Trešā un noslēdzošā daļa.Šajā daļā visas apskatītās sportiskās kupejas/hečbeki ir vācu autobūves pārstāvji, no kuriem divi jau no to ražošanas uzsākšanas ir tieši konkurenti – Opel Astra GSi un VW Golf GTI.
Jauniešu auto izvēle III31
206
2
Opel Astra GSI (1991-1998) Opel Astra GSI ir klasisks hot hatch klases pārstāvis, kā galvenais konkurents ir cits vācu spēkrats – VW Golf III GTI. Opel ražojumam 16V versijas izpildījumā raksturīga laba jaudas un patēriņa attiecība, mazs svars un attiecīgi precīza vadāmība, kas šo modeli Latvijā padarījis populāru arī autosportā.
Versijas kopskaitā ir trīs – 8V, 16V un deforsēta 16V. Otrā no tām ar 150 zirgspēkiem ir arī jaudīgāka, pie kam ar mazāko patēriņu. 16V agregāts gan attiecīgi ir kaprīzāks par pārējām divām versijām, jo tam raksturīgas plīsušas galvas.
Bez kaprīzā 16V dzinēja pastāv vēl divas problēmas – Opel raksturīgā rūsa arkās un sliekšņos, kā arī specifisko GSI detaļu nepieejamība. Savukārt nespecifiskas detaļas ir plaši pieejamas, lētas un savietojamas ar pirmās paaudzes Vectra un Calibra modeļiem. Ne gluži problēma, bet fakts – labus un koptus eksemplārus Latvijā atrast ir ļoti grūti, ja ne pat neiespējami.Priekšrocības: - jaudas un degvielas patēriņa attiecība - pieejamas un lētas detaļas - vadāmība Trūkumi: - 16V dzinēja neizturība - rūsa - grūti atrast labu eksemplāru Ieteicamākais dzinējs: Tilpums/nosaukums: 2.0i 16V Jauda: 150 ZS Paātrinājums 0-100 km/h: 8.0 s Maksimālais ātrums: 220 km/h Vidējais patēriņš (pēc ražotāja datiem uz 100 km): 7.4 l
Opel Calibra (1990-1997) Tehniski sportiskā kupeja līdzinās augstāk minētajam hot hatch, tomēr par vairāk nekā 100 kilogramiem smagākā Calibra vadāmībā un arī paātrinājumā atpaliek no mazākā brāļa. Savukārt dizaina ziņā kupeja nenoliedzami ir skaistāka nekā hečbeks. No GSI pārņemti ne vien pāris dzinēji, bet arī rūsa, kas problēmas sagādā īpaši sliekšņu un aizmugurējo arku rajonā. Atgriežoties pie dzinējiem, to klāsts sniedzas no 8V divu litru agregāta līdz 2,5-litru V6, tomēr zelta vidusceļu veido no Astra modeļa zināmā divu litru 16V versija ar 150 zirgspēkiem. 8V dzinējs ir par mazjaudīgu, savukārt V6 izmaksas ir ievērojami augstākas nekā pārējiem agregātiem.
Pie trūkumiem pieskaitāms kaprīzais 16V dzinējs, kas pieminēts jau Astra GSI modeļa aprakstā, un stūres reika, kas mēdz sagādāt problēmas.
Jāatzīmē, ka pieejama arī divu litru turbo pilnpiedziņas versija, kas gan neietilpst mūsu budžetā un uzturēšanā ir nesalīdzināmi dārgāka. Ja turbo pieejams tikai ar pilnpiedziņu, tad parastie dzinēji pieejami gan ar priekšējās, gan arī pilnpiedziņas izpildījumā. Jāatzīst, ka otrā no tām ir lēnāka paātrinājumā, ar augstāku patēriņu un lielākām apkopes izmaksām, tādēļ iesakām izvēlēties priekšējo piedziņuPriekšrocības: - dizains - pieejamas un lētas detaļas Trūkumi: - 16V dzinēja neizturība - rūsa Ieteicamākais dzinējs: Tilpums/nosaukums: 2.0i 16V Jauda: 150 ZS Paātrinājums 0-100 km/h: 8.5 s Maksimālais ātrums: 223 km/h Vidējais patēriņš (pēc ražotāja datiem uz 100 km): ~8.0 l .
VW Corrado (1988-1995) Nākamais vācu modelis ir uzskatāms jau par ekskluzīvu, jo ielās vairs nav plaši sastopams un arī kopskaitā saražoto skaits ir salīdzinoši mazs. Lai arī pēc tēla un vizuālā itin nemaz to nevar pateikt, Corrado tehnisko bāzi veido otrās paaudzes VW Golf. Balstiekārta ir identiska, tādējādi arī detaļu cenas ir ļoti demokrātiskas. Spēcīgākās VR6 versijas balstiekārta ir atšķirīga, jo tā pārņemta no trešās paaudzes Golf VR6 modeļa.
Lai arī jaudīgākais ir vienlaicīgi arī veiksmīgākais dzinējs, tas neietilpst mūsu izvēlētajā budžetā. Atlikušo dzinēja gammu veido 1,8-litru 16V, 1,8-litru G60 kompresora, divu litru un divu litru 16V versijas. Labāko jaudas, patēriņa un uzticamības attiecību veido divu litru 16V agregāts ar 136 zirgspēkiem, jo G60 ir tehniski problemātisks, bet pārējie par mazjaudīgu. Visi dzinēji, izņemot G60, sastopami arī Golf un Passat modeļos, tādējādi tie un to detaļas ir lētas un pieejamas.
Kā galvenais trūkums minams virsbūves detaļu un lukturu trūkums, kas līdzi nes arī augstu cenu. Kā jau vācu automobilim ierasts kopumā detaļas ir lētas, bet it sevišķi balstiekārtā prasīs biežu nomaiņu.Priekšrocības: - retums uz ielām - pieejamas un lētas detaļas - vienkāršs uzbūvē, Golf II bāze Trūkumi: - G60 dzinējs - neizturīga balstiekārta - virsbūves detaļu nepieejamība Ieteicamākais dzinējs: Tilpums/nosaukums: 2.0i 16V Jauda: 136 ZS Paātrinājums 0-100 km/h: 9.3 s Maksimālais ātrums: 210 km/h Vidējais patēriņš (pēc ražotāja datiem uz 100 km): 7.6 l
VW Golf III GTI/VR6 (1991-1997) Ja Corrado gadījumā VR6 versija neietilpst izraudzītajā budžetā, tad trešās paaudzes Golf ar VR6 cenu grupā līdz 2’000 latu ir plaši pieejams. Alternatīva ir GTI divu litru 8V un divu litru 16V versijas. Pirmā no tām, lai arī izturīga un apkopē lēta, ir par mazjaudīgu un neatbilst hot hatch tēlam, savukārt jaudīgākais 16V modelis iegādē ir daudz dārgāks un mūsu budžetā īsti neietilpst.