local-stats-pixel fb-conv-api

Tech ziņas 2 - Volvo prezentēja jaunu bezpilotnieka kravas auto bez kabīnes...13

64 7 13 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 13

0/2000
Autoram. Tavā pievienotajā video ir skaidri izklāstīts ka šis vilcējs ir radīts loģistikas centriem un ostām,lai aizstātu "šunterus",tie ir puspiekabju pārvietotāji slēgtās teritorijās. Kravas auto šoferi neizzudīs kamēr vien pa ceļiem pārvietosies jebkādi citi cilvēka vadīti translorta līdzekļi. Savā 12 gadu tālbraucēja karjerā esmu tik daudz dīvaiņu sastapis uz ceļiem,ka jebkurš mākslīgais intelekts vienkārši nokārtos ko tādu redzot. Nestrīdos par to ka kompis spētu precīzāk noreaģēt kādā standarta situācijā vai arī labāk savāktu izslīdējušu piekabi, bet kompis nespēj prognozēt un intuitīvi sajust citu braucēju stulbumu. Tā pat kompis nespēj izveidot acu kontaktu ar uz pārejas stāvošu cilvēku,lai saprastu kas sekos tālāk. Nesalīdzini žurku ķērāju ar 42 tonnu auto vadītāju.
3 0 atbildēt

Autor, es tomēr atļaušos nepiekrist viedoklim par to, ka izzudīs šoferis kā amats. To nevar ne tuvu salīdzināt ar kalkulatoru vai modinātāju, jo auto vadīšanā ir gaužām maz eksaktā elementa. Neviens robots nevar spēt reaģēt uz nestandarta situācijām adekvāti - to spēj tikai cilvēks. Piemēram: ir situācijas, kurās mazāks risks ir avarēt (iebraukt grāvī), nekā spītīgi turēties starp divām baltajām līnijām uz ceļa... Robotam var pateikt, ka jāseko līnijām, bet braukt grāvī - nekā.

Un, autor, vai nav kauna par savu super frāzi "...vecāka gadagājuma cilvēks, vai pat sieviete..."? emotion Vīrieši ir cilvēki, bet sievietes nē? Dulls!?

2 0 atbildēt

 emotion 

1 0 atbildēt

IVECO jau līdzīgu kravas vilcēju ir veiksmīgi testējuši bezpilota režīmā.Kabīne tikai vienam šoferim-operātoram. Noteikti VOLVO jau testa modelim atgriezīsies pie kabīnes šoferim.Es nebūtu tik leils sapņotājs, jo šoferais-operators šādam transportam nepazudīs vismaz mūsu laikmetā.IVECO un MERCEDESS gan neparedz nākotnē likvidēt šofera-operatora profesijas šādiem bezpilota kravas transportam.Tiks kardināli izmainīta šofera profesiju funkcijas.No vienkārša šofera nākotnē kravas mašīnu vadītāji pārkvalificēsies par kravu pārvadājumu un kravas transportēšanas operātoriem.Respektīvi pa ceļu mašīnu vadīs programmatūra, bet šoferis būs maršruta koordinators.Respektīvi darbosies ar programmatūru,izvēlēsies maršrutu un uzraudzīs kravas pārvadājuma procesu,un nepieciešamības gadījumā varēs pārņemt vadīšanas funkcijas.Tāda vismaz ir  MERCEDESS, IVECO ,SCANIA un TESLAS nākotnes vīziju koncepcija kā tiks organizēti sauszemes kravu paŗvadājumi ar bezpilota tehnoloģiju palīdzību.VOLVO nebūs izņēmums, jo savu bezpilota kravas vilcēja conceptu vel nav testējuši reālā laikā ar reālu pārvadājumu  ne reizi atšķirībā no lielākajiem konkurentiem!!   MERCEDESS ir jau testējuši sabiedriskā transporta autubusu 50  kilometru izveidotā trasē uz esoša transporta ceļa.Ko var secināt, ka autobusi bezpilota režīmā nekursēs ātrāk par 60-70km/h, respektīvi pilsēttransporta maksimālajos ātrumos tas viss ar bezpilota tehnoloģijām notiksies, un nekas būtiski nemainīsies  vismaz mūsu dzīvēs tuvāko 100-150 gadu griezumā, kamēr transports nepacelsies stabili no zemes gaisā un nepaliks par lidojošu transportu neskaitāmos paralēlos un līmeņos šķērsojošā transportā, kā lidojošš transports  kādu mēs pagaidām esam redzējuši tikai fantastiskās filmās kā 7 elements utt upp!! Profesija kā šoferis nepazūdīs vismaz mūsu dzīves laikmetā, bet  profesionālo šoferu darbu specifika gan mainīsies diezgan kardināli ,kādas funkcijas šoferim būs jāveic kravu un pasažieru pārvadāšanai!!!

1 0 atbildēt

 emotion 

1 0 atbildēt