local-stats-pixel fb-conv-api

Zārds (karkasa rāmji)2

51 0

Šoreiz pacentīšos uzrakstīt kā izveidot zārda karkasa rāmjus. Kā jau iepriekšējā rakstā minēju šāda zārda karkasa rāmjiem kopā ir nepieciešamas sešas trīsmetrīgas kārtis, divas divi ar pusi metrīgas kārtis un divas vienu ar pusi metrīgas kārtis. Ja kāršu garums ir mazāks vai lielāks, tad attiecīgi būs vajadzīgi citi novietojuma attālumi.

Svarīgākais karkasa rāmju izveidē:
+ lai starp balsta rāmjiem veidotos aptuveni sešdesmit grādu plats leņķis
+ lai starpkārtis veidotu pietiekamu pārkari no balsta rāmjiem, tomēr pārkare nebūtu pārāk liela, nepadarot starpkārtis salaužamas
+ lai zemākā starpkārts būtu pietiekami augstu no zemes, kas nodrošinātu labu ventilāciju un neļautu sienam uzņemt mitrumu no zemes, kad tā ir samirkusi
+ lai starpkāršu zemakā un vidējā sprauga būtu pietiekami apjomīga, tajā varētu salikt sienu

Rāmja salikšanu ērti ir realizēt izvēloties līdzenu virsmu uz zemes. Manis sagatavotā rāmja salikšanai būtu nepieciešams uz līdzenas zemes virsmas uzzīmēt 262x300cm lielu taisnastūri.
o attiecīgi īsāko malu sadalot uz pusēm
o veidot divas atzīmes rāmja augšējo balstkāršu saskaršanās vietām ar taisnstūri - 12cm no vidus vai 138cm no ārmalas
o veidot divas atzīmes rāmja apakšējo balstkāršu saskaršanās vietām taisnstūrī - 130cm no vidus vai 20cm no ārmalas
o veidot trīs atzīmes uz garakajām taisnastūra malām - 78cm, 128cm un 197cm no augšmalas vai 65cm, 134cm un 184cm no apakšējās malas

Pēc tam taisnstūrī sakārtot kārtis vienam rāmim, kas starp balstkārtīm ļaus veidoties sešdesmit grādu leņķim un attieciīgās starpkārtis novietojot pa vidu starp garāko malu atzīmem, veidos vienādu pārkari abās rāmja malās.

Kad kārtis ir attiecīgi novietotas uz zemes, tad var kāršu krustošanās vietās zemē iedzīt mietiņus, kas atvieglo zārda rāmja sastiprināšanas darbus. Pirms atsevišķa rāmaja sastiprināsanas, kārtīs labi ir izgrebt no 1cm līdz 2cm dziļu iedobi, izvērtējot kārts biezumu, kas uzlabo zārda karkasa rāmju stabilitāti. Pēdējais ir kāršu krustošanās vietās izurbt pietiekami dziļus caurumus un izvēloties attiecīgam dziļumam paredzētas skrūves saskrūvēt atsevišķio rāmi. Ja kāršu biezums salaiduma vietās nepārsniedz 8cm, tad uz iedobju rēķina visai rāmja sastiprināšanai var izmantot 8cm garas skrūves.
Agrāk kāršu salaiduma vietas sastiprināja ar koka tapām, pilnībā izurbjot caur abām sastiprināmajām kārtīm, pēc tam izurbuma vietā ievietojot koka tapu, kurai abi gali bija šķērseniski iezāģēti, lai pēc tam galus atplestu ar koka vai metāla ķīli, kas tapu nostiprināja un neļāva tapai izurbtajā caurumā staigāt.

Nakošajā rakstā pamēģināšu uzrakstīt, kā būtu saliekams zārda karkass, lai uz tā varētu sākt kraut izžāvētu sienu.

mēģini, vērtē, komentē emotion

51 0 2 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 2

0/2000

Paldies tev! Vēl pāris dienas atpakaļ štukoju, kur ņemt pareizos zārda izmērus! emotion 

1 0 atbildēt

Tad lūk, vismaz manā jaunībā ap 1956 gadu Kurzemē pie Jaunlutriņiem, siena zārdus darināja saslienot divus vārtus. Par karkasiem toreiz neviens nerunāja. Tas vārtu rasējums te ir kā kādreiz tos darināja. Domāju, ka gulēt uz paletes iekārtotas guļamvietas ir kā romantiski tā patīkami. Uz laukiem, ja kūtī jau bija savests svaigs siens, senāk neviens istabā negulēja, vismaz jauni ļaudis nē. Vīstošs siens, tā ir TĀDA SMARŽU BUĶETE, kas paliek prātā visu mūžu. 😀

0 0 atbildēt