local-stats-pixel

Auto gāze – tas ir labi vai slikti? (1. daļa)28

125 2

Gan jau vēl ir daudz tādu autobraucēju, kuri atceras vecos labos laikus – ar pieciem latiem varēja braukt veselu nedēļu! Turklāt braukt degvielu nežēlojot un kilometrus neskaitot. Mūsdienās viss mainījies. Jau minētais piecītis vidēji statistiskam automobilim pietiks labi ja vienam ceļam uz darbu un atpakaļ. It īpaši, ja jāšķērso viss Rīgas centrs un visi iespējamie metropoles tilti un pārvadi. Katrs taupa kā nu mācēdams. Kāds izbraucienu ar auto aizstājis ar grūstīšanos sabiedriskā transportā. Cits atradis naftas vada krānu, no kura pasmelties kontrabandas degvielu. Vēl cits uzstādijis automobilim gāzes iekārtu, zinot, ka gāzes cena vēl ilgi būs tikai pusīte no benzīna vai dīzeļdegvielas izmaksām.

Dzirdēti dažādi viedokļi par to, cik labi vai slikti ir braukt ar gāzi. Pārsvarā tie, kam šādas sistēmas uzstādītas, apgalvo, ka viss ir “šokolādē”! Savukārt tie, kam auto vēl barojas ar benzīnu vien, uzskata, ka nekāda ekonomija tur nesanāk un dzinēja kapitālremonts ir teju vai garantēts.

Droši vien neviens cits nezinās atbildi uz šo jautājumu labāk, kā cilvēki, kas dienu dienā uzstāda gāzes iekārtas, veic to apkopes, remontus un katru no uzstādītajiem komplektiem pārbaudījuši paši uz savu automobiļu ādas. Tāpēc pēc padoma devāmies uz ADS Serviss, kas gāzes iekārtas uzstāda jau vairāk kā 17 gadus. Arī mēs esam braukuši ar 2001. gada Ford Focus, kam gāzes iekārtu uzstādija tieši ADS Serviss. Tiesa gan, tas notika vēl tālajā 2004. gadā un kopš tiem laikiem daudz kas mainījies.

Auto gāzes sistēma ir slikta tikai un vienīgi vienā gadījumā un, šo gadījumu sauc par cilvēku stulbumu. Arī tintes printerim nav ne vainas, ja tajā necenšas ar klizmas balonu iepildīt rasēšanas tušu vai akrila emalju. Tieši tāpat tas ir ar auto gāzes iekārtām – ja tās uzstādītas pareizi, kvalitatīvi un atbilstoši katra konkrētā automobiļa dzinēja īpatnībām, tad atliek vien baudīt dzīvi un braukt uz nebēdu!

Parasti ikdienā nākas saskārties ar šādiem mītiem par auto gāzes slikto ietekmi uz automobiļa dzinēju:

- auto gāze smird pa gabalu;

- auto gāze ir sausa un neeļļo motoru;

- auto gāze samazina dzinēja resursus;

- auto gāze samazina dzinēja jaudu;

- auto gāze krietni palielina degvielas patēriņu.

Un patiešām sensenos laikos automobiļi ar gāzes iekārtu bija saožami pa gabalu. Tieši pa gabalu, jo galvenokārt gāzes aromāts bija jūtams ārpusē. Tas radās no ne līdz galam sadegušas gāzes izplūdes caur izpūtēja galu. Mūsdienu iekārtas ir pietiekami funkcionālas, lai caur izpūtēju gaisā nonāktu vien tīri tvaiki. Būsim godīgi – nedz virtuves gāzes plītis, nedz gāzes apkures katli nekādu nepatīkamu aromātu nerada. Automobilis nav nekāds izņēmums.

Dzinēja eļļošanu nodrošina motoreļļa un nevis degviela. Turklāt auto gāzē nav smago piemaisījumu, kas sadegšanas procesā nonāk motoreļļā un strauji mazina tās viskozitāti. Tiesa gan jāpiebilst, ka ir daži dzinēji, kuri ne īpaši vēlas draudzēties ar auto gāzi, taču tādu nav daudz un profesionāls auto gāzes iekārtas uzstādītājs noteiktu pabrīdinās par iespējamām problēmām. Pārsvarā jūtīgi pret gāzi kā degvielu ir dzinēji no Uzlēcošajā saules zemes. Lai gan arī tā mūsdienās ir ārstējama kaite – atliek vien uzstādīt papildus vārstu eļļošanas sistēmu. Tas padārdzinās pasākumu par dažiem desmitiem latu, bet nodrošinās drošu un kvalitatīvu auto gāzes pielietojumu.

Dzinēja jauda un degvielas patēriņš ir medaļas viena un tā pati puse. Ja gāzes iekārta uzstādīta un noregulēta pareizi, tad degvielas patēriņa palielinājums ir nebūtisks vai tā nav vispār. Savukārt dzinēja jauda pie kvalitātīvas un pareizi uzstādītas ierīces dažos gadījumos pat pieaug.

Secinājums? Auto gāzes iekārtām ir vairāk plusu, kā mīnusu. Visu nosaka pareiza auto gāzes iekārtas komponentu izvēle, kas ir visatbilstošākā tieši jūsu automobilim, kā arī pieredzes bagāti šīs ierīces uzstādītāji, kuri spēj ne tikai ierīci uzstādīt, bet to apkalpot, regulēt un diagnozticēt. Tāpēc jau nākamajā sērijā kopā ar ADS Serviss speciālistiem palūkosimies uz to, kam galvenokārt pievērst uzmanību izvēloties auto gāzi!

Paveries šeit, ja interesē degvielas ekonomija: http://www.autodroms.lv/category/testi/

125 2 28 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 28

0/2000

Pats braucu viss super emotion Un kad kāds prasa kad pēdejo reizi uzpildijies un tu pat to neatceries arī laba sajūta emotion

15 0 atbildēt

Pašlaik gāze ir lēta. Kad palielināsies daudzums cilveku, kas izmanto gāzi, palielināsies cena

6 0 atbildēt

 

Pirmkārt jau saprotams, ka visi uzstādītāji slavē gāzi, izceļot tās plusus utt., bet loģiski - gāzes iekārtas cenu vismaz par 70% sastāda uzstādīšanas izmaksas (džekiem ir darbs).

Otrkārt, iepriekšējais auto bija aprīkots ar gāzi - rezultā motoram kapitālais remonts. Varbūt sakritība, bet kolēģim līdzīgs scenārijs. tikko runāju ar paziņu, kuram ar sanācis 2 auto dzīnējus nokaut līdz guva mācību.

Treškārt, tagad braucu ar dīzeli, kurš tērē 5L/100. Iepriekšējā gāzmašīna tērēja 10L/100 gāzi. Starpība būtībā nekāda. Vienīgi tas, ka gāzei jātaisa apkopes (atkal čaļiem darbs), balons salonā un bagāžnieks pilns, vai arī ja zapaskas vietā, bet tad maziņš un var nobraukt knapi 400km, papildus svars uz pakaļējā tilta vismaz 100Kg (amīši, bukses), tankštelle kura katra neder, jāgaida operators, ceļa nodokļa atlaides nav, utt

Rezumē - lēti braukt sanāk tikai ar nelielas litrāžas (patēriņa) dīzeli

Ja ir jautājumi par gāzes iekārtu pieredzi bez rozā brillēm, raksti - atbildēšu

11 6 atbildēt

Mana pieredze ar auto gāzi ir dažāda. Man pašam 3 gadus bija 1993 honda civic, kurai bija 2. paaudzes gāzes sistēma (nekas dižs), apkope gāzes sitēmai nebija taisīta un es ar netaisiju. auto degvielas patēriņš bija 2,5-3,5Ls/100km, braucu cepusi kuldams ar zirnekļu tīkliem benzīnbākā. Auto gāja kā puķe un viss čiki briki. PA vidu gan nokāvu vienu motoru, bet šaubos, ka pie vainas bija gāze, drīzāk 330k+ nobraukums :D Bet nu civici lēti - mājās metājās vēlviens motors un aidsā tālāk. Pēc tam atvēru beigto dzinēju - pat lejot iekšē lētāko eļļu par 1,80Ls/litrā visa iekša pilnīgi tīra un spīdīga bez uzdegumiem. Gāze viennozīmīgi ir lēta, laba un izdevīga :D

 

P.S. es to auto braucu tikai uz gāzi un pat ziemā šķīlu bez problēmām pataisno uz gāzes!

3 0 atbildēt

kamēr vēl autogāzes akcīzes nodoklis nav pieaudzis par 4x tikmēr viennozīmīgi ar gāzi braukt ir izdevīgāk. pats braucu ar gāzi un viss ok.

1 0 atbildēt

nez,man bija mercedes 230 ar gazi,nekadu problemu(pirmaa paaudze gazes iekarta),un tagad ir opel calibra ar 4to paaudzi,nekadu problemu!

0 0 atbildēt

Tagad ar tām izmaksām īstenībā nav tik traki, jo tagad 2litrīga mašīna ar FSI motoru patērē tik daudz degvielu uz 100km, ka kādreiz nācās liet tik daudz degvielu, kā tagad prekš 200km. Nu labi, protams daudzi vēl brauc ar vecām mašīnām, bet nu 2006+ gadu mašīnām ar 3l dzinēju ( benzīnam ) patēriņš ir 6-7 litri uz 100km. Turpretī vecākām ir problēma ar patēriņu. 1.6 patērē tos pašus 7 litrus.

1 2 atbildēt

Gāze nekad neatmaksāsies, gāze sabojās dzinēju jo nekas neeļlojas un izdeg Vārsti, iekārtu apkalpot it nenormāli dārgi, visu laiku jāremontē, man ir paziņa kam ir, un visu laiku sūdzas, mašīna smird nereāli, jau trešais kapremonts - lūk kas jāsaka citiem, ja pats gāzi atrodi par labu, jo mazāk gāzmobīļu mums būs, jo mazāk kāds gribēš vārīties šajā lauciņā emotion

1 2 atbildēt

tu melo

0 2 atbildēt

- auto gāze smird pa gabalu; / piekritu

- auto gāze ir sausa un neeļļo motoru; / Muļķības, gāzē ir piejaukta viela, kas ieeļo motoru un ir speciāli līdzekļi, kas ir jālieto tādēļ (kuri maksa 35sant un pietiks uz kadiem 2mēnešiem)

- auto gāze samazina dzinēja resursus; / MUĻĶĪBAS!

- auto gāze samazina dzinēja jaudu; / MUĻĶĪBAS

- auto gāze krietni palielina degvielas patēriņu. / Taisnība, bet gāze ir 2.5 ja ne pat 3 reizes lētāka nekā degviela! Ar gāzi var ietaupīt 40-60% degvielā!

LIETOJU GĀZI VAIRĀKUS GADUS!

0 3 atbildēt

Kad ieraudziju masinu man likas sasha alexandrs to rakstu ielikaemotion

0 7 atbildēt

ja jau gaze ir tik laba.. tad kāpēc viņu jau auto ražotāji nepielieto? značit ir kāds knifs...

2 13 atbildēt