GY6 Vēsture
GY6 dzinējs ir 4-taktu dzinējs, ko izstrādājusi Honda un to parasti izmanto, lai darbinātu dažādus mazos transportlīdzekļus – motorollerus, kvadraciklus un bagijus.
Šī dzinēja pamati tika izstrādāti jau 60-tajos gados, bet nedaudz uzlabojot konstrukciju ražošana sākās 80-tajos gados.
Dzinēja uzbūve
Tas ir 4 taktu viencilindra dzinējs ar gandrīz horizontāli novietotu cilindru, aprīkots ar piespiedu gaisa, ūdens vai eļļas dzesēšanu(visbiežāk gan gaisa), pirmie modeļi tika aprīkoti ar 2 vārstu galvām, vēlāk jau parādījās modeļi ar 4 vārstiem. Dzinēji (2 vārstu versija, piespiedu gaisa dzese) tiek ražoti 3 kubatūrās – 50 cm3(2.95 zs) , 125 cm3 (6.8 zs) , 150 cm3 (8.6 zs). Bet 50 cm3 (4 vārstu versija, piespiedu gaisa dzese) jau attīsta 3.62 zs.
Šis dzinējs tiek aprīkots ar variatora tipa transmisiju ,CDI (Capacitor discharge ignition) tipa aizdedzi, elektro un kikstarteri.
Honda šos dzinējus izmantoja Honda Elite(1984-1987) un Honda Spacey(1984-1987) sērijas motorolleros.
Par patēriņu nevaru precīzi pateikt, jo tas ir atkarīgs vai, piem., Dzinējs tiek izmantots bagijā, vai motorollerī. Piemēram 150cm3 motorollerim patēriņš ir aptuveni 3-3.5l/100km.
Dzinēja pielietošana mūsdienās
Honda šo dzinēju izmantošanu beidza līdz ar iepriekš minēto modeļu ražošanas beigšanu,jo vēlējās attīstīt tehnoloģijas, bet ķīniešu, korejiešu un Taivānas kopijas šiem dzinējiem, ir viegli pieejamas, jo dzinēji ļoti bieži ir sastopami mūsdienu motorolleros.’’ Pazīstamākie’’ zīmoli kuri izmanto Honda GY6 klonu: Geely, Jinlun,Kymco, Ricardo Motors, Tank, Strada, Vento, Yamati, SUNL. Šobrīd apskatot tieši 150 cm3 motorollerus var redzēt ka lielākajā daļā ir izmantoti tieši GY6 motori.
Dzinēju uzlabošana
Tā kā mūsdienās ir populāra dzinēju uzlabošana(tuning), arī šie GY6 motori nav apdalīti. Pēc uzlabošanas piemēram 150cm3 versija ir spējīga attīstīt 20.4 zs un iegriezties līdz 14 000 apgr/min. ( oriģinālo 8 000 apgr./min vietā).
Daži no populārākajiem :
BIG Bore komplekti(palielinātas kubatūras cilindra komplekts), kuri piemēram 150 cm3 dzinējam kubatūru ļauj palielināt pat līdz 200cm3.
4 vārstu dzinēja galva, kas paredzēta pirmās paaudzes dzinējiem ar 2 vārstiem, sadales vārpstas ar mainītiem atvēruma leņķiem
Samazinātas pretestības gaisa filtri un izplūdes sistēmas, uzlabotas konstrukcijas karburatori
Uzlaboti variatori, gala pārnērsums ar citu attiecību(šo parasti izmanto, lai palielinātu maksimālo motorollera ātrumu)
CDI bez apgriezienu ierobežošanas un daudzi citi uzlabojumi