local-stats-pixel fb-conv-api

Košļājamā gumija stimulē smadzeņu darbību.6

40 1

Visi skolnieki ļoti labi zina, ka stundu laikā ēst, it īpaši košļāt košļājamās gumijas ir stingri aizliegts, bet interneta lapā www.telegraph.co.uk ir izveidots pētniecisks raksts, kas vēsta, ka košļājamā gumija varētu palīdzēt smadzeņu darbībai. Pētījumi vēsta, ka košļājot košļājamo gumiju, tā palīdz uzlabot īslaicīgo un ilgtermiņa atmiņu, paceļot to par 35 %. Lūcija Vilkinsons (Lucy Wilkinson) un Dr. Andrejs Skūlejs(Dr Andrew Scholey) , kas mācījušies Northumbrijas universitātē uzskata, ka maigi košļāšanas vingrinājumi būtu pietiekoši, lai uzlabotu sirds tempu un palielinātu skābekļa piekļūšanu smadzenēm. Košļāšana varētu arī atbrīvot aizkuņģa dziedzera hormonus ķermenī, kas varētu palielināt asiņu cukura atjautu uz smadzenēm. Secinājumi varētu paskaidrot kāpēc tik daudz futbola spēļu vadītāji košļā uz laukuma, bet sadusmotu skolotājus un ielu tīrītājus. Pēc dokumentācijas kādā konferencē, 75 brīvprātīgiem tika uzdota virkne atjautības un uzmanības testi. Trešdaļai lika košļāt pildot testu, trešdaļai izlikties, ka košļā, bet atlikušajai trešdaļai nekošļāt. Par daļu no eksperimenta brīvprātīgie saņēma arī  sarakstu ar 15 vārdiem un tiem bija jānosauc vārdi pēc atmiņas uzreiz, un pēc 25 minūtēm. „Gumijas košļātāju rezultāti bija daudz labāki salīdzinot ar pārējiem dalībniekiem, tie varēja nosaukt aptuveni astoņus līdz deviņus vārdus uzreiz pēc to noklausīšanās sarakstā. Nekošļātāji un „viltus” košļātāji atcerējās tikai aptuveni sešus vai septiņus vārdus,” teica Dr. Andrejs Skūlejs no Cilvēktiesību Izziņu Nervu Sistēmas vienības. Košļāšana arī uzlabojusi ilgtermiņa atmiņu. Košļātāji atcerējās vidēji septiņus vārdus, salīdzinot ar pārējām grupām, kas atcerējās tikai piecus. „Mēs nedomājam, ka tas ir kaut kas gumijā, bet gan gumijas pretestība un košļāšanas akts, kas rada starpību,” viņš teica. „Mēs atklājām palielinātu sirdsdarbības efektu – pa pieciem vai sešiem sitieniem minūtē, kad tie košļāja košļājamo gumiju. Tas varētu būt saistīts ar smadzeņu funkciju, bet, no otras puses, palielinot skābekļa piegādi asins smadzenēs var palielināt kognitīvo funkciju . ”

Košļājot košļājamo gumiju mēs varam muļķot ķermeni un likt tam domāt, ka tas gatavojas saņemt ēdienu, palielinot insulīna ražošanu. Komplekso neironu struktūru, kam ir galvenā loma veidojot atmiņu, smadzeņu reģionā, ir insulīna receptori, kas ir iesaistītas palielinot glikozes (asins cukura), piekļūšanu. Šie secinājumi tiks vēlāk publicēti žurnālā „Appetite”(Ēstgriba) šī gada laikā. Misis Vilkinsona  teica, ka viņi varētu būt ietekmējuši cilvēkus, kas pārbaudīja eksāmenus, lai uzzinātu informāciju faktiem. „Ilgtermiņā tas varētu būt labums cilvēkiem, kas košļā gumiju pildot eksāmenus , kaut gan šajā laikā košļājamā gumijas lietošana netiek veicināta klasēs,” viņa teica. Varbūt ir jēga pārdomāt košļājamo gumiju lietošanu klasēs, kas varētu mazināt nesekmīgo skolēnu skaitu, palielinot viņu atmiņu. Ir izteikti viedokļi ka košļāšana palīdz nierēm būt veselīgām un zaudēt cilvēkiem svaru.

 

 

 

40 1 6 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 6

0/2000

O, tagad gr*šu žvačku stundās :D

4 0 atbildēt

superīgi, +es varēšu pakavēt stundu, jo man būs ko teikt :)

jāpamēģina mācoties pakošļāt...

1 0 atbildēt

Buus ko skolotaajaam pretii pateikt :D:D

1 0 atbildēt

Tieši šis bija šī raksta pielietojums, atruna skolotājais, es to iztulkoju no angļu val. , jo mums ir viena skolotāja kas pirms stundas staigā ar miskasti pa klasi un atņem kožļenes..

Nu labi, viņai bija vienalga, bet tomēr emotion

0 0 atbildēt

Tagad varēs attaisnoties,ka tas uzlabo mūsu atmiņu. :D

1 2 atbildēt

varu dereet,ka lielaakaa dalja visu nemaz neizlasija-slinkums

0 1 atbildēt