšanas nolūkos sponsorē partijas, kas savukārt bļauj par to, ka Latvija ir izbraukusi, jo valstī netiek paaugstinātas algas.

P.S.

Šis ir kasjaks.lv lasītāja iesūtīts raksts. Saglabāsim autora anonimitāti, lai viņa tēvam būtu darbs. Ja Jums ir kāda aktuāla un sāpīga tēma, droši rakstiet, un, ļoti iespējams, mēs to publicēsim.

Avoti:

http://atd.lv/lv/jaunumi/no-valsts-bud%C5%BEeta-p%C4%81rskait%C4%ABt%C4%81s-dot%C4%81cijas-veiktais-nobraukums-par-sabiedrisk%C4%81-transporta

www.atd.lv/sites/default/files/Info_2016_12_menesi_17022017.pdf

https://www.irliepaja.lv/lv/raksti/bizness/liepajas-autobusu-parka-akcionari-parveles-padomi/

http://www.lap.lv/lv/par-mums/vadiba/

https://www.lsm.lv/raksts/zinas/ekonomika/liepaja-soferi-piketa-prasa-lielakas-algas-uznemums-prasito-raksturo-ka-nerealu.a288905/

Izmantotie avoti:
http://kasjaks.lv

Komentāri 8

0/2000
Vispār vistrakākais astoņkājis ir "Rīgas satiksme"!!!Leons Bemkhems laika līdz mūža beigām tur tusēs!!!
 10  0 atbildēt

Arī mans tēvs ir autobusa šoferis, darbs nav viegls, vasarās parasti ir lielākā peļņa kad jāved ekskursanti, vai skolnieki, kuri parasti braucienu laikā dzer un piecūko autobusu. Darba alga nav adekvāta par padarīto.

Tas, ka bijušie valsts zagļi un viņu atvases pārvalda biznesus apzogot tautu ir prātam neaptverami, Šlesera dēliņam jau cik miljoni kabatā pateicoties viņa sencīša sazagtajam.. bet uz ielas šie zagļi nekad nekur nav redzēti, jo zin, ka tauta viņus atspārdīs

 10  0 atbildēt
Tas Krongorns gadījumā nebija notiesāts kopā ar Ēķi digitālgeitas afērā?
 6  0 atbildēt

Tas ir augstākās pakāpes žīdiskums, it īpaši ekonomiskās izaugsmes periodā, kas tagad notiek Latvijā. Cik daudz darbinieku varētu būt tajā uzņēmumā maksimums? Es teiktu varbūt četrciparu skaitlis zemākajā intervālā maksimāli, bet ne vairāk, ja ņem vērā arī ''aiz aizskara'' administrācijā strādājošos darbiniekus, bet šajā gadījumā runa iet tikai par pašu autobusu šoferiem.

Ja kāds grib teikt, ka izmaksas arī pieaug, tad tā nav, jo mazums kad, kāda no šīm iepriekšējo Latvijas valdību finansētajām un nostiprinātajām firmām un uzņēmumiem vispār paskatās tādā virzienā, kas saucās ''uzņēmuma infrastruktūras un līdzekļu ekspansija'', kad gada beigās atlikums jāsadala, jo vieglāk jau smadzenes pavelkas uz dividendēm, bet gudri multi-miljonāri saprot, ka harmonija starp darbiniekiem un uzņēmējiem un visas sabiedrības pieaugoša labklājība sinhroni atgriežas pie viena un otra, dzīves kvalitātei uzlabojoties gan strādniekiem, gan uzņēmējiem, abiem paveras plašakās iespējas gūt labāku izglītību, radīt vairāk atvases, atvēlēt laiku sev un dzīvot veselīgāk, kas atkal attiecīgi nodrošina lielāku procentuālo iespējamību, ka šo labo apstākļu rezultātu kāds no šiem cilvēkiem iespējams būs viens no tiem, kas strādās pie pasaulē visjaunākajām, revolucionārākajām pretvēža zālēm, vai arī izstrādās ļoti efektīvu energoresursu taupīšanas plānu vai tieši pats izveidos savu uzņēmumu, un tas viss atkal sinhroni atgriežas atpakaļ un stimulē civilizācijas izaugsmi.

Lielākā daļa šādu monopolistiska rakstura uzņēmumu Latvijā, kas parasti ir vienīgie liela mēroga, milzīgu izmaksu uzņēmējdarbības sektoru pārvaldošie uzņēmumi konkrētā, reģionālā mērogā ir tieši ar korumpētu vietējo/centrālās valdības darbību saistīti, piemēram tad kad šie Latvijas multi-miljonāri sēdēja Saeimas krēslos vai viņu sabiedrotie, jo uzņēmumi un uzņēmēji, kas no savas nulles dienas ir sākuši darbību nekorumpētā, likumiski integrētā un brīvā, tieslietiski efektīvā, bez valdības iejaukšanās privātsektorā esošā valstī, nekad nespēj gūt tik lielus apmērus vienlaikus ignorējot tik daudzas vienkāršas klientu, darbinieku un citu interesējošo grupu intereses, jo tādi uzņēmumi pirms tie izplešās kā liels savtīgs pūznis vienkārši sabrūk, kad patērētāji un darbinieki izrāda organizētu nepatiku.

 5  0 atbildēt

  

 2  0 atbildēt

Ja cilveks sevi nerespekte un turpina stradat tad vins ir mulkis. Sodien darba speks nenormali trukst un cilveki nav gatavi stradat pat par 500eur uz rokas. Vari neticet, bet uznemuma kura stradaju kapitali trukst cilveku un uznemums ir gatavs maksat virs 600eur kravejam, bet sameklet cilvekus nevar.

 0  3 atbildēt