local-stats-pixel

Ņikuļina auto no filmas ‘’Kaukāza gūstekne’’3

192 1

Ir jauki nedēļas nogalēs paskatīties vecās, labās filmas ar pazīstamajiem, PSRS laika aktieriem.

Tas nekas, ka sižets zināms jau no galvas. Smiekli, attiecīgajās vietās, nāk vienmēr.

Neiztrūkstošs Padomju kino varonis ir automobilis un šodien parunāsim par Leonīda Gaidaja filmas ‘’Kaukāza gūstekne vai ‘’Jaunie Šurika piedzīvojumi’’ mašīnu, kas veda slaveno zvaigžņu trio – Ņikuļinu, Vicinu un Morgunovu.

Sarkanais auto piederēja pašam Jurijam Ņikuļinam, bet markas atpazīšanu mums kavē briedīša figūra, kuru Ņikuļins ņēma nost pēc brauciena. Briedis nāca no VOLGA 21 un tas maldīgi lika domāt, ka auto ir Gorkijas automobiļu rūpnīcas ražojums. Izrādās nekā! Vācu mašīnu sauc ADLER TRUUMPF no vārda trumpis.

Spēkrats esot filmējies ar savu Valsts reģistrācijas numuru- 91-63 ЮАР.

Pēc filmas uzņemšanas Ņikuļins nopirka sev jaunu auto, bet TRUMPF ilgu laiku rūsēja cirka garāžā.

Pēc aktiera nāves pie spēkrata tika skulptors Aleksandrs Rukavišņikovs, kurš vēlējās izveidot pieminekli izcilajam aktierim. Ideja bija izveidot precīzu auto kopiju dabiskajā lielumā un novietot to blakus Ņikuļina skulptūrai. Piemineklis parādījās 2000. gada septembrī blakus cirka ēkai. Skulptors sākotnēji gribēja auto novietot uz braucamās daļas, bet tas netika atļauts un auto nolika uz trotuāra pie ieejas cirka ēkā.

Automobiļa vēstures pirmsākumi meklējami trīsdesmito gadu sākumā. Firma Adlerwerke no Frankfurtrs pie Mainas bija Vācijā labi pazīstama jau 19. gadsimtā ar saviem velosipēdiem un rakstāmmašīnām. Gadsimta beigās Karls Bencs pasūtīja uzņēmumam Adler izgatavot velosipēda riteņus priekš savām bezzirga ekipāžām.

Kad Adler firmas īpašnieks Henrihs Kleijers ieraudzīja brāļu Reno uzkonstruēto vieglo automobili, viņam bija skaidrs, ka jāražo pašu spēkrati. Pirmais Adler auto parādījās 1900. gadā un saucās VIS –a VIS. Vadītājs un pasažieris sēdēja viens otram pretī, bet stūres rats atradās mašīnai pa vidu uz vertikālas kolonnas. Dzinējs ar četrsimt kubikcentimetru darba tilpumu attīstīja 3,5 zs jaudu. Maksimālais ātrums bija 30 km/h.

Savukārt trīsdesmito gadu sākumā izlaida automobiļus bagātiem ļaudīm STANDARD un DIPLOMAT.

1929. gada ekonomikas krīze piespieda pievērsties lētāku mašīnu ražošanai. Uz firmu Adler atnāca strādāt talantīgs automobiļu konstruktors, priekšējās piedziņas piekritējs Hans Gustavs Rērs. Viņš izstrādāja ADLER TRUMPF, kuram velkošie bija priekšējie riteņi ar neatkarīgo balstiekārtu. Sērijveida ražošanā auto nonāca 1932. gadā. Spēkratam uzstādīja rindas, četru cilindru motoru ar karburatoru un ūdens dzesēšanu. Dzinēja darba tilpums bija 1645 kubikcentimetri, bet jauda 48 zs.

Tas ļāva 32 sekundēs sasniegt 80 km/h ātrumu, bet maksimālā bija 115 km/h atzīme.

Auto cena dolāros bija $ 950

Atgriežoties pie filmas varoņa interesanti, ka sākotnēji tas kā visi TRUMPF bija ar priekšējo riteņu piedziņu, taču uz filmēšanās sākumu oriģinālā konstrukcija bija zudusi. Lieta tā, ka mašīnai pārstādīja motoru, pārnesumu kārbu un aizmugures tiltu no MOSKVITCH 400. Tas bija pirmo sēriju MOSKVITCH 400, kur pārnesumu kārbas svira atradās uz grīdas.

Nofilmētais auto joprojām ir dzīvs. Ņikuļina dēls, cirka direktors Maksims spēkratu nodeva Lomakovskas muzejā, kur to restaurē.

Ja kādā no daudzajiem televīzijas kanāliem, šajās brīvdienās, rādīs ‘’Kaukāza gūstekni’’, noteikti noskatieties!

Tu jau zini, ka šajā vietā http://www.autodroms.lv/category/zvaigznu-auto/ var uzzināt par daudzu slavenību automobiļiem!

Reklāma
192 1 3 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 3

0/2000

Šī laba, veca filma! Pašam ļoti patika skatīties! emotion

5 0 atbildēt

lk';kl

2 0 atbildēt

👍

0 0 atbildēt