Vienu un to pašu notikumu interpretācija 1990. un 2010. gadā.
Notikumu interpretācija 1990. un 2010. gadā4
53
3


Roberts lepni atnes uz skolu savu pirmo nazi.
1973.
bioloģijas skolotājs izvelk savu Šveices nazi un visa klase salīdzina abu nažu kvalitāti.
2010.
Policija saņem signālu par psihopāta maniaka iebrukumu skolā. Skolu bloķē policijas specvienības. Robertu apšauda ar iemidzinošām lodēm un bezsamaņā nogādā slēgtā ārstniecības iestādē. Psihologu grupa sniedz palīdzību šokētajiem skolēniem un skolotājiem. Drīz vien skola tiek slēgta, bet pēc pusgada pilnīgi pārbūvētu, to ar lielu pompu atklāj ministru prezidenta klātbūtnē.

Roberts un Markuss pēc stundām sakaujas.
1990.
Skolēni sadalās divas līdzjutēju grupās. Markuss uzvar, Robertam asiņo deguns. Abi paspiež viens otram roku un problēma atrisināta.
2010.
Tiek izsaukta policija un abi arestēti. Roberta māte iesniedz kriminālprocesu par smagiem miesas bojājumiem. Zēnus izslēdz no skolas, viņi nesaņem skolas beigšanas atestātu un nevar turpināt mācības. Roberts iekārtojas par pārdevēju Makdonaldā, bet Markuss par krāvēju.

Roberts stundās ir nemierīga, traucē citiem ar savu pļāpāšanu.
1990.
Robertu atstāj pēc stundām, viņš ārpus grafika tīra klases telpas. Tagad stundās viņš ir mierīgs un nevienam netraucē.
2010.
Ārstu grupa Robertam diagnosticē pavājinātas uzmanības sindromu smagā formā. No r
ītiem un vakaros zēnam injicē lielās dozās nomierinošus preparātus, līdz viņš no tiem kļūst atkarīgs. Stundās Roberts ir apātisks, bet nevienam netraucē. Skola iegūst papildu psihologa vakanci un paaugstinātu finansējumu darbam ar bērniem ar īpašām vajadzībām.

Roberts spēlējot fubolu nejauši izsit logu un saņem no tēta pērienu.
1990.
Apdrošināšanas kompānija atlīdzina zaudējumus, Roberta kabatas nauda tiek uz pusi samazināta, un tagad spēlējot futbolu viņš ir uzmanīgāks.
2010.
Kaimiņiene ziņo par tēva vardarbīgu izturēšanos pret dēlu. Roberta māte liecina par analogu notikumu pirms gada. Roberta tēvam aizliegts mēnesi tuvoties Robertam. Psihologs parunā ar māsu un konstatē ka arī viņa pārcietusi varmācīgu apiešanos. Roberta māte šķiras no vīra, zēnu pēc tam regulāri apmeklē psihologs.

Ahmeds slikti zina vācu valodu un paliek 8.klasē uz otru gadu.
1990.
Vasarā Ahmeds ņem privātstundas, biežāk pavada laiku ar vāciski runājošiem bērniem un gadu vēlāk saņem sekmīgu atestātu.
2010.
Ahmeda lietu nosūta cilvēktiesīb komitejai. Prese ir sašutusi par skolas rīcību. Virsraksti vēsta "Vācu valoda nav pasaules galvenā valoda un visiem tā nav jāzin" "Ahmeda lieta- tipiska rasu diskriminācijas lieta" Sabiedrības spiediena ietekmē Ahmedu eksaminē no jauna pēc 3. klases līmeņa testiem, kurus viņš nokārto. Izlaiduma eksāmenus Ahmeds nokārtot nespēj un nesaņem atestātu, vācu valodu joprojām neprot, kļūst par bezdarbnieku un alkoholiķi.

Roberts iemet skudru pūznī petardi.
1990.
Daži desmiti no 4676928 skudrām iet bojā.
2010.
Par to uzzina grenpeace, kuriem pievienojas Dabas aizsardzības nodaļa, Zaļo partijas nodaļa, bāriņtiesa un kriminālpolicija. Robertam diagnosticē antisociālu uzvedību, noslieces uz piromāniju un tendenci uz vardarbību. Roberta vecākiem, brālim un māsai jāiziet ģimenes psihoterapijas kurss. Zēna vecāku dzīvoklī notiek kratīšana, tiek meklēti varmācību propagandējoši materiāli. Roberta dators tiek arestēs, jo tajā ir instalēts counter strike. Lieta nonāk terorisma apkarošanas nodaļā un Roberta tēvam pēc profesijas pilotam, ir aizliegts lidot līdz mūža beigām.
Tev patiks šie raksti
