local-stats-pixel fb-conv-api

Padoms: Ko būtu jāzina par kondicioniera uzpildīšanu?15

444 4

Neaizmirsīsim, ka katru gadu pie autovadītāja apliecības tiek apmēram 25 000 jauno autovadītāju. Viņiem pagaidām vēl viss ir jaunums, tāpēc pieredzējušie buki var pietaupīt savu ironisko smiekliņu. Autodroms.lv to vien dara, kā cenšas sniegt autobraucējiem noderīgu un interesantu informāciju...

Daudziem automobiļa vēsināšanas ierīce šķiet primitīva uzparikte – iepūt gāzi un salsti uz nebēdu. Taču patiesībā kondicionieris ir konstrukcija, kurai uzmanību jāpievērš ne mazāk, kā jebkuram citam automobiļa mezglam.

Bieži vien pat samērā jaunu automobiļu īpašnieki dodas pie kondicioniera uzpildītāja katru pavasari un jau tuvāk rudenim no kārotā vēsuma maz kas palicis. Meistari zin stāstīt, ka ir arī tādi, kas pamanās gada siltajā sezonā uzpildīt aukstuma ierīci pat vairākas reizes. Tas liecina vienīgi par to, ka kaut kas nav kārtībā ar konkrēto automašīnas mezglu. Vai arī paši esam pret to izturējušies nevērīgi.

Uzpildīt auto kondicionēšanas sistēmu ir gatavs teju jebkurš serviss. Cena par iztērēto gāzi un padarīto darbu varētu būt plus mīnus līdzīga. Taču rezultāts gan var atšķirties radikāli. Turklāt, lielākoties, pat neveiksmīgas uzpildes gadījumā meistari no jums paprasīs samaksāt par šo pakalpojumu, noplātot rokas, ka nav viņu vaina, ja jūsu auto kondicionieris nav darba kārtībā.

Lai noskaidrotu, kā pareizi jārīkojas, ja nospiežot podziņu A/C , nesaņemat gaidīto vēsumu, devāmies uz kondicionēšanas sistēmu servisu “Gvidis”, kas šajā nozarē ir viens no līderiem jau teju divdesmit gadus. Lūk arī padomi, kas jāivēro uzpildot kondicionieri.

1) Ja vien neesat vairāk kā pārliecināts, ka kondicionēšanas sistēma ir ideālā stāvoklī, pirms uzpildes noteikti vajadzētu veikt pilnu sistēmas diagnostiku. Nemaz nerunājot par iespējamiem lielākiem sistēmas defektiem, pietiek ar mikroplaisiņu kādā blīvē vai savienojumā, lai gāzes uzpilde būtu lieka naudas tērēšana. Gāze ir spējīga atrast pat molekulu lieluma ceļu, pa kuru izlauzties brīvībā, tāpēc zināmā laika sprīdī sistēma atkal būs tukša. Jebkurā gadījumā, diagnostika būs finansiāli izdevīgāka, kā gāzes uzpilde vairākas reizes sezonā.

2) Pārliecinieties, ka līdz ar gāzes uzpildi, tiek papildināts arī kondicioniera eļļas līmenis. Kondicionēšanas sistēmās izmantotā gāze ir ļoti sausa, tāpēc, bez papildus eļļošanas, jau drīz vien sistēmas elementi pārkaltīs un sasprēgās, tādejādi radot gāzes noplūdi, kas, nenoliedzami, novedīs pie kārtējā sistēmas remonta.

3) Palūdziet meistaru vizuāli aplūkot kondicionēšanas sistēmas pievadus, kas parasti izgatavoti no metāla. Ņemot vērā pamatīgo ārējā gaisa un sistēmas siltuma kontrastu, ierīces pievadi mēdz pārklāties ar kondensātu, kas ātri vien noved pie korozijas. Tāpēc būtu vēlams apstrādāt sistēmu pievadus, ieskaitot sistēmas radiatoru, ar kādu antikorozijas līdzekli. Viens no labākiem risinājumiem varētu būt pietiekami universālais KROWN pretrūsas apstrādes līdzeklis T40, kurš pasargās sistēmu no tiešas kondensāta iedarbības.

4) Pilnīgi noteikti vajadzētu izvēlēties servisu, kas specializējas šāda veida darbiem, lai izvairītos no vairākkārtīga meistaru apmeklējuma un liekiem tēriņiem. Kā jebkurā specializētā nozarē, arī kondicionēšanas ierīču apkopē ir savi knifi, kas bieži vien nav zināmi tā dēvētajiem universālajiem servisiem.

5) Kondicionēšanas iekārtu servisa “Gvidis” speciālisti iesaka uzturēt aukstuma sistēmu vienmēr kaujas gatavībā. Ja sistēma kādu laiku nestrādā, ir lielākas bažas, ka bez papildus remota neiztikt. Jo ilgāk sistēmai nav veikta apkope un tā bijusi dīkstāvē, jo bažas pieaug un iespējamā remonta izmaksas arī.

444 4 15 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 15

0/2000
Nu zaje#al kurš pi#ars visu laiku šiem rakstiem liek mīnusus.Sāk jau besīt.
13 0 atbildēt

Nu vispirms vajag pārbaudīt vai tur ir kas iekšā vēl palicis. Man pašam personīgi patīk manuālā pildīšana un sistēmas diagnostika.... Pieslēdzam uzpildes bloku, paskatamies ko rāda manometri.... Ja iekšā nekā nav tad irjāsāk meklēt kur tā gāze iz tikusi ārā.... Tātad tas nozīmē ka sistēma ir jāpiepilda ar kautkādu inertu un sausu gāzi - tam vislabāk piemērots ir slāpeklis.... Bet nabadzības apstākļos var izmantot sausu saspiestu gaisu, bet mājas apstākļos jūs diez vai varēsiet sistēmā iedzīt 15 - 20 bārus saspiestu gaisu.... Kad pārbaudes nolūkos esam sistēmu piepildijuši ar slapekli, tad vērojam manometrus, vai nekrītas spiediens... Ja spiediens krītas tad ir kaut kur noplūde.... Noplūdi meklējam vienkāršākajā variantā ar logu mazgājamo šķidrumu nopūšot visas kondicioniera trubas, savienojumus, kondensatoru - obligāti, jo OPEL markas mašīnām dēļ mazā ventelatoriņa priekšā mēdz izoksidēties caurumi kondensatorā... Iztvaikotājam klāt netiksiet, bet tas caurs ir ļoti retos gadijumos... Protams arī kompresoru nopūšam, jo tas arī mēdz būt nehermētisks - pat samērā bieži!!! Ja noplūde ir no paša kompresora tad tas būs jāremontē, vajadzēs pirkt konkrētam kompresoram remontkomplektu, vai dažreiz pat citu kompresoru....

Ja sistēmā spiediens turas, aptuveni 20 min nemainīgi ar slāpekli, tad sistēma ir hermētiska un varam sākt pildīt. Protams būs nepieciešams vakuuma sūknis, un jāvakuumē sistēma. Tas nepieciešam tādēļ lai aizvāktu jebkādu mitrumu no sistēmas. Jo saprotiet ka ūdens sasalst, un ja sistēmā būs ūdens tad pastāv iespēja ka aizsals iztvaikošanas vārsts un sistēma nedarbosies, vai ja neatslēksies kompresors pie avārijas spiediena var salauzt kompresoru vai pat uzspridzināt sistēmu!!!

Vakuumēšanu veicam aptuveni 20 min, tad aizgriežam uzpildes blokam krānus un skatamies vai turas vakuums sistēmā... Ja turas tad ir ideāli! Ielejam mērtraukā saldēšanas iekārtu eļļu, bet labāk tādu eļļu kāda norādīta konkrētajam auto nepieciešamajam kompresoram, jo tās saldēšanas iekārtu eļļas mēdz būt ar dažādu viskozitāti!!! Noskrūvējam dzelteno šlūteni no vakuumsukņa un iemērcam to mērtraukā ar eļļu un atveram uzpildes bloka zilo krānu - sūces puses krānu... un sistēmā esošais vakuums iesūks eļļu no mērtrauka.... kad eļļa ir "izdzerta" tad aizveram zilo krānu uzpildes blokā, un pieskrūvējam to balonam, un balonu noliekam uz svariem. Nospiežam pa nullēm un veram vaļā zilo krānu un balona krānu, dzirdam kā gāze ieplūst sistēmā. sistēmā pašplūsmā ieplūdīs aptuveni 150 - 200 grami.... Un vairāk pašplūsmā neiepildīsies...  Aiztaisam zilo krānu uzpildes blokam un piedarbinam auto dzinēju un ieslēdzam kondicionieru uz pilnu jaudu. Ja kompresors ieslēdzas tad ir tiktāl viss OK, bet jāpilda tālāk.... Katram auto ir norādīts cik daudz tam ir paredzēts tas aukstuma aģents.... Variē robežās no 450 - 1100 gramiem vieglajām automašīnām... Sistēma darbojas un veram vaļā uzpildes bloka zilo krānu un skatamies ko rāda svari, cik daudz jau esam iepildijuši, un arī vērojam ko rāda manometri.... normāli jābūt būtu sūces pusē aptuveni 2 - 2,5 bāri un s'piediena pusē būs aptuveni 12 - 15 bāri, protams viss atkarīgs no saspiestās gāzes temperatūras un sistēmas īpatnībām, ja ieslēgsies ventilātors un intensīvi tiks dzesēts kondensators tad spiediens spiediena pusē var kristies aptuveni 10 bāri... bet sūces pusē nedrīkstētu spiediens nokrist mazāk par 2 bāri.... Ja tā notiek tad ir problēma, vai nu ir ciet vai bojāts iztvaikošanas vārsts - bet ja būs ciet tad spied pusē spiediens uzbrauks kosmosā un atslēgsies kompresors....  Spiediens sūces pusē var būt zemāks par 2 bāri arī pie neuzpildītas sistēmas....

Ja esam iepildijuši nepieciešamo daudzumu un termometrs salona vidējā gaisa šahtā rāda zem 10 grādiem tad viss ir OK... Ja sistēmas spiedieni arī ir normāli, tad sistēma darbojas.... Protams arī jāpievērš uzmanība vai radiatoru ventilatori darbojas visos ražīmos, lai saspiestā gāze tiktu pienācīgi dzesēta... tas tā lielos vilcienos.... Bet ja gribiet tad varu par to rakstu uztaisīt!!!

6 0 atbildēt
Noreklamēji "Gvidi" :D Grosā ar džeki pieprot lietu.
4 1 atbildēt

Labs stāsts :)  Der arī ziemā sistēmu šad tad padzenāt, ne tikai iestājoties siltajam laiciņam.

2 0 atbildēt

emotion 

0 0 atbildēt

Ar šo rakstu nebija ne prātā kādu īpaši izcelt vai noliegt. Gluži vienkārši to visu mums izstāstija Gvido no "Gvidis" un būtu nekorekti noklusēt informācijas avotu. Tā kā arī Gross un jebkuram citam ir visas iespējas padalīties zināšanās, pieredzē un knifos.

0 0 atbildēt

Interesanti...noderīgs raksts - tieši pašam nesen uzstādīja gaisa kondiķus...so.... emotion

0 0 atbildēt

👍

0 0 atbildēt

Janka no blakus majas ari pilda, un ir ok.

1 2 atbildēt