Šis raksts ir par 8 jocīgākajiem lidaparātiem, kuri ir pacēlušies debesīs. Domāju, ka jums patiks!
8 jocīgākie lidaparāti, kuri ir pacēlušies gaisā!13
De Lackner HZ-1 Aerocycle
Velns! Šis lidaparāts ir mazāk ticams nekā 80% no Inspektora Gadžeta aprīkojuma. Tomēr šis lidaparāts bija īsts un tiešām lidoja.
1950. gadā, amerikāņu armijniekiem vajadzēja tikt pāri kaujas laukam, bet arī izvairīties no mīnām, kuras braucot ar mašīnu varēja eksplodēt. Gaisa motocikls likās ideāls, lai paveiktu šo uzdevumu, neskatoties uz to cik stulbi tas izskatījās. Pamatā tas ir bezkabīnes helikopters, kur pilotam jāstāv kājāš līdzīgi kā „Segway”
Vadīt šo lidaparātu var pārvietojot smaguma centru uz to virzienu uz kuru vēlas lidot. Tā pat kā ar „Segway”. Apbrīnojami, bet lietas izskatījās labi testa laikā. Armija nekaunīgi teica, ka gaisa motocikls ir moderns aizvietojums zirgu kavalērijai. Iegūstot lidojošus armijniekus, kuri virpuļo savus zobenus cīņas skaņās, taču tam nebija lemts notikt.
Viņi sāka testēt lidojošo motociklu ar nepieredzējušu cilvēku, kuram jāizdomā kā vadīt šo lidaparātu. Īstenībā braukšanā līdzinājās kā braukšana ar motociklu, taču pirms tam ir nepieciešamas pāris avārijas, lai to saprastu. Pat testējot ierīces izpletni viss beidzās traģiski. No vairākiem uzbūvētiem lidaparātiem tikai viens ir saglabājies.
Hafner Rotabuggy
1943 gadā Britiem vajadzēja divas lietas: mašīnu, ar kuru āti var tik ārā no kaujas lauka un ar kuru var droši izvest armijniekus. Britu inženieri nodomāja: „Ir nepieciešams džipa tipa helikopters.” Un tā radās „Hafner Rotabuggy”
Neraugoties uz svešzemju dizainu tas bija savāds pat priekš Britu standartiem un testēšana bija diezgan laba gan lidošana, gan vadīšana (par spīti problēmām, kuras saistās ar lidošanu stipra vēja apstākļos, iztēlojos kārdinājumu ieslēgt rotorus kamēr uz zemes un mēģināt izlauzties cauri pretinieku kājniekiem kā zāles pļāvējs). Hafners gandrīz parakstīja līgumu 1944. gadā, bet cits lidaparāts sevi pierādīja kā labāku, lai pārvadātu bruņutehniku. Līgums tika atcelts, bet Rotabuggy atrodas muzejā.
Goodyear Inflatoplane
Vienu vārdu sakot šis lidaparāts izturīgs un piepūšams. Kad ASV armijai vajadzēja nedārgu glābšanas lidmašīnu, viņi izdomāja sniegt iespēju piepušamajam „inflatoplane” tālajā 1955. gadā.
Izveidots no gumijas un neilona, lidmašīnu varēja piepūst nieka 5 minūtēs un lidošanas ātrums bija 115 km/h.
Šo lidaparātu uzprojektēja neticami ātri, tikai 3 mēnešu laikā (normāli lidmašīnas konstruē gadiem ilgi). Vēlāk noskaidrojās, ka degvielas uzpildīšana bija murgs, jo fabrika parasti netaisīja ideālu degvielas tvertni. Maksimālā krava bija tikai 104 kg, tas nozīmēja sliktas ziņas glābjamajam cilvēkam. Testēšana arī izrādījās murgs, it īpaši, kad lidmašīna mazliet pavēršas spārni var vienkārši nolūzt.
Tomēr tika veiktas dažas veiksmīgas glābšanas, taču negadījumu bija vairāk un tas neattaisnoja ieguldītos līdzekļus. Pēc armijas oficiālā, bet komiskā paziņojuma „nederīgs priekš militārās darbības, jo to var notriekt ar labi tēmētu bultu un loku” projekts tika pārtraukts 1962. gadā.
Vought XF5U
Ko, tu domāji ka lidmašīnām nepieciešami spārni lai lidotu? Tev jāatvainojas XF5U draudziņ!
II Pasaules kara laikā, ASV armijai, kura karoja Klusajā okeānā, bija nepieciešams lidaparāts, kurš varēja ietaupīt degvielu un lidot ļoti ātri, neskatoties uz to cik stulbi tie izskatīsies. Šie daži vārdi noveda pie XF5U – diska veida lidmašīna, kura izskatījās pēc NLO (starp citu arī tika ziņots par šiem lidaparātiem testa laikā)
Divi no šiem lidaparātiem tika uzbūvēti un testēšana notika diezgan labi. Inovācijas propelleros samazināja pretestību, kas padarīja lidaparātu daudz efektīvāku. Taču armija izdomāja pāriet uz reaktīvajām lidmašīnām tieši pēc kara, nonāvējot propellera veida XF5U. Kad pienāca laiks iznīcināt prototipu, lidaparāts bija tik labi būvēts, ka bija nepieciešama graušanas bumba un pirmie divi sitieni pat neatstāja iespiedumus.
XP-82 Twin Mustang
P-51 Mustang ir diezgan laba lidmašīna. Kas būtu vēl labāk? Hmm… pagaidi, izdomāju! Paņem divus P-51savieno spārnu un gatavs. Tā radās XP-82.
Tici vai nē dvīņu mustangs bija diezgan labs. Vien kabīne paredzēta lidošanai, bet otra paredzēta navigācijai vai ieročiem. Dvīņu mustangi bija efektīvi. Izveidojās frāze= komandas darbs tiem, kuri uzdrīkstējās uzbrukt gaisa spēku siāmas dvīņiem. Tas bija ideāla lidmašīna, ja pirmais pilot un otrais pilots ienīda viens otru vai viens no viņiem smakoja nelabi.
Sākotnējais dizainam bija dažas problēmas nokļūst gaisā un piloti sūdzējās par vidēju nostāju, kas radīja dažas grūtības. Testi bija veiksmīgi neilgi pēc II pasaules kara beigām. Lidmašīnas labi noderēja Korejā, eskortējot lielas lidmašīnas un ik pa laikam notriecot kādu ķīniešu lidmašīnu. Rezerves daļas bija grūti iegūstamas, jo tika ražotas citas lidmašīnas Aukstā kara vajadzībām. Korejas kara beigās, dvīņu mustangu ēra bija galā.
XFV-1 Pogo
Vertikāli paceļošās lidmašīnas ir ikdienišķa lieta mūsdienās, bet tas prasīja daudz neprāta un kļūdu. Piemēram jums ir XFV-1, viens no diviem konkurējošiem dizainiem, kuri darīja vienādas lietas: sēdēt kabīnē un mesties tieši debesīs.
Pēc īsa testa lidojuma 1953. gadā tā pirmais īstais lidojums notika 1954. gadā attaisnoja sevi paceļoties vertikāli un lidinoties.
Tad kāda ir problēma? Pacelšanās nav problēma, bet ir vēl jānosēžas. Pilotam bija jāpiezemējas pilnīgi neko neredzot vai pilotam bija jāskatās par plecam un uzmanīgi jānosēdina lidmašīna uz palaišanas ierīces. Iedomājieties to darot trauksmes situācijā uz karakuģa.
Aerospacelines Pregnant Guppy
Labi, atzīsim, ka mums nav nemazākās jausmas kā lidošanas principi strādā. Ja šī ierīce spēj lidot, tad jūs varat pielikt spārnus un propellerus jebkurai vecai lietai un var lidot.
The Aerospacelines 21024V bija izveidots nepieciešamībai. NASA bija nepieciešams pārvietot lielu Saturn V detaļas no Kalifornijas un Teksasu un Floridu priekš topošajiem mēness lidojumam. Viņi nopirka Pan Am reaktīvo lidmašīnu un aizdedzināja lāpas. Lidmašīnas jums tika izstiepts vairāk par 3m. Kabīne tika izmesta ārā un visa aizmugure bija atdalāma prieks vieglākas kravas ievietošanas.
Kad tas iznāca to nosauca par "Pregnant Guppy". Vans Nujs (Van Nuys)lidostas amatpersona Kalifornijā bija ļoti sanervozējies par iespējamu katastrofu, kad lidmašīna pacēlās un katram gadījumam izsauca policiju un ugunsdzēsēju.
Bet Pregnant Guppy bija droša. Tika radītas arī citas lidmašīnas kā Super Guppy un Debesu monstrs (Sky Monster). Tos NASA izmantoja līdz pat 1970 gadam.
SNECMA Coleoptere
Un… vēl viens neprātīgais vertikālās pacelšanās lidmašīna franču izpildījumā.
Coleoptere bija pat ierastāks lidmašīnas dizains nekā XFV-1. Ja jūs varat noticēt palielināta aizmugure un īsie spārni pat palīdzēja sākotnējos izmēģinājumos. Tas palīdzēja pacelties.
Diemžēl viņi aizmirsa par lidošanas aspektiem, kas ir ļoti svarīgi lidmašīnas dizainam. Testa piloti teica, ka lidmašīna ir ļoti nestabila lidošanas laikā un tāpēc bija nepieciešams kaut ko darīt ar aizmugurējiem spārniem.
Devītajā lidojumā Coleoptere cieta avārijā un sadega, un militāristi nodomāja „par ko mēs vispār domājām?” Programmu pārtrauca 20. gadsimata 60-tajos gados. Nekas līdzīgs vairs netika būvēts.