Kā es atveru automobiļu ekrāna fonu mājaslapu „netcarshow.com” vai arī uz ielas pamanu kādu īpašu vai pašam mīļu auto man uzreiz prātā sāk uzpeldēt dažādas atmiņas, iespaidi un vērtējumi par katru no šiem automobiļiem. Tagad, kad man jau šīs domas ir nosēdušās, es varētu ar jums padalīties manā automobiļu TOP 10 (gaidīšu arī komentārus. Variet rakstīt arī savu auto TOP 10).
Mans auto Top 1022
10. vieta – Bugatti Veyron. Pagaidiet, pagaidiet, Veyron fani un apbrīnotāji. Jums šķiet, ka es esmu dīvains? Es zinu, ka Veyron ir ātrākā mašīna uz šīs planētas, ka tā W16 dzinējs attīsta 1000 zirgus... man arī daži, kas ar to braukuši ir teikuši, ka tas ir tas pats, kā braukt ar kruīza kuģi pa ceļu – pilnīgi gludi, ērti, eleganti...BET (un te sākās tas, kas mani pilnībā attur no Veyron) 1. Benzīna patēriņš ir ŠAUSMĪGS – 29 litri uz 100 km pa pilsētu (vidējais). T.i, vidēja automašīnas benzīna tvertne uz 100 km. 2. Izmaksas – auto pats maksā kaut kur pie Ls 1 000 000 (tiem, kam nepatīk skaitīt nulles – VIENS MILJONS LATU). Tas ir tikai par mašīnu. Bet ja jau jums ir mašīna jums ar viņu ir...es nezinu....jābrauc, ne? Diez vai jums gribētos braukāt ar mašīnu, kam benzīns burtiski līst pa izpūtēju ārā. Un ja kaut kas sačakarējās, jūsu maciņam būs sēru diena, piemēram, ja sabrūk ātrumkārba, jums būs jāšķirās no €120 000 (neieskaitot servisu). Un ja gribētos braukt pa ziemu, jums jāaizbrauc uz Franciju, kur viņi apmainīs jūsu riepas ( Veyron riepu komplekts maksā „nieka” €25 000) par servisa cenu €70 000. + vēl jūs pa ceļam izliesiet vilciena benzīna cisternu no izpūtēja. 3. Kur jūs ar tādu pabrauksiet? Ja jūs dzīvojat Monte Karlo vai Holivudā vai Arābu Emerātos, tad varbūt varēsiet pa ielām pabraukt. 4. Visi uzreiz domās „re, kur brauc melnais biznesmenis. Kur viņš rāva tos miljonus? Kur viņš strādā? Iesim viņu nofotogrāfēt un.....”....nu, sapratāt. Visi domās, ka jūs esat „baigais”.
9. vieta – BMW 6. Sērija Vienīgais BMW uz kuru es labprāt atskatītos (kas ikdienā sastopams uz ielas. Ir vēl M1, bet to neesmu redzējis un nevaru par to spriest.) Un galu galā – tas ir BMW. BET es esmu sēdējis vienā un vietas ir pietiekoši četriem...ja diviem aizmugurē amputē kājas un galvu. Un datora kontroles – jūs vairāk pavadīsiet laika ievadot galapunkta nosaukumu nekā braucot.
8. vieta – Lexus GS sērija Feins limuzīns. Kaut arī tam ir liels V6 dzinējs tas patērē salīdzinoši maz benzīna (3 litru dzinējam vidējais patēriņš ir ap 8 litriem uz 100 km). Dizains – patīkams, nebaida. Interjers – patīkams – āda viscauri, nekas negrab kaut arī pēc vairāku gadu braukšanas. Uzticamība – perfekta. Garantēts, ka var nobraukt 10 gadus bez tehniskām problēmām (ja vien paši apzināti neradat). Bet tāds tas auto ir – patīkams, nekas vairāk. Viņam viss ir iekšā – dažādas „fīčas” standarta komplektā, kas Mersim vai BMW nāk bonusā par taukšķiem Latu (piem., kondicionēti sēdekļi, „toutch screen” ekrāns (VNK fantastiska lieta)), ļoti feini ir ar viņu braukt, labi vadās. Bet viņam trūkst dvēseles. Tā ir Toyotām un Lexusiem – tās ir ideālas mašīnas, bet viņās trūkst kripatiņas dvēseles un sirsnīguma. Nav brīnums – Japāņiem ir jāuzmeklē enciklopēdijā, ko nozīmē vārds „mīļš” un „dvēsele”.
7. vieta – Audi A6. Man bija liela izvēle – no Audi R8 līdz Audi A1, bet izvēlējos Audi A6, jo tajā IR tā dvēsele (nekā Lexus) un tās „fīčas”. Esmu pabijis gan vecajā (1998. gada), gan jaunajā A6 un, kaut arī būtu jauninājumi, abas tomēr ir ļoti patīkamas un lieliskas mašīnas. Sit mazliet uz leju izmaksas...un atkal tas dīvainais datora kontrolieris kā BMW. Vācieši tiešām nezin, kā saražot „Toutch Screen”?
5. vieta – Aston Martin DBS Yep – slavenais Bonda vāģis ir mana topa vidū. Kāpēc? Nu, vidusgals visu izskaidro – dažreiz esmu kā apsēsts ar šo auto, bet pēc kādas nedēļas es skatos uz viņu „tā, starp citu...”. Bet tas dizains, motors, fantastiskais interjers, Angļu „džentlmeniskums” salonā un filmas slava uzsit šo auto manā listē uz Nr. 5.
4. vieta – šī bija grūta izvēle – Lamborghini Aventador & Mercedes-Benz SLS AMG Nekādīgi nevarēju izšķirties, kuru likt augstāk – abas mašīnas man patīk, abas izskatās super fantastiski – Lambo dēļ tā, ka tas ir pagaidām vistuvākā lieta iznīcinātājam, kādu var atrast uz ceļa (gan jaudas, gan ātruma, gan dizaina ziņā) un Mersi dēļ tiem kaijas spārniem, dēļ tam sporta auto neierasti lielajam interjeram – un Lambo ir īpašs tāpēc, ka tas ir Lambo. Izklausās dīvaini, bet manuprāt, Lamborghini var pielīdzināt vārdiem „traks”, „ass”, „spēcīgs”, „ārprātīgs”. Mersis ir īpašs dēļ tiem spārniem un dēļ tās dzinēja rūkoņas.
3. vieta – Bentley Continental GT Kad es pirmo reizi iesēdos Continental, bija sajūta tāda, ka es iesēžos viesistabā – mājīga, ļoti rūpīgi veidota mašīna. Vietas diezgan (aizmugurējiem nevajag neko griezt nost no ķermeņa, par laimi) un vietas ērtas. Un labākais ir tas, ka to var izmantot ikdienā. Nav jābrauc uz Franciju mainīt riepas, nav jāiet ar šļauku pa autoceļu, lai savāktu izspļauto benzīnu (patērē daudz, bet 6 l W12 dzinējs nepatērēs 8 l/100 km). Un Bentley ir tas auto, kas ir kā vīrietis ballē – korekts, labi ģērbts, padarīs jūsu vakaru jauku. Protams, šis vīrietis to zina, jo ieradās uz balli ar Bentley. ;)
2. vieta – Jaguar jaunākā paaudze. Mana domāšana ir tāda – ja tev patīk Jaguar, tev patīk visi trīs modeļi – XJ, XF un XK. Manas mīļākās jaunākā izlaiduma mašīnas. It īpaši XJ, jo tajā vietas ir tik daudz, lai pusi no skolas klases aizvestu ekskursijā uz Tallinu un lai arī viņi būs saspiesti viņi galā nokļūs kā pēc ērta brauciena. Bet diviem pasažieriem šajā automobilī aizmugurē ir kaifs – masāža, personīgais TV, aizkari, kondicionieris...viss, ko var vēlēties. XK – dzinējs dzied kā Pavarotti, pats Pavarotti varētu tajā arī sēdēt, jo vietas ir sporta mašīnai neierasti daudz. Aizmugurē nu vajadzēs mazliet iespiesties, it īpaši kabrioletā, bet vienalga. Kā teica „Top Gear” veči, Jaguar ir nekaunīga mašīna, piemēram, vīrs ar sievu dodas atpūsties uz romantisku viesnīcu, kurā vīrs pavada visu nakti neprātīgi flirtējot ar istabeni. Sieva domās: „Tas nekas, viņam ir Jaaaaaag...”
1. vieta – DeLorean DMC-12
Jau esmu teicis un teikšu vēlreiz – es nepavadu nevienu dienu nedomājot par DeLorean, par „Atgriešanos Nākotnē”, par to nerūsējošā tērauda virsbūvi ar ko var dzīvot dučiem gadu, par to, ka tas ir iemantojis leģendāras un ekskluzīvas mašīnas slavu neesot dārgāka par janu VW Golf. Bet Golfs neliks cilvēkiem izvilkt mobilos telefonus un nofotografēt sevi. DeLorean gan to spēj un jau 30 gadus.
DeLorean bija mašīna, kuru veidoja cilvēks, kurš rūpējās par to kā par savu bērnu – Džons DeLoreans. Viņš bija popularizējis šo mašīnu pirms ražošanas, izdarīja VISU, lai piepildītu savu sapni – izveidotu „superkāru”, ko varētu nopirkt jebkurš un kas darbotos vairākus gadus. Bet diemžēl, dēļ tā, ka kompānijai sākās finansu problēmas un DeLoreanu pašu tas šausmīgi uztrauca, jo viņš patiešām rūpējās par saviem strādniekiem (kuri atzina, ka darbs DMC rūpnīcā bija labākais laiks viņu dzīvēs), viņš, pašam nezinot, iepinās narkobiznesā. Un ar to auto ražošana beidzās. Uz pasaules ir ap 8000 „laika mašīnu”, kas to padara par ekskluzīvu. Un dēļ tā, ka tas maksā tik daudz, cik parasta mašīna, tas padara to ekskluzīvi ekskluzīvu.
Man vienalga, ka viņai dzinējs par nejaudīgu, man vienalga, ka tā nav tik ātra, kā izskatās. Galvenais, ka viņa izskatās un ka viņa vēl ir.