Šis raksts nebūs par kaut kādiem ‘cash back’ servisiem, bet gan prastām lietām ko daudzi vai nu nezin vai arī vienkārši neievēro un dēļ tā zaudē savu naudu.
Kā gudri iepirkties internetā, nezaudējot SAVU naudu?!6
Preces izvēle.
Pirmais un viens no galvenākajiem punktiem ir tas, ka Jūsu izvēlētā prece sākumā ir jāapskatās arī sīkāk aprakstā un papildus informācijā, nenāk par sliktu arī ielūkoties citu lietotāju atsauksmes un paskatīties ko saka tie par konkrēto Jums izvēlēto preci.
Kādam varbūt šis punkts var likties smieklīgs, bet ticiet man es pazīstu ļoti daudzus kuri paši iztērē naudu un tad sūdzas par to, ka prece nav no tā materiāla kuru viņi gribēja, nav tā izmēra u.tt kaut arī tas viss bija rakstīts zemāk aprakstā.
Nezinu, kā ir tagad , bet agrāk ebay’a bija daudzi pārdevēji kas vienkārši tirgoja apavu vai citu lietu bildes. Titul bildē stāv jauni airmax, preces nosaukumā rakstīts piemēram ‘hot summer sale, nike air max 2018’ un cena piemēram 40e, bet izlasot aprakstu tur ir rakstīts, ka tiek pārdota tikai bilde ar apaviem nevis paši apavi.
Pārbaudiet savai precei cenu.
Ja Jūs esat atraduši kaut ko, ko vēlaties pasūtīt, Jūs varat kaut vai nokopēt dotās lietās precīzu nosaukumu un iemest to vēlreiz meklētājā, iespējams ka atradīsiet tādu pašu lietu krietni lētāk, jo visos šāda tipa interneta veikalos vienmēr ir vairāki pārdevēji kas tirgo vienu un to pašu lietu, kāds dārgāk.
Neuzticies trakajām atlaidēm.
Bieži vien uz ķīniešu jauno gadu vai vel kādiem lieliem svētkiem daudzās internet veikala mājaslapās ir ‘trakas’ atlaides, citreiz skatoties uz parastām precēm gribās paņemt visu, jo tur ir atlaides uz pusi un pat vairāk. Lielākoties tas viss ir meli.
Ja prece maksāja pirms svētkiem 12eiro, bet svētkos viņa maksā 15eiro un rādās, ka atlaide ir no 30eiro pašsaprotams, ka tie ir meli. Neilgu laiku pirms svētkiem daudzi uzskrūvē cenu un tad vienkārši svētku dienās atkal tās nolaiž. Ir speciālas programmas kuras var lejuplādēt tieši uz google chrome pārlūku un tad viņas rādīs Jums dotās preces cenas vēsturi, kā tā ir mainīta uz augšu un leju, ar tādām programmām Jūs sapratīsiet vai šī atlaide ir īsta.
Pārbaudiet gala summu.
Pirms spiest pēdējo liktenīgo pogu ‘apmaksāt’ katram gadījumam uz sekundi uzmetiet aci vai Jūsu gala summa ir tāda pati kādu Jūs to noskatījāties pašā sākumā, pēdējā laikā esmu pamanījis ka daudzi mazie interneta veikaliņi cenšas praktiski krāpniecības veidā iegūt no Jums krietni vairāk naudas ne kā tas ir parādīts sākumā.
Viens no lielākajiem un populārākajiem veidiem ko esmu piefiksējis ir veikaliņš ‘wish’.
Tu sev noskati kādu smuku karoti kas maksā 1 eiro, bet kad esi jau par to samaksājis neesi pamanījis, ka Tev par to noskaitīja 15 eiro no konta… Cik smieklīgi tas arī neizklausās, bet tādu gadījumu ir daudz.
Veikala pārdevēji ieliek preces summu kuru Jūs redzat pašā sākumā izvēloties savu preci, summa bieži vien liekās diezgan laba, bet viss slēpjas tajā, ka apmaksājot šo preci Jums būs jāmaksā vel papildus par piegādi kas var maksāt pat 10x vairāk par pašu preci, kaut arī prece bieži vien tiek izsūtīta caur bezmaksas chinapost servisiem. Tādejādi pārdevējs iegūst savā kabatiņā vel papildus naudu par preci kuru it kā pārdod lēti.
Naudas atgriešana.
Šis tā pat kā citi punkti ir pavisam viegls, bet es esmu izbrīnīts cik daudzi vispār par šo visu neko nezin un nesaprot. Es pats pēc savas pieredzes varu teikt, ka ļoti daudzi vispār nezin to, ka naudu var atgriezt un kā to pareizi un kad darīt.
1)Kad Jūs pasūtiet kādu no precēm tur parasti ir dots laiks kura laika posmā Jūsu precei ir jānonāk no pārdevēja līdz Jums. Kāds varbūt šo laiku neievēro nemaz, kādam tas liekās mazsvarīgs, bet tajā brīdī kad laiks ir iztecējis Jūs jau varat prasīt naudu atpakaļ par Jūsu preci, jo tā nav atnākusi maksimālajā laika periodā. Pēc pieredzes arī saku, ka līdz Latvijai ļoti daudzas preces neatnāk laikā un tad Jūs to varat saņemt par velti atverot sūdzību.
2)Kad Jūsu prece ir atnākusi Izpētiet to kārtīgi vai Jums viss patīk, vai ir vajadzīgā krāsa, lielums, vai nav kaut kas saplīsis vai nokritis. Ja es pasūtu sev brillēs violetā krāsā, bet man atnāk melnas, es uzreiz atveru vaļā strīdu un saku, ka es neesmu apmierināts ar doto preci, jo tā neatbilst tam ko es pirku. Kāds no pārdevējiem Jums var piedāvāt pārskaitīt atpakaļ ļoti niecīgu summu no preces vai arī teikt, ka tas nekas, ka prece ir citā krāsa, jo tam nav nekāda atšķirība. Ja es pirku violetas brilles tad es tādas vēlos arī saņemt un nevienu citu krāsu, es maksāju par to ko vēlos saņemt.
3) Iespējams, kāds no Jums ir redzējis vai pats ir pasūtījis kādu no slavenākajiem pasaules brediem pa ļoti zemām cenām. Aliexpress un citi interneta veikali ir pilni ar tādiem aksesuāriem kā ‘Gucci’, ‘Louis vuitton’, ‘Adidas’, ‘Thrasher’ un daudz kas cits, bet cik daudzi no Jums zināja, ka to visu var dabūt pilnīgi bez maksas? Kā jau zināms, tad Ķīnā daudziem ir ļoti čaklas rociņas un viņi paši taisa šīs dārgo brendu drēbes un dažādus aksesuārus, kaut arī šādu mājaslapu noteikumos ir rakstīts, ka tādas lietas ir aizliegts pārdot… Un protams, ja tas ir aizliegts tad to nevar pārdot, bet vienmēr būs kāds pārdevējs kam uz to ir pilnīgi vienalga un viņš to tā vai tā dara. Jūs atrodiet sev smuku ‘Thrasher’ džemperi, pasūtat to, sagaidāt kad tas atnāk līdz Jums un tad verat vaļā strīdu, ka esat nopirkuši brenda neoriģinālo lietu un tas ir aizliegts. ‘Protams jāatceras, ka ir arī oriģinālās lietas, bet nu tās parasti maksā arī krietni dārgāk un tiek pārdotas no oficiāliem nike, adidas u.tt starpniekiem, par to naudu neatgūsi.’ Pat ja pats pārdevējs Jums piedāvā mazu summu, vai apgalvo, ka dotā prece ir labā kvalitātē un atsakās Jums maksāt vispār. Tādā gadījumā nepiekrītiet pašam pārdevējam un sakiet, ka gaidīsiet vienkārši atbildi no administrācijas. Šādos brīžos parasti pārdevējs saprot, ka nauda ir jāatdod, jo ja tas pārkāps noteikumus viņa ‘veikaliņš’ tiks slēgts, protams to viņš noteikti nevēlās.
Video uzņemšana.
Katrs noteikti ir redzējis, kādu no video kur cilvēki ver vaļā savus sūtījumus, tad tos rāda un stāsta par to citiem. Ir ļoti labi, ja arī Jūs paši saviem sūtījumiem filmētu video kā Jūs tos verat vaļā, tas ir vajadzīgs tam, lai tajā brīdī kad sūtījums atnāk kaut kādā veidā bojāts Jūs to varat iemūžināt un pierādīt pārdevējam vai administrācijai, ka sūtījums jau bija sabojāts kad tas tika Jūsu rokās nevis Jūs paši to sabojājāt. Protams, ka šādus video nevajag filmēt katram piekariņam vai dzijām ko pasūtījāt, bet tikai kādam lielākam sūtījumam, kā piemēram elektroprecēm. Tas Jums neaizņems daudz laika, bet vismaz ja prece būs bojāta Jums būs pierādījums, ka tā nav Jūsu vaina.