''Pa nakti hotdogu desiņas turējām spainī ar ūdeni.''
17 pretīgas atzīšanās no apkalpojošā personāla23
1. Kad strādāju par glābēju peldbaseinā, mums ne vienmēr tika doti pārtraukumi tualetes pauzēm. Mums tika teikts, lai čurājam baseinā.
2. Strādājot pārtikas veikalā, mēs augļus likām uz zemes un tikai tad tos fasējām. Lielākoties augļi bija nemazgāti, netīri un nereti jau iepelējuši. Nogriezām pelējumu un safasējām, lai pārdotu. Pretīgi.
3. Strādāju restorānā 7 gadus. Droši varu teikt, ka apmēram 99% gadījumu tās citrona šķēlītes kokteiļu dekoram tiek ņemtas plikām rokām. Rokām, ar kurām pirms tam ir ņemti netīrie šķīvji, netīri dvieļi un netīra nauda.
4. Ja kādreiz aizej uz aptieku ar recepti un aptiekāre saka, ka viņiem šo zāļu nav, iespējams, tā nav taisnība. Dažkārt valsts sedz tik mazu daļu zāļu vērtības, ka viņiem ir izdevīgāk zāles tev nepārdot.
5.Šis aktuāli tiem, kuri pērk jaunas mašīnas cenā virs 80 000 EUR. Tie cilvēki, kuri it kā testē mašīnas un to drošību, vienkārši pārliecinās par to, lai sēdekļi būtu perfektā stāvoklī un salonā nekā netrūktu (radio, dzērienu turētājs utt.) Lielākā daļa nemaz nepārbauda automašīnas tehnisko stāvokli, bet tik un tā atzīmē, ka viss ir perfektā stāvoklī.
6. Kādreiz strādāju teātra kasēs. Ik pa laikam bija gadījumi, kad cilvēki gribēja samainīt biļetes uz to pašu izrādi, bet citā dienā. Vienmēr centāmies vietā iedot biļetes tieši tikpat labās vietās, cik cilvēks bija sākotnēji nopircis. Savukārt, ja klients bija kašķīgs un nelaipns, tad viņam vienmēr tika iedotas biļetes pašās sliktākajās vietās.
7. Kaut kā šķiet, ka cilvēki par šo nekad nav aizdomājušies. Esmu strādājis alus noliktavā. Pirms dzer alus bundžu, lūdzu, noslauki tās augšu. Pastāv liela iespēja, ka uz tās alus bundžas kāds ir sēdējis, uzkāpis, pieskāries netīrām rokām, tam pāri pārskrējusi žurka vai tā vienkārši ir klāta ar putekļu kārtu.
8. Trīs gadus nostrādāju bankā. Iemesls, kāpēc mēs uzdodam tik daudz jautājumu par klienta dzīvi, ir tāds, ka mums jāatrod maksimāli daudz bankas pakalpojumu, kurus klientam ‘’noteikti vajag’’, lai banka saņemtu vairāk naudas.
9. Esmu strādājusi ārsta recepcijā. Vienmēr pie ārstiem pierakstās vairākas nedēļas uz priekšu, bet steidzamos gadījumos lielākā daļa sekretāru varēs atrast brīvu vietiņu kaut vai šajā pašā dienā, ja vien būsi pret sekretāri laipns. Un jā, mēs ārstiem stāstām par to, cik foršs vai neforšs būs nākamais viņu pacients. Viņi zina.
10. Studiju gados paralēli strādāju kādā mazā apģērbu veikaliņā. Lielākā daļa apģērbu bija pasūtīti internetā par lētām naudiņam un parasti nebija tās labākās kvalitātes. Mums tika likts noņemts oriģinālās apģērba etiķetes un pielikt klāt ‘’brendu etiķetes’’, lai apģērbus pārdotu dārgāk un vairāk.
11. Esmu strādājusi saldējuma kioskā. Saldējumam bija desmitiem dažādu veidu. Ja kādam no saldējumiem beidzās termiņš, to vienkārši izkasīja no trauciņa un iemaisīja jaunajā saldējuma porcijā, lai pārdotu tālāk klientiem.
12. (Sporta stadionā) nepārdotās hotdogu desiņas uz nakti turējām spainī ar ūdeni. Protams, pēc tam, kad no desiņām bijām nokasījuši maizes paliekas…
13. Tie metāla vai pītie groziņi, kuros uz galda pasniedzam frī kartupeļus, nekad netiek mazgāti. Tos vienkārši paņem no galdiņa un aiznes uz virtuvi atkārtotai uzpildīšanai nākamajam klientam.
14. Strādāju maiznīcā, kura bija slavena ar savu ķiršu maizi. Kādu dienu ievēroju, ka ķirši izskatās mazāki un sausāki nekā parasti. Paskatoties tuvāk, secināju, ka tās ir dzērvenes, nevis ķirši. Mans priekšnieks ķiršu vietā lietoja dzērvenes, lai ietaupītu naudu. ‘’Ķiršu’’ maize joprojām maksāja 6,50 EUR, bet tajā nebija neviena ķirša.
15. Kad strādāju saldējuma kioskā, darbs man lika saviebties. Bijām tik noslogoti, ka saldējuma blenderus tīrījām reti. To nācās darīt principā tikai tad, ja kāds klients to lūdza, jo viņam esot alerģija pret kaut ko. Un arī tad mums nebija gana daudz laika, lai pilnībā notīrītu dezinfekcijas ķimikālijas un ļautu blenderim nožūt. Nereti bija tā, ka klients, kurš pasūta saldējuma kokteili ar ābolu sulu, tajā var sagaršot paliekas no dzērveņu sulas, kuras pieder klientam 20 pasūtījumus atpakaļ.
16. Esmu strādājis kafejnīcā. Īpaši rupjiem un nepatīkamiem klientiem barista mēdza taisīt espresso, ‘’netīšām’’ aizmirstot pievienot kofeīnu.
17. Turpinot par saldējumiem. Ja plombīra saldējums šķiet nedaudz iedzeltens un pēc izskata atgādina vaniļas saldējumu, tas nozīmē, ka saldējuma mašīna ilgi nav bijusi tīrīta. Man ir nācies melot cilvēkiem un izdomāt atrunas, kādēļ plombīrs pēkšņi vairs nav balts.