local-stats-pixel

Tankuģis ''Ludvig svoboda''15

96 1

1985. gada 6 marts... Tā bija drēgna pēcpusdiena. Cilvēki, kas tanī brīdī atradās Ventspilī un vēl jo vairāk ostas teritorijā šo dienu atcerēsies uz visu mūžu, jo tad tankuģis uzsprāga! Sprādziens bija tik spēcīgs itkā būtu notikusi kāda zemestrīce, kas pilsētā notika, to pastāstīšu zemākās rindkopās, bet kā traģēdija notika?

Kuģis Ventspils ostā ieradās no Londonas ostas. Kuģis Londonā bija vedis 419 tonnas dīzeļdegvielas. Piebildīšu, kad kuģis bija jaunās Latvijas kuģniecības tankuģis un viņu vairāk izmantoja militāristu vajadzībām pārvadājot raķešu degvielu vai petroleju. Tā no Londonas viņš devās uz Ventspili, kur tika pietavots pie 28. piestātnes, jeb ķīmiskajā produktu rajonā. Vienmēr, kad tankuģus iztukšo, tie ir jāvēdina, lai rūmēs iziet sastāvējošie tvaiki un nerastos ļoti bēdīgas sekas...

Bet diemžēl kuģis uzsprāga, tad, kad tas uzsprāga pār pilsētu pārgāja šausminoš blīkšķis, cilvēki nezināja, kas notiek, uz pārventas pusi traucās vairākas ugunsdzēsēju mašīnas, daudzi domāja, kad kautkas noticis ar naftas vai ķīmisko vielu kompleksu, bet ar to viss bija kārtībā. Trešdaļai pilsētas no eksplozijas bija izbiruši logu stikli, veikalos spoguļi un pat trauku veikalā, kas atradās bijušajā bērnu pasaulē bija apgāzušies teju visi trauki. Mana mamma vēl teica, kad bijusi veikalā mērīt svārkus un bijis ļoti skaļš blīkšis un spogulis sasities un veikalā ''Tagatējais Mego - Bijušais Universālcentrs'' nodrebējuši visi stikli... Kā nekā neviens necieta no iedzīvotājiem, bet bojā aizgāja 4 jūrnieki, eksplozija notika, jo rūmes nebija pietiekami izvēdinātas un kāds sācis kautko metināt, bet pietika ar dzirksteli, lai viss kuģis uzsprāgtu. No drošas nāves paglābās 1 jūrnieks, jo zinu, kad viņu kāds no tuviniekiem saucis un viņš esot pametis kuģi, bet pēc pāris minūtēm tas esot sprādzis...

Kuģis, izņemot pakaļgalu, bija saārdīts. Sprādziena laikā tika atrauts tā priekšgals, kuģa vidusdaļa bija deformēta un nogrima akvatorijas dibenā, bet pakaļgals daļēji turoties pie vidusdaļas turējās peldošā stāvoklī. Lai kuģi izceltu vajadzēja 8 mēnešus, tanī laikā ūdenslīdēji izvilka jūrnieku mirstošās atliekas un no ūdens izcēla 3000 tonnas metāla. Pietam, kad kuģa pakaļgalu vilka remonta veikšanai uz dienvidslāviju, tas vētrā nogrima pie Dānijas krastiem.

Cilvēkiem un pilsētai ļoti paveicās, kad liesmas tika lokalizētas, jo ja tās nebutu lokalizētas, tad 4 mirstīgo atlieku vietā tur būtu visa pilsēta, jo ja uguns tiktu pie indīgā amonjaka, tas sprāgtu un gaiss 10km rādiusā būtu nāvējoši saindēts!!!

96 1 15 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 15

0/2000

Gramatika klibo mazliet, bet raksts kopumā labs +

2 1 atbildēt

Jūrnieku mirstošās atliekas...

1 0 atbildēt

"TanKKuģis" nevis "tankuģis"... Bet tā + no manis emotion

0 0 atbildēt

Akvatorijas dibenā,kur tu latviešu valodu esi macījies?Pie piestātnes nogrima.Un vēl,kapēc liesmas ir jalokalizē?Viņas latviski nodzēš!Bija 3 sprādzieni,pirmais bija tāds,ka domāju atombumbu uzspridzinājuši.

0 0 atbildēt

Par amonjaka sprādzienbīstamību.

Kur bija amonjaka rezervuāri un kur bija ugunsgrēks!? Un, ja arī tas būtu rezervuāru tuvumā, arī tad nekas īpašs nenotiktu, jo par to ir padomāts.

Uzziņai - mēs amonjaku saožam un pat acīs cērtas, nevaram to izturēt, bet tajā brīdī tas ir tikai 2% no bīstamās koncentrācijas.

Atklātā gaisā to sasniegt ir neiespējami, jo vējš to izkliedē, bet smakošana ir subjektīva parādība. Rezervuāra iekšienē tā ir ikdienas parādība, bet tāpēc jau arī to speciāli konstruē un izmato speciālas iekārtas, lai sprādzienbīstamo amonjaka tvaiku koncentrāciju neprovocētu uz sprādzienu. Speciāls iekārtu izpildījums, amonjaka tvaiku koncentrāciju var palielināt virs sprādzienbīstamības robežas, vai arī pazemināt zem sprādzienbīstamības robežas.

Tieši tas pats attiecas uz visiem degošiem šķidrumiem.

0 0 atbildēt

švaki tev iet ar gramatiku :D švaki !

1 3 atbildēt