Kā jau soliju uztaisīt otro rakstu par aizgājušo gadu tehniku .
Sadabūju ļoti interesantu informāciju par mašīnām kuras darbojās uz........malkas
Kā jau soliju uztaisīt otro rakstu par aizgājušo gadu tehniku .
Sadabūju ļoti interesantu informāciju par mašīnām kuras darbojās uz........malkas
Stāsts būs par automašīnām kurus darbināja malka,ogļu briketes vai kūdras briketes.
Gāzuģenerātora katli ,ar tādiem tika aprīkotas daudzas mašīnas kara laikā un ne tikai ,jo kara laikā degviela nevarēja piederēt civiliedzīvotājiem.
Auto kuri tika aprīkoti ar šo sistēmu tāpat protams varēja darboties ar benzīnu vai dīzeli .
Malkai vai briketēm degot rodas gāze no kā arī pārtiek auto .Atomašīnas maksimālais ātrums nebija liels ap 50km\h
Interesanti ir tas ,ka ziemeļkorejā vel šobaltdien izmanto tādus auto ,kā arī citur pasaulē.Pieļauju ,ka izmanto tur kur ir problēmas ar degvielu un lieliem mīnusiem.
Vel ir atzīmējams fakts ,ka 1938 gadā eiropā bija aptuveni 9000 šāda tipa auto.Līdz 1941 gadam gāzesģenerātoru atomašīnu daudzums palielinājās 50x ,ieskaitot Vāciju kura arī izmantoja šāda tipa auto (Vācijā bija ap 300 000 tādu spēkratu).
ZIS-13 .1936 Gadā tika izlaista pirmā partija šo atuo.
ZIS-13.Maksimālais ātrums bija 45km\h,uz dzina uz priekšu vien 48 zs ,pie svara kas sastādija 3850kg .
Patēriņš arī interesants 80-85 kg malkas uz 100km\h.No rīta lai iekurinātu mašīnu vajedzēja 7-10 minūtes.
Vāciešiem part izdevās tanku uzbliezt uz malkas.(info vairāk nebija )
Vācijā ražotais auto otrā pasaules kara laikā .Priekš šiem auto tika uzbūvētas ap 3000 uzpildes stacijas un auto skaita uz kara kara beigām jau bij sasniedzis pusmilijonu.
Par šo auto informācija nav .
Slavenais wv vabolīte ,kā izrādās arī tika aprīkotas ar krāsni:)
1942 gadā visā pasaulē aptuvenais skaits sasniedza 730 000 ,tai skaitā bija laivas ,autobusi,traktori,kravas un vieglās mašīnas.
(informācija var atšķirties ,jo skaitļi ,bildes utt tika ņemtas no aptuveni 10 interneta vietnēm.)
2000. gadu sākumā madonā arī redzēju moskviču ar katlu pie bagažnieka, diez, tehnisko varētu iziet? :D
Pie šitām degvielas cenām labāk braukt ar malku
Labs raksts, tikai izskatās, ka teksts ātri aptrūkās
Ja kāds šito uzmeistarotu savā garāžā un ieliktu spokos,tas būtu laabākais raksts ever...
ideali,kad beidzas degviela (koks,briketes,skaidas,plastmasas pudeles) ir jaieskrien vietēja mežiņā un japalasa zariņi un čiekuri:D
Vispār vācieši karā neizmantoja tos tankus, arī Tiger tanki tika aprīkoti ar šādu te gāzģeneratoru. Pavisam vienkārš iemesls - lai taupītu degvielu. Tankus izmantoja apmācībām. Degviela tika taupīta uz VISU. arī lidmašīnas, lai tās lieki nepatērētu degvielu no angāriem tika izvilktas ar zirgu palīdzību. Tā kā vācieši bija izteikts degvielas trūkums nekas neatlika, atlika improvizēt. Vēl jau var pieminēt par Tiger otro prototipu (laikam Elephant), kuru darbināja divi lieli elektromotori un galveno ģeneratoru piedzina iekšdedzes dzinējs, līdzīgi kā mūsdienās hibrīd-auto (kas tiek pasniegts kā jaunums), bet tas jau ir cits stāsts..
Man stāstija ka cetrdesmitajos gados ar šādiem smagajiem izveda mežus un vislaik gribēju redzēt kā izskatās šie auto.
Par pirmo, taisnība tāda, ka tādi eksistēja, kurināja uz malku un akmeņolgē, ? Kas ir akmeņogļu briketes ftw?? Nākamais max 50 km/h nenovērtē par maz, mierīgi tie aperāt gāja pat uz 80 km/h un vairāk ripojot gan pa kalnu uz leju .... Jo pārsvarā tolaik tos izmantoja smagajiem lai pārvadātu kravu no punkta A uz punktu B, nevis brauktu brūtēs....
Treškārt pēc kara nebija tā ka nevarēja degviela piederēt ccivilajiem, taš vienkārīs nebija, ka jebkura cita tolaik vajadzīgā prece + naudiņas ar nevienam nebija...... Raksti patiesību nevis tā ka tev škiet, vai kur pa ausu galam esi dzirdējis
Kur gan tik pievilcīgus foto uzņēmumus atrod - respect par oriģinalitāti!
Labs raksts.
No rīta lai iekurinātu mašīnu vajedzēja 7-10 minūtes.
Nekādas starpības pat mūsdienās, vienīgā atšķirība, ka nekas nav jādara. Jebkura mašīna tā vai šā ir jāparūcina 5-7 minūtes, it īpaši dīzeļi, un it īpaši ziemā, kad tas var prasīt pat 10-15 minūtes.