local-stats-pixel fb-conv-api

Stjuartu un Aviācijas žargons 10121

271 4

Sveiki.

Ja esi lidojis, gan jau ka esi dzirdējis “Cabin crew,arm doors and corsscheck” vai kad mēs runājam par šo “Bobu”? Tas ir laiks uzzināt, jo tas ir manās interesēs ,lai mani pasažieri nebūtu pilnīgākie analfabēti. Ļaujiet man vest skaidrību un paskaidrot aviācijas un stujartu žargonu.


ABP- jeb Able Bodied Passengers.

Šie ir tie cilvēki, kurus mēs izvēlamies lai palīdzētu mums avārijas situācijā. Priekšroka tiek dota stjuartiem kuri nav aktīvi, avārijas dienestu darbiniekiem, kā arī militāristiem. Sēžot avārijas izejas rindā nāk arī liela atbildība. emotion

Actual Flying time- kad “chocks” (Nezinu kā tas tulkojas latviski lol), tiek noņemti pirms izlidošanas, un tiek uzlikti kad lidmašīna apstājas pie lidostas.

AOG - jeb “Aircraft on Ground”. Tas nozīmē, ka lidmašīna nav lidot spējīga, un ir vajadzīgs remonts. Aviokompānijas to ienīst, jo lidmašīnas uz zemes nerada naudu. Bet mums tas patīk, jo tad man nav jāklausās tavās vaimanās ka tev bail lidot!

Apron jeb lidostas daļa kur lidmašīnas noparkojas. Tas nav skerjceļš…

Area of Weather - jeb slikti laikapstākļi. Piloti dara visu iespējamo ,lai izvairītos no šīs zonas. Bet ja godīgi- nelielas gaisa bedres nav nākušas par sliktu nevienam, un tev ir iespējams bezmaksas pamēģināt “amerikāņu kalniņus” emotion ….neredzu par ko var sūdzēties.

“Arm and Cross Check” - visi kas lido ir dzirdējuši šo, vai līdzīgu tekstu. Pirms izlidošanas,vecākais stjuarts prasa ,lai durvis tiek pārslēgtas avārijas režīmā. Tas tiek darīts, jo- ja rastos avārijas situācija, un mums vajadzētu Tevi dabūt arā 90 sec laikā, avārijas slaidi palaistos automātiski, tiklīdz mēs atveram durvis. “Crosscheck” nozīmē, ka mēs fiziski pārbaudām pretējas durvis, un pārliecināmies ka tās ir avārijas režīmā.

ATC- Air traffic control jeb gaisa satiksmes kontrole. Seko un nodrošina lidojuma drošību no zemes, un vada lidmašīnu pacelšanos/nolaišanos.

All call - īsi sakot- konforences zvans starp visiem stjuartiem, lai pārliecinātos ka katra stacija ir gatava avārijas situācijai.

Blue Juice- jeb šķidrums , ar ko tiek uzpildītas lidmašīnas labierīcības.

BOB jeb “Babe on Board. Saukts arī par “bumbulīti” , “mazulīti”, utt. Tev ir lieliskas iespējas par tādu kļūt, tikai pārliecinies ka tu atnes mums ko garšīgu emotion

Bottle of Throttle - laika periods kad mēs varam dzert pirms lidojuma. Parasti tiek pavadīts viesnīcas bārā.

Bidding - lai gan man ir palaimējies, un es lidoju tikai garos lidojumus uz daudzām jaukām vietām, mēs sākumā nekad nedabūjam ko mēs vēlamies. Un lai mēs dabūtu ko mēs gribam, mēs veicam ļoti sarežģītas manipulācijas ar saviem grafikiem, veicam dažādas apmaiņas utt. Ļoti sarežģīta sistēma, jo aviācijas nozarē pilnīgi visu nosaka senioritāte , un šie vecie dinozauri nevēlas mainīties ar citiem emotion

Cattle class - jeb ekonomiskā klase. Saukts arī par zoo dārzu.

Commander- jeb kapteinis, tas cilvēks kurš sēž kreisā pusē. Ir gala vārds visos jautājumos.

Crew scheduling - mēs ienīstam viņus un, viņi ienīst mūs. Nevienam nepatīk celties 4 am, lai paspētu uz darbu ,un nevienam nepatīk celt citus. Bet bez viņiem ,mēs nevaram iztikt tāpēc mums viņi ir jāpacieš. Varu arī minēt, ka šie goblini mēdz izbojāt daudzus dzīves gadījumus- sākot no kāzām, beidzot ar bērēm.

Deadhead- jeb, kad apkalpes loceklis atgriežās savā bāzes lidostā kā pasažieris, kad ir veicis lidojumu turp. Piemērs- man ir jālido uz Bali ar A330, bet atpakaļceļā lidmašīna tiek apmainīta uz B737. Sakarā ar to, ka es man nav B737 sertifikāta, es nevaru lidot ar šo lidmašīnu kā apkalpes loceklis. Bet ,man ir jābūt atpakaļ manā bāzes lidostā, tad kompānija mani sūta kā pasažieri,

Debreif- jeb pārrunas pēc lidojuma. Mēs runājam, un tad ir laiks iztīrīt lidmašīnas “virtuvi”- visas saldējuma bundžiņas, mazās pudelītes , rakstāmpiederumi lido mūsu somās, jo mums tak būs vēl jāizdomā, kurā bārā mēs vēlamies iet. Bet kamēr domājam- glāze vīna nenāk par ļaunu? emotion

Dinosaur- ārkārtīgi VECS stjuarts. Ap 60 gadi, no kuriem ir nostrādājis ap 40 gadus kompānijā. Manā kompānijā, par dinozauriem sauc visus, kur ir sākuši strādāt ap 2000 gadu.Var atrast pilnīgi visos lidojumos uz/no ASV no citām pasaules vietām.

Ditching- avārijas nolaišanās uz ūdens.

Doors to arrival- jeb, durvis tiek pārslēgtas uz manuālo režīmu, lai mēs tās varētu droši tās atvērt.

Dry Stores - viss kas nav ēdiens- kafija, tēja, glāzītes, cukurs, krekeri, utt.

Easy Victor- komanda , ar ko tiek pavēlēts sākt evakuāciju. Reti kad tiek izmantos, un pārsvarā tikai ASV.

Ferry flight- kad lidmašīna tiek pārvesta no vienas vietas uz otru, bez pasažieriem. Laiks, kad mēs varam darīt ko mēs gribam un, kā mēs gribam. Man personiski patīk slidināties ar ēdiena paplātēm pa kabīni, kad lidmašīna paceļās. emotion

First officer- pilnīgi apmācīts, lai spētu lidot ar lidmašīnu, bet pietrūkst dažas strīpiņas uz uniformas līdz kapteinim. Viņi pārsvarā ir redzami, nevis dzirdami.

Galley- mūsu birojs, baznīca un arī virtuve. Ja redzi ,ka aizkari ir ciet, tas ir mūsu veids lai tev liktu noprast, ka tu neesi gaidīts tur.

Galley Slave/ Galley Bitch- persona ,kura ir atbildīga par the Galley. Ļoti grūts pienākums uz lielākam lidmašīnām, bet ir šis teiciens- “Happy Galley is Tidy Galley”

Galley FM- jeb laiks kad mēs aprunājam tevi, tavu ģimeni, tavu suni kā arī tavu svaru, un domājam dažādas teorijas par to, kā lidmašīna spēj vēl lidot ar tevi uz klāja. Kā arī pārrunājam, kas jauns kompānijā, cik slikta ir mūs profesija utt. Ļoti izglītojoši, ja vēlies dzirdēt, sēdi pēc iespējas tuvāk AFT.

AFT/FWD/MID - aizmugure, priekša, un vidus.

INOP- nestrādā, izņemts no servisa. Pārklāts ar izolējošo lenti, lai tu neko neredzētu, un nesāktu raudāt.

Jump Seat- sēdvieta, kur stjuarti sēž pacelšanās un nolaišanās laikā. Kategoriski aizliegts sēdēt kamēr pasažieri gaida rindā uz WC. Kā arī aizliegts likt sava bērna netīros autiņus.

Mayday- Starptautisks radio signāls, kas norāda par briesmām pilnīgi visiem transportlīdzekļa okupantiem, un ka ir vajadzīga palīdzība.

Pan Pan- radio ziņa, kas norāda par drošības riskiem lidmašīnai. Nav tik svarīgs kā mayday.

PAX- jeb pasažieri. Protams tas ir tikai uz papīra, mēs saucam viņus arī citos vārdos. emotion

Passenger manifest- jeb pasažieru manifests-viss par un ap pasažieriem.

Crew Bag- soma, kurā glabājas Galley cimdi, drēbes dažādiem gadījumiem, lādētājs, zobu birste, un šis tas vēl, jo mums ir jābūt gataviem uz neplānotu nakts stopoveru.

Reserve/Standby - laiks, kad tev nav savas brīvas gribas, un tu pārdod savu dvēseli kompānijai. Tu esi zvana attālumā no lidostas, un ja tev izsauc- tev ir jāiet, gribi to vai negribi. Katrs no mums ir gājis cauri šim, un parasti tie ir tavi pirmie gadi. Par ASV es nerunāju- tur tu esi rezervē uz gandrīz 20 gadiem.

Roger- jeb aviācijā “Visu sapratu”

EP- emergency procedures jeb “Bībele” priekš mums. emotion

SOP- Standart Operating procedures, Lietas ko mēs darām katru dienu, un ,spējam tev tās nosaukt no galvas.

Squawks- radio signāli, kas apzīmē dažādas situācijas.

7700- ārkārtas situācija uz klāja.

7600- komunikāciju trūkums, nav iespējams sazināties.

7500- lidmašīna ir nolaupīta.

TFTF- “Too fat to fit” jeb pasažieris,kuram vajadzīgs drošības jostas pagarinātājs.

“Landing Lips”- kad mēs ieslēdzamies WC, un pārliecināmies ka mūsu 5kg ar kosmētiku uz sejas vēl turās, un veicam dažus konstrukcijas darbus, lai izlabotu dažas kļūdas, jo mums ir jāizskatās perfekti! emotion

Wagon Train- kad dzērienu ratiņi seko pēc ēdiena ratiņiem.


Atvainojos par gramatiku, un ja ir kādi jautājumi- droši prasāt.

271 4 21 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 21

0/2000
Ir tāda interesanta aplikācija uz ios telefoniem (varbūt arī uz citām platformām…) LiveATC, tur var paklausīties visus tos pilotu un zemes/torņa kontroles sarunu emotion
6 0 atbildēt

''-'' pārāk daudz izlaistu komatu un es nekur nelidoju,man tepat labi..

6 1 atbildēt
ja cilvēks visu šo nezin, tad viņš ir analfabēts? emotion
5 1 atbildēt

Paldies! Dažus nezināju emotion Un piekrītu! ASV ir daudz “dinozauru”! Pirmo reizi par to ļoti brīnījos! Taču tā nav slikta lieta, jo viņi MĀK apkalpot pasažierus daudz labāk, nekā, teiksim, jaunās Emirates pavadones. 👍👍👍

Area of Weather nav dzirdēts. Bet gan jau nepatīkama lieta katram pavadonim. Vismaz low-cost aviokompanijās. Piemērs tam - nesen biju lidojis FRA-STN. Lidojums aizņem 2h. No divàm stundām, 1h mēs lidojām caur bieziem mākoņiem un pilnīgi neviens nedrīkstēja staigāt pa kabīni. Klāt tam vēl nāk celšanās un nolaišanās. Pavadoņiem bija ļoti maz laika lai tirgotu ēdienu..... rezultātā, nabagi skraidīja kā traki, lai visu paspētu. Tomēr nepaspēja. Ēdiens līdz manai rindai neatnāca emotion

3 0 atbildēt

Gribētos zināt, ar kādiem nepatīkamajiem notikumiem Tev sanāca saskarties. Ar to es domāju close calls, birdstrike, severe turbulence. Lai gan lidoju bieži, ar tādiem man praktiski nav iznācis saskarties. Turklāt, āzijā smaga turbulence notiek biežāk (taifūnu sezonas, u.c. iemesli).

3 0 atbildēt

es ari gribu slidināties uz paplātēm lidmašīnas salonā, kad tā paceļas. 

līdz šim ir sanācis tikai no kalniņa pa sniegu. Vislabākās paplātes ir no lielajām plastmasas biezpiena kastēm.

3 0 atbildēt

Par tām bagāžām ir neviennozīmīgi. Atkarīgs no tā, cik viegli tā (konkrētā soma) ir paķerama un cik raita ir cilvēku plūsma. Ja tā ir viena rokas kustība, kas praktiski nekavē plūsmu - neredzu problēmu. Citos gadījumos piekrītu, piedrāzt bagāžu.

2 0 atbildēt

Sasmējos par ''transportlīdzekļa okupantiem''  emotion 

2 0 atbildēt

Labi ka tu liec spokos rakstus lai mēs uzzinātu ko jaunu!

5 4 atbildēt

👍

0 0 atbildēt

👏

0 0 atbildēt

👍

0 0 atbildēt

Kāpēc tāda titulene? ? ?

0 2 atbildēt