Vai zināji, ka frikadeles ir labākie pārdevēji un ka IKEA veikalos nav pulksteņu?
Triki, ko izmanto IKEA, lai pārdotu vairāk28
Frikadeles palīdz pārdot mēbeles
Gerds Dievalds (Gerd Diewald), viens no IKEA vadītājiem ASV, apgalvo, ka frikadeles ir labākie mēbeļu pārdevēji. Frikadeles ir viens no populārākajiem produktiem šajā mēbeļu veikalā – katru gadu IKEA apmeklētāji visā pasaulē notiesā apmēram miljardu frikadeļu. Kā tad frikadeles palīdz pārdot?
Izsalcis klients ir slikts klients. Tieši tāpēc ēdināšanas zona atrodas veikala vidū. Ir zināms, ka paēdis klients būs laipnāks un labākā omā, un tas palielina iespēju, ka viņš kaut ko nopirks.
Frikadeļu cena IKEA veikalā ir salīdzinoši maza, līdz ar to apmeklētājiem rodas iespaids, ka IKEA ir dāsns veikals un ka pārējās lietas šeit arī nav nemaz tik dārgas. Rezultātā mēs neviļus pielasām savu iepirkumu grozu ar vairākiem sīkumiem, kurus mums nemaz nevajag.
IKEA matračiem ir nestandarta izmērs. Un tas ir ar nolūku.
Daļa IKEA matraču tiek ražoti nestandarta izmēros. It kā jau sīkums – nopērc IKEA gultu un viss kārtībā. Bet ir viena lieta, par ko neaizdomājamies, - palagi. Standarta palagu ražotāji ražo palagus standarta izmēra gultām, un tie neder IKEA gultām. Tāpēc, pērkot IKEA matraci, rēķinies, ka varēsi pirkt tikai IKEA palagus, jo tikai IKEA ražo palagus sava izmēra matračiem. Tas pats stāsts arī par spilveniem. Nopirki spilvenu IKEA? Uzmini, kur pirksi spilvena pārvalku?
Ir divas dienas gadā, kad vari iepirkties lētāk
Visos IKEA veikalos ir atlaižu nodaļa (As-Is). Tajā var iegādāties preces ar maznozīmīgiem defektiem par 70% lētāk. Diemžēl nepieredzējis pircējs visbiežāk šajā nodaļā nopirks nevajadzīgu un saplēstu lietu, bet var būt arī citādi.
Kāds IKEA darbinieks padalījies ar informāciju, ka labas kvalitātes lietas atlaižu nodaļā var nopirkt tieši pēc pavasara un vasaras izpārdošanas. Tas tāpēc, ka šajā laikā ir ārkārtīgi liels atgriezto preču skaits, kuras pircējiem nav patikušas vai kaut kādu iemeslu dēļ nav tikušas izmantotas. Un visas šīs atgrieztās lietas taisnā ceļā nonāk atlaižu nodaļā. Iezīmē kalendārā 1.aprīli un 1.augustu – tās ir tavas džekpota dienas IKEA!
IKEA darbinieki ar tevi neuzsāks sarunu, jo viņi nedrīkst
IKEA darbinieks nekad tev nepienāks klāt un neteiks: ‘’Vai varu kā palīdzēt?’’ Tas tāpēc, ka viņiem tas ir aizliegts. Veikala darbinieki ļauj tev izdarīt pašam savas izvēles. Jo tas ļauj nopelnīt vairāk.
Ja pārdevējs piedāvās palīdzēt, tu neiedarbināsi savu iztēli. Iedomājies – tu stāvi IKEA un domā, kā šie pasteļkrāsas aizkari piestāvēs tavam logam. Un kā šie spilveni pieskaņosies tiem. Un pēkšņi pārdevējs pienāks un pamodinās tevi no skaistā domu lidojuma. Nē, IKEA ļauj tev sapņot par to, kā visas šīs lietas iederēsies tavā mājoklī, un ļauj tev tās nopirkt.
Tomēr, ja tev ir vajadzīga palīdzība, tu, protams, vari vērsties pie IKEA darbiniekiem. Viņi priecāsies tev palīdzēt un būs ārkārtīgi laipni.
Veikala uzbūve liek mums iztērēt vairāk naudas
Par to, ka IKEA veikals ir gatavais labirints, mēs zinājām jau pirms IKEA tika atvērts Latvijā. Internetā par to joko jau sen, bet šādai uzbūvei ir savs iemesls. Veikals vēlas, lai tu apmaldies.
Arhitekts Alans Penns (Alan Penn) no Londonas skaidro, kā tas strādā. Viņš saka, ka, ja nav taisnu līniju, cilvēks sāks iet uz riņķi un nonāks vienā un tajā pašā vietā atkal un atkal. Stundu šādi riņķojot, cilvēks jutīsies apmaldījies un aizmirsīs iemeslu, kādēļ vispār šurp atnācis.
Penna aprēķini liecina, ka apmēram 60% pirkumu IKEA notiek neplānoti.
Cilvēki pērk IKEA mēbeles, jo iegūst pievienoto vērtību no tā, ka paši tās salikuši kopā
Psiholoģijā pastāv termins ‘IKEA efekts’. Šī efekta rezultātā cilvēks augstāk vērtē tās lietas, kuru tapšanā piedalījies pats. Tas ir tā – tu stundām ilgi liec kopā kaut ko no IKEA, apmaldies instrukcijā, pazaudē dažas šausmīgi svarīgas detaļas un finālā nogursti. Un atkal dodies uz IKEA, jo tev patika tas, ka ieguldīji darbu skapīša vai gultas tapšanā.
Klientiem IKEA patīk vairāku iemeslu dēļ. Svarīgākie noteikti būtu zemā cena un universālais dizains. Bet pāri visam – fakts, ka mēbeles jāsaliek viņiem pašiem.
Tie grozi ar visādiem sīkumiem tur ir ne bez iemesla
IKEA veikali ir pilni ar groziem, kuros atrodas visādi sīkumi – rotaļlietas ,salvetes utt. Cilvēka domāšana strādā tā – ja tas ir daudz, tad tas ir lēts. Tu nopirksi tās salvetes, karotes, olu taimerus utt. nevis tapēc, ka tev vajag, bet tāpēc, ka tev liksies, ka tie ir lēti (bet nav). Šis triks ir labs veids, kā pārdot lietas bez atlaidēm, liekot mums domāt, ka esam nopirkuši tās pa lēto.
IKEA izmanto tos pašus trikus, ko kazino, lai liktu mums nopirkt vairāk
Esi ievērojis, ka IKEA veikalos nav logu un lielu (strādājošu) pulksteņu? Šo triku IKEA ir aizņēmies no kazino. To dara tāpēc, lai liktu apmeklētājam zaudēt laika izjūtu.
Tiklīdz noņem logus un pulksteņus, cilvēki zaudē laika sajūtu un šopingam velta vairāk laika. Nav nekā, kas viņu uzmanību novērš no ‘’svarīgu un vajadzīgu’’’ lietu pirkšanas.
Ne velti pie izejas pārdod lētus hotdogus un saldējumu
Esi pabeidzis savu klīšanu cauri IKEA labirintam un esi gatavs maksāt. Daži klienti pie kases paķer šoku. Tās mazās lietiņas, kura katra nemaksā neko, kopā maksā ļoooti daudz. Atzīsti – ir sāpīgi šķirties no lielas naudas summas par lietām, kuras tev nemaz nevajag. Bet IKEA prot dziedēt sāpes, ko rada lielas naudas summas iztērēšana.
Uzreiz aiz kasēm tiek tirgots lēts saldējums un hotdogi. To cena ir zemāka nekā jebkur citur apkārtnē. IKEA negrib, lai no veikala izej dusmīgs un ar sajūtu, ka esi iztērējis pārāk daudz naudas. Pie izejas tu noteikti nopirksi hotdogu vai saldējumu, un pēdējā lieta, ko nopirki IKEA, būs bijusi tiešām lēta un izdevīga.