16

 192  0

Čau visiem!
Vairākus gadus plānoju Ņivas iegādi, bet tā kā "autoparks" bija pārāk liels ar pirkumu nesteidzos. Ņiva vizuāli man vienmēr ir patikusi, mazs, viegls un tehniski vienkāršs džipiņš

Biju apskatīt vairākus eksemplārus, bija arī maiņas varianti. Dzīvē apskatot sapratu, ka saimnieku prasītā naudas summa neatbilst auto stāvoklim, visi vairāk vai mazāk ir jāmetina. Bija eksemplāri par atbilstošu cenu, bet tie tika nopirkti zibenīgi. Tāpēc mainīju savus nosacījumus un izlēmu, ka ir jāmeklē virsbūve ar dokumentiem, agregātu donors man ir. Laba vai remontējama bez nozīmes, komplektācijai arī nebija būtiska nozīme.

Ieliku sludinājumus vairākās whatsapp grupās un galu galā informācija nonāca līdz pazīstamam cilvēkam, kuram bija konkrētais auto. Ņivu viņš pirka detaļām, uzskatīja, ka nav vērts atjaunot, saprātīgi domājot tā arī būtu, bet ne manā gadījumā Sarunas sāku 2018. gada nogalē, bet skatīties braucām 2019. gada janvārī. Ar čomu izpētījām, ka ir "ceļama" un pēc dažām nedēļām braucām pakaļ. Ņivai aizmugurējie riteņi ieklemējuši. Virsū uz autoevakuatora uzvilka ar viņču, nost pie mājas vilku ar Jeepu, arī pagalmā ar vilkšanu.

Auto pielietojums būs bezceļiem ar iespēju braukt par koplietošanas ceļiem. Tas gan nenozīmē, ka Ņiva būs hlams, būs labā tehniskā stāvoklī un iespēju robežās arī vizuālā.

Par auto:
Marka:......................... VAZ-Ņiva
Modelis:....................... 21213
Dzimis:........................ 1995g.
Virsbūves tips:................ Apvidus (Džips)
Durvju skaits:................. Divas + bagāžnieka nodalījuma durvis
Stūres novietojums:...........Bardačoks ir tur kur jābūt
Dzinējs:........................ 1.7l (213) Karburātors
Jauda:.......................... 78,9hp/ 5200rpm
Grieze Griezīte................ 127ņergas/3400rpm
Pārnesumu kārba:............. Pieciniece
Piedziņa:........................ Īstā /4x4/AWD/
Krāsa:........................... Sarkana

Plāni:

1. Pārmetināt lonžeronus, sliekšņus un citas puvušās vietas, apakšu apstrādāt ar pretkorozijas materiāliem, virsbūvi pārkrāsot. Done
2. Salikt jaunas bremzes, bremžu diski, trumuļi, loki, kluči. Suportu vecās daļas kas ir darba kārtībā atstāt veicot apkopi.
3. Pārlasīt kārbas un tiltus. Bija doma uzreiz meklēt tiltus ar 24 šlicēm, bet sapratu, ka viss process ievilksies tāpēc savedīšu kārtībā to kas ir. Perfekti būtu Ielikt bloķus abos tiltos vai vismaz priekšā.
4. Sagatavot riteņu diskus, apgriezt centrus uz otru pusi, nokomplektēt ar dubļu riepām.
5. Bija doma uztaisīt spēka bamperus priekšā un aizmugurē, bet baigais svars nāks klāt tā kā droši vien atstāšu oriģinālos ar modifikācijām viņčai/ām un jāuztaisa panna priekšai zem motora.
6. Uztaisīt ekspedīciju jumta bagāžnieku.
7. Uzstādīt diožu prožektoru uz ekspedīciju tipa bagāžnieka kad tas būs.
8. Uztaisīt un uzstādīt ražīgu gaisa kompresoru.
9. Izdarīt vēl 101 sīkumu saistībā ar uzlabojumiem un remontiem.
10. Viss ko aizmirsu vai vēl nezinu.

Virsbūves remonta darbi, metināšana un krāsošana ir paveikti pagājušogad (2019) virsbūvi bez steigas sametināju aptuveni pusotra mēneša laikā. Info ar padarīto pievienošu hronoloģiski.

Detalizētāk procesus var redzēt video

« 1  2  3  4  5 »

Komentāri 16

0/2000

Zelta rociņas ! Zelta !   

 7  0 atbildēt

O, Janka atgriezies! Ja šitik nopietni darbojās, tad jau prasās arī kādu zolīdāku garāžu 😆

 6  0 atbildēt

Autiņam otra dzimenīte!!!

 6  0 atbildēt

Jā... Man rokas neceltos pat kustināt tik drūmu virsbūvi. Apsveicama pacietība!👍

Metinot ar pilnām šuvēm nesavelk metālu baigi?

 5  0 atbildēt

  

 1  0 atbildēt