local-stats-pixel

9 mīti par fitnesu8

Lai kur jūs raudzītos, ir tik daudz dažādu informācijas resursu un katrs no tiem piedāvā labākos ieteikumus fitnesam. Tomēr mēģiniet šo informāciju apstrādāt un kategorizēt, secinot – tas ir mīts vai fakts. Tas ir grūti, bet tā ir jādara, ja vēlaties sasniegt savus mērķus.

Pirmais mīts: vairāk stundu zālē – labāki rezultāti
Patiesība – ja plānojat sporta zāli padarīt par savām otrajām mājām, apdomājiet šo soli. Pārtrenēšanās ir plats solis pretī tam, lai apstātos muskuļu masas pieaugums – tā vietā muskuļu apjoms drīzāk samazināsies. Vajag mācēt trenēties gudrāk, nevis pēc iespējas vairāk. Kad esat zālē, izmantojiet visu spēku un enerģiju. Izmantojiet muskuļus pilnībā, bet pēc tam ļaujiet tiem atpūsties, lai tie varētu kļūt spēcīgāki. Ja jūsu treniņš ir krietni ilgāks par stundu, ir divas iespējas – vai nu jūs ievērojat pārāk lielu pauzi starp vingrojumiem, vai arī trenējaties par daudz.

Otrais mīts: ja gribat kļūt stiprāks, jums jāpieņemas arī svarā
Patiesība – spēkam un svaram nav sasvstarpējas mijiedarbības. Spēka treniņi ietver daudz vingrojumu, kas neveicina muskuļu masas pieaugumu, bet gan tieši palielina spēka īpašības. Ja jūs palūkosieties uz cīņas mākslas meistariem (Brūss Lī, Džekijs Čans), jūs redzēsiet, ka viņi nepavisam nav masīvi, toties neiedomājami stipri. Patiecoties savam mazajam svaram, viņi var ātri kustēties. Protams, ir cilvēki, kas vēlas pēc iespējas lielākus muskuļus, tomēr atcerieties – „būdas uzkačāšana” nav nepieciešamākais solis spēka veicināšanai.

Trešais mīts: lai sasniegtu maksimālus rezultātus, jāizmanto vismodernākais aprīkojums
Patiesība – ir tik daudz dažādu ierīču fitnesam, ka to klāstā var apjukt pat pieredzējis sportists. Ironiskā kārtā bieži vien vislabākā izvēle ir visparastākās hanteles. Izmantojot tās savā treniņā, jūs nodarbināsiet lielāku skaitu muskuļu grupu, nekā darbojoties ar trenažieri. Turklāt hanteles sniedz iespēju savus treniņus dažādot ar atšķirīgiem vingrojumiem. Visbeidzot – hanteles ir lētas. Tāpēc, ja nevēlaties uz doties uz zāli, neticami labus rezultātus varat gūt, darbojoties arī mājās.

Ceturtais mīts: ja kardio treniņš ietilpst programmā, muskuļu masa nepieaug
Patiesība – lai arī kardio treniņš muskuļu audzēšanu padara grūtāku, tomēr tas no nepadara neiespējamu. Atcerieties: ja veicat kardio vingrinājumus, lai sadedzinātu kalorijas, tad sekojiet līdzi tam, lai šīs zaudētās kalorijas jūs uzņemtu ar ēdienu pēc tam, jo tās ir vitāli nepieciešamas tam, lai muskuļu masa varētu pieaugt. Kardio treniņos vairāk pievērsieties īsiem sprintiem, nevis garu distanču skrējieniem.

Piektais mīts: vēdera presītes ļauj iegūt skaistu vēdera muskulatūru
Patiesība – Noteikti bieži nākas redzēt cilvēku, kas taisa simtiem vēdera presīšu, lai iegūtu skaistu vēdera muskulatūru. Tomēr, lai arī viņam šie muskuļi varbūt ir izcili stipri, tos redzēt nevarēs, ja viņa vēderu klāj tauku slānis. Tāpēc, lai vēdera muskuļi būtu redzami, vispirmām kārtām ir jāsamazina ķermeņa liekais svars – šo mērķi vislabāk var sasniegt ar kardio treniņu programmu, kā arī ievērojot labi sabalansētu ēšanas režīmu.

Sestais mīts: vienmēr jātrenējas līdz pilnīgam spēku izsīkumam
Patiesība- lai arī jūs vēlaties katrā treniņā strādāt līdz maksimālam spēku izsīkumam, tā tomēr nav labākā pieeja, jo viegli var novest pie smagas pārpūles. Tāpēc treniņu programmai ir jābūt sabalansētai un vidēji smagai – ideāls variants ir dienas ar smagiem vingrojumiem sabalansēt ar dienām, kurās vingrojumi ir relatīvi vieglāki. Protams, šīs vieglākās dienas arī nav nekāda pastaiga, bet tās var veltīt, piemēram, muskuļu stingrībai un izturībai, izpildot daudzus pietupienus ar vieglāku svaru.

Septītais mīts: muskuļi pārvēršas taukos
Patiesība – tāpat, kā tauki nevar pārvērsties muskuļos, muskuļi nevar pārvērsties taukos. Muskuļu audzēšana un tauku zaudēšana ir divi atšķirīgi procesi, kurus diezgan reti var novērot vienlaicīgi, jo – lai iegūtu lielākus muskuļus, jums nepieciešams uzņemt vairāk kaloriju, nekā sadedzināt, bet, lai zaudētu taukus, jums jāsadedzina vairāk kaloriju, nekā uzņemat organismā.

Astotais mīts: ja informāciju jums sniedz izskatīgs cilvēks, viņš labi tajā orientējas
Patiesība – protams, ja cilvēks, kas jums sniedz padomus par fitnesu un treniņiem pats izskatās lieliski, gribas ticēt viņam uz vārda. Tomēr, kaut arī viņš izskatās kā Silvestrs Stallone, viņa sniegto informāciju vajag uzņemt ar analītisku pieeju. Turklāt, pat ja sniegtā informācija ir patiesa, tā attiecas uz noteiktu cilvēku. Katrs no mums ir unikāls, tāpēc treniņu metodes ietver sevī individuālas iezīmes katram no mums. Tāpēc klausoties stāstītajā, ko jums sniedz labi trenētie cilvēki, vienlaikus centieties to izmēģināt, lai redzētu, vai tas viss jums ir piemērots.

Devītais mīts: ja jūsu vecākiem ir liekais svars, jums tajā iedzīvoties ir liela iespēja
Patiesība – aptaukošanos lielā mērā nosaka gēni, tomēr ir daudz dažādu iespēju, kā lieko svaru var aizkavēt un saglabāt lielisku izskatu un formu. Lielākā daļa lieko tauku rodas no parastiem faktoriem – no pārēšanās, no tā, ka mūsdienu tehnoloģiju laikmetā ir izgudrots tik liels daudzums ierīču, kas izpilda dažādus darbus, ka cilvēkam nav vairs jāpiepūlas, un no tā, ka cilvēki kļūst aizvien mazkustīgāki un mazāk laika velta sportiskām aktivitātēm. Tā vietā, lai pēc darba televizora priekšā laiskotos ar lielu čipsu bļodu, dodieties uz tuvāko sporta zāli trenēties un pie reizes arī gūt atslodzi no ikdienas. Tas jums liks justies enerģiskam un palīdzēs cīņā pret lieko svaru arī tad, ja tieksme uz to jums ir iedzimta. Līdz ar to atliek secināt, ka labs izskats un fiziskā forma ir atkarīga no trim faktoriem – iedzimtības, labas treniņu programmas un sabalansēta diēta.

Saglabājiet formu!
Šie ir tikai daži no izplatītākajiem mītiem, kas izplatīti attiecībā uz fitnesu. Daudzi cilvēki tiem tic, līdz ar to ieviešot kļūdas gan savos treniņos, gan uzturā. Tāpēc katru informāciju rūpīgi izvērtējiet un pēc iespējas uzticieties pārbaudītiem ieteikumiem!

132 1 8
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 8

0/2000

Kāpēc tikai sporta zāle? Tuvojas vasara, jau pašlaik ārā ir silti. Jānodarbojas ar sportu dabā - ielu vingrošana. emotion

14 0 atbildēt

Labs raksts, var arī uztaisīt mierīgi otro daļu jo man tagad jau prātā nāk vēl citi mīti kas ir ļoti izplatīti sabiedrībā :)

2 0 atbildēt

Labs raksts emotion

2 0 atbildēt

Beidzot viens sakarīgs cilvēks, kas par sportu kot ko jēdz. Un vel gribētu piebilst galvenais ir pacietība un mērķtiecība, tad arī būs rezultāti!

1 0 atbildēt

Kardio treniņos vairāk pievērsieties īsiem sprintiem, nevis garu distanču skrējieniem.

Jebaķ, kur var šitādas muļķibas uzrakstīt, tikpat labi var rakstīt, ka lai neaizmigtu, vajag iedzert miegazāles.

0 0 atbildēt

ai mīti ne mīti, ar vienu mītu pietiks un tas pat nav mīts visdrīzāk absolūts fakts. resns ir neglīts! punkts.

1 6 atbildēt

es iesaku enerģiju tērēt kādā norderīgākā darbā - būs patīkamais ar lieterīgo. maksāt naudu par sporta zālēm - lielākais stulbums.

0 7 atbildēt