FORD TAUNUS
Mūsu FORD vēstures seriāla astotā sērija veltīta FORD TAUNUS modelim. Nosaukums TAUNUS nāk no augstienes Ķelnes tuvumā, kur atrodas centrālais ofiss un lielākā, Eiropas FORD rūpnīca.
FORD TAUNUS dzimšanas apliecībā rakstīts tālais, 1939. gads, jo tieši tad pasaulē nāca divu durvju sedans ar 34 zs motoru. Līdz karam paspēja izlaist lielu skaitu spēkratu. Modifikācijai TAUNUS SPEZIAL bija pārnesumu pārslēdzējs pie stūres kolonnas. Maksimālais FORD TAUNUS ātrums bija 105 km/h. Izrādās, ka 1948. gada FORD TAUNUS un ZAZ 965 bija kopīga iesauka ‘’kuprītis’’.
1952. gadā notika FORD TAUNUS modernizācija un auto tika pie nosaukuma TAUNUS 12M (G13).
Zirgu skaits pajūgā bija jau 38 un tie spēja sedanu vai kabrioletu 35 sekundēs aizraut līdz 100 km/h.
Gadu vēlāk parādījās universāls un sāka uzstādīt triju pakāpju pārnesumu kārbu. Vēlāk kā opcija nāca četru pārnesumu kārba.
1957. gadā parādījās FORD TAUNUS 17 M (P2) ar 1,7 litru 60 zs motoru. Skaitlis norāda motora darba tilpumu, bet M nozīmē meistardarbs. 1960. gada oktobrī FORD TAUNUS 17 M ( P3) modelis tika pie jaunas, aerodinamiskās virsbūves formas, kuru iesauca par ‘’vannu’’.
Pirmo reizi FORD vēsturē TAUNUS modelim 12 M (P4), kuru ražoja no 1962.- 1966. gadam, bija priekšējo riteņu piedziņa.
Vēlāk pie priekšējās riteņu piedziņas FORD atgriezās Brazīlijas nodaļas ražotajā CORCEL un 1976. gada mazajā, Eiropas modelī FIESTA.
1963. gadā FORD TAUNUS sāka uzstādīt apsildes un ventilācijas sistēmu. 1964. gadā radās jauna FORD TAUNUS modeļu līnija 17 M/20M ( P5). 20M uzstādīja tikai četru pakāpju pārnesumu kārbu.
1970. gadā nāca TAUNUS ar kupejas virsbūvi.
Sāk uzstādīt modernus, četru cilindru motorus ar augšējo sadales vārpstu un zobsiksnu, kas nebija izplatīta tā laika autobūvē.
Eiropas nodaļa uzprojektēja jaunu nesošo virsbūvi. Vislielākā interese bija par GT modifikāciju.
Šeit uzstādīja raksturīgo mērinstrumentu paneli, kur papildus mērinstrumentus izvietoja uz konsoles. Savukārt konsole pārgāja kastītē, kura atradās starp sēdekļiem, virs stāvbremzes. Sēdekļu pagalvji veidoja vienu veselumu ar muguras daļu.
1976. gada FORD TAUNUS uz buferiem parādījās gumijas uzlikas.
Pēdējā modeļa paaudze nāca 1979. gadā.
1982. gadā modeli TAUNUS nomainīja, mums jau pazīstamā, SIERRA.
Tā tas notika vidējā klasē, bet lielajā klasē, FORD TAUNUS 17 M ( P7), kuru ražoja no 1967.- 1971. gadam, nomainīja FORD GRANADA, kas būs mūsu devītās sērijas varone.
Ielūkojies http://www.autodroms.lv vai kļūsti par sekotāju http://www.draugiem.lv/autodroms