Tādi roboti, kā robots-suns Spot no Boston Dynamics ir visai unikāli un bieži izpelnās lielu uzmanību. Taču nu, robots-suns vairs nav nekas jauns, Kawasaki ir iepazīstinājis pasauli ar robotu-kazu, kas var pārnēsāt arī cilvēku gluži kā zirgs.
Kawasaki izveido robot RHP Bex (hereinafter called “BEX”)6
Robots-kaza ir nosaukts par Bex, kas angļu valodā tiek izrunāta līdzīgi kā Alpu savvaļas kaza. Jaunajam robotam, kas izskatās pēc kazas ir ragi ar gaismām, smalkas kājas, kas var tikt pazeminātas un no kurām var izbīdīt riteņus. Tas arī ir pietiekami izturīgs, lai uz tā varētu uzsēsties cilvēks un pārvietoties gluži kā uz zirga.
Kawasaki kopš 2015. gada ir strādājis pie “Robust Humanoid Platform” (RHP) jeb cilvēka izskata robota, ko nosauca par Kaleido.
Četrkājains robots RHP Bex (turpmāk tekstā "BEX"😉
RHP Bex ir arī kaut kas tāds, kas tiks atklāts pirmo reizi. Pastāstiet mums par attīstības fonu.
Izstrādājot Kaleido, mēs sajutām grūtības, ko rada roboti, kas staigā uz divām kājām. Tā kā humanoīdiem robotiem ir tāda pati forma kā cilvēkiem, viņiem ir iespēja galu galā darīt visu, ko var cilvēki, un tiem ir liela daudzpusība. Tomēr, iespējams, vēl paies ilgs laiks, līdz mēs redzēsim to praktisko izmantošanu.
No otras puses, mēs izstrādājam arī servisa robotu Nyokkey, kas autonomi pārvietojas uz riteņiem un aptuveni gada laikā spēj pāriet uz demonstrācijas testēšanas fāzi. To bija iespējams izstrādāt īsā laika posmā, bet, runājot par mobilitāti pa nelīdzenu virsmu, neizbēgami piemērotākas ir kājas nekā riteņi. Starp humanoīdu robotu un Nyokkey ir jābūt zonai. Mēs domājām, ka šajā jomā varētu būt arī biznesa iespējas.
Tieši šī iemesla dēļ mēs sākām izstrādāt robotu Bex, kas staigā uz četrām kājām. Mēs uzskatām, ka mūsu izstrādātā staigāšanas tehnoloģija humanoīdiem robotiem noteikti būs piemērojama arī četrkājainajiem robotiem.
Kādās situācijās Bekss tiks izmantots?
Pirmkārt, mēs uzņemamies vieglas kravnesības, piemēram, materiālu transportēšanu būvlaukumā. Pašlaik mēs veicam izstrādi ar mērķi sasniegt 100 kg maksimālo lietderīgo slodzi.
Vēl viena joma ir pārbaudes. Iespējama izmantošanas metode būtu Beksam patrulēt pa plašo rūpnīcas teritoriju un pārbaudīt pašreizējo mērinstrumentu stāvokli, pārbaudot kameras attēlus no attālas vietas. Vēl viena iespējamā izmantošanas metode būtu Bex transportēt ražu, ko cilvēki ir novākuši lauksaimniecības zemēs.
Kawasaki ir pozicionējis šo Bex kā vienu no humanoīdiem robotiem un pašlaik virzās uz priekšu tā attīstībā. Četrkājainie roboti jau ir, bet tādu robotu ar rokām kā humanoīdam nav daudz. Mēs uzskatām, ka tas ir nozīmīgs darbs pie četrkājainajiem robotiem uzņēmumā Kawasaki, kas ir centies attīstīt humanoīdu robotus.
No otras puses, lai gan bāze ir humanoīds robots, Bex augšējā puse nav fiksēta. Mēs vēlamies turpināt to pielāgot dažādām lietojumprogrammām. Mēs veidosim partnerības un augšējo pusi atstāsim pārējo partneru ziņā, kas varētu būt būvuzņēmums būvlaukuma gadījumā vai iekārtu ražotājs, ja tiek izmantots rūpnīcā. Kawasaki koncentrēs spēkus uz četrām kājām, kas veido ķermeņa apakšējo pusi, un mēs vēlamies to piedāvāt kā atvērtu inovāciju platformu.
Kaleido sver 80 kg. Tās divas kājas iztur 80 kg. Gluži pretēji, Beksam ir četras kājas, kas potenciāli spēj izturēt 160 kg. Mēs demonstrēsim cilvēka braucienu uz Bex. Vietnē iREX nāciet un skatieties ne tikai Kaleido, bet arī tā brāļus un māsas draugus un Beksu.
https://event.kawasakirobotics.com/jp/irex2022/en/humanoid/kaleido-slim/