Vakardien publicēju rakstu par krāsu tabulu, ar kuras palīdzību var iegūt jebkuru sev vēlamās krāsas toni, izmantojot Inscape vektorgrafikas rīku. Komentāros sastapos ar viedokli, ka RGB ir pareizāka krāsu sadalījuma interpretācija kā RGBA krāsu sadalījuma mehānisms, taču atļaušos piezīmēt, ka ar RGB krāsu sadalījumu nav iespējams iegūt vienmērīgi izklātus krāsu toņus, jo krāsu toņu maiņa dažādos krāsu līmeņos ir atšķirīga.
Problēmas ar RGB:
- pārveidojot krāsas uz melnbaltajiem toņiem, krāsu sadalījums krāsu līmeņos ir neatbilstošs
- krāsu toņu maiņa atsevišķos krāsu līmeņos ir nesamērīga
- lai iegūtu pelēkos toņus visos krāsu līmeņos ir jābūt vienādam krāsu sadalījumam
Izmantojot RGBA krāsu sadalījuma mehānismu, šo problēmu ir iespējams apiet, lai gan saglabājas zināmas nepilnības. Ar caurspīdību RGBA tabulā izteiktu krāsu var padarīt tumšāku uz melna fona vai gaišāku uz balta fona, mainot caurspīdības līmeni, taču dzeltenā krāsa joprojām būs par gaišu, kas ir mantota RGBA nepilnība no RGB krāsu sadalījuma mehānisma.